Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

01 iulie 2011

Gem de caise

 
 Desi trec printr-o perioada foarte aglomerata (nu stiu de ce ma mai plang, pentru ca ritmul asta a devenit o "normalitate" pentru mine in ultimii doi ani), n-am rezistat tentatiei de a "conserva" pentru iarna putin din culorile si aromele fructelor ce au inundat practic pietele in acest an.

Nu ma omor dupa dulceturi, dar imi place sa am din fiecare cate putin. Asa ca am inceput cu un gem de caise, un sos de capsune si o dulceata de visine.

Gemul de caise, cu o consistenta delicata, catifelata si un gust dulce-acrisor, este numai bun pentru a indulci primele ore ale diminetii, alaturi de un ceai sau un pahar cu lapte.

Sosul de capsune, cu o culoare dementiala, sanguina si provocatoare, are un rol principal in decorarea budincilor, clatitelor, inghetatelor si altor bunataturi. Pentru cei mai indrazneti, il recomand alaturi de o branza nobila albastra.

Iar dulceata de visine, batrana dulceata de visine, pe care o primeai alaturi de un pahar cu apa rece oriunde te duceai, pe vremea "raposatului", chiar mi-a starnit duioase amintiri. Fructele putin cleioase, sosul usor vascos si onctuos, iar gustul de caramel parfumat a visina este de necomparat. Si ce bine se asorteaza cu smantana pe un papanas, ori cu o budinca de gris sau de orez! (tot amintiri de pe vremuri...).

Iata in continuare reteta pentru gemul de caise:

Ingrediente: 2,5 kg caise, 2 kg zahar.
Intrucat caisele mele au fost cam acrisoare, am estimat astfel proportia de zahar. Daca aveti caise mai coapte si mai dulci, puteti reduce din cantitatea de zahar. Mai puteti adauga (dupa gust) vanilie, ghimbir sau samburi.

Mod de preparare: Se spala bine caisele, se desfac in doua si se scot samburii. Se aseaza caisele intr-o oala/cratita incapatoare, se adauga zaharul, se amesteca bine si se lasa acoperite, pana a doua zi. A doua zi se pun la fiert si se amesteca usor pana se topeste zaharul, apoi se spumeaza pana ce nu se mai produce spuma si se lasa la foc mic pana ce se leaga bine sosul. Se face proba cu picatura pe o farfurie rece si daca nu se prelinge inseamna ca e gata.
Borcanele se spala bine si se sterilizeaza in cuptor 15-20 minute apoi se umplu, se incapsuleaza, se aseaza cu capacul in jos si se acopera cu prosoape sau o cu o paturica. Se mentin asa pana se racesc complet, ori pana a doua zi, apoi se aseaza in rafturile din camara, la racoare si intuneric.

 Va doresc o zi excelenta si mult spor!

21 de comentarii:

sarah spunea...

are o culaore divina.ador aroma si mirosul gemului de caise.si la mine sunt in plin sezon aceste fructe minunate.o sa fac putn ca mi-ai starnit o pofta nebuna ....vreau clatite cu gem de caise si inghetata de vanilie.pup cu drag si iti urez un sfarsit de saptamana relaxant!

bucatariadenysei spunea...

ce bine arata
pozele sunt exceptionele

Dana2dor spunea...

Si mie imi place teribil culoarea si aroma gemului de caise, Sarah, si nu se compara cu cel din comert oricat de bio ar fi.
Pup si eu cu drag si iti doresc un we excelent!

Dana2dor spunea...

multumesc, Michelle :)

gaby_d spunea...

Uh, ce prezentare!!!
Minunate. Abia astept sa fac si eu.

Retete culinare spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
Elena Toma spunea...

Ce frumos asteapta borcanelele tale locul lor in camara! Foarte expresive imagini si mi-a placut ideea cu sosul. Eu m-am reprofilat pe combinatii mai neortodoxe, dar care au avut multi fani. Deci, nu mai am pentru camara nimic din ce am experimentat Felicitari si un weekend placut!

mia spunea...

mie de ce mi se inchide la culoare.? zi mi si mie care e secretul tau

Dana2dor spunea...

@ Multumesc Gaby :)si eu abia astept sa vad ce faci tu :)

@ Elena draga, sunt minunate retetele tale. Probabil ca voi incerca si eu sa experimentez niste asocieri de genul asta :)

@ Mia, draga mea, putin suc de lamaie pulverizat peste fructe imediat ce le desfaci vor face sa isi mentina culoarea. Mult succes!

mia spunea...

multumesc frumos ,danutza

yaya6 spunea...

o minunatie de culori si de gusturi,o zi excelenta

pansy spunea...

imi place gemul de caise aproape la fel de mult ca dulceata de visine si cea de capsuni.

Lory spunea...

Delicioasa !!!frumos prezentata :)
Imi plac mult borcanelele si etichetele !! :)

Maya spunea...

Supeeeerbe imaginile!Dulcegariile tale au o culoare fantastica,iar prezentarea este impecabila.Ca de obicei!Salutari :*

Dana2dor spunea...

@ Mia, cu placere :)

@ Multumesc Lily, o si frumoasa si tie :)

@ Am inteles, Pansy :) vrei cate putin din fiecare :))

@ Multumesc Lory :) si mie imi plac borcanelele, dar se gasesc mai greu asa micute.

@ Multumeeeesc Maya! Esti tare draguta :) Pup si o zi excelenta iti doresc!

Din bucataria mea spunea...

Superba culoarea!!!...Si borcanelele imi plac la nebunie!!!...frumos etichetate. O prezentare care ma lasa fara cuvinte...

catkitchen spunea...

dumnezeule cum arata !!!!! ... mi-ai facut o pofta de gem de caise de numa !!! imi place mult de tot !!

Dana2dor spunea...

Multumesc, Licuta :)

Dana2dor spunea...

Multumesc, Catkitchen :)

viorica dinu spunea...

Dana, ti-am descoperit blogul, si nu ma mai satur sa-l rasfoiesc. De acum sunt fidela ta vizitatoare.

Benita spunea...

Wonderful!

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase