Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

18 august 2010

Salata de vinete cu dovlecei si ardei copti

Ingrediente salata de vinete cu dovlecei: 3 vinete mari, 3 dovlecei potriviti, 100ml ulei, sare si zeama de lamaie dupa gust, o ceapa tocata foarte marunt.

Mod de preparare: se coc vinetele (eu le coc pe o tava asezata pe un ochi de aragaz), se curata imediat (eu fac o despicatura longitudinala, apoi scot miezul cu o lingura de lemn) si se aseaza miezul intr-o strecuratoare asezata deasupra unui castron/bol ca sa se scurga bine sucul amarui; dovleceii ii curat , ii tai in felii de cca 1 cm grosime si ii pun in apa cu putina sare la fiert; dupa ce au fiert ii pun si pe ei la scurs alaturi de vinete.

De obicei pasii de pana acum ii fac intr-o zi/seara, iar salata o prepar a doua zi. Astfel vinetele si dovleceii se scurg suficient de bine si salata iese delicioasa.

Asadar, a doua zi toc vinetele si dovleceii dupa moda veche, cu un satir din lemn tare, apoi mixez tocatura impreuna cu uleiul, sarea si sucul de lamaie, pe care le adaug treptat, dupa gustul meu. La urma incorporez ceapa tocata marunt si depozitez salata in cutii cu capac pe care le introduc in frigider.

Cand servim salata, o asez in vase/cupe/castronele si le decorez dupa cum am inspiratia in acel moment. Pana acum le-am decorat doar cu rosii. De data asta, insa, mi-am imaginat o alaturare a celor doua salate, preferatele mele, in vase transparente, care sa le puna cat mai mult in valoare.



Ingrediente pentru salata de ardei copti: 15 ardei, o lingura ulei de masline, o lingura otet, 100ml apa, o jumatate lingurita sare, o lingura zahar/ori miere; ingredientele sunt dupa gustul meu, fiecare poate adauga sau scoate ceva in functie de gusturile sale.

Mod de preparare: se coc ardeii pe toate partile, apoi se depoziteaza intr-o cratita, sub capac, si se presara cu sare; se lasa acoperiti cca 30 de minute, apoi se curata de pielita coapta (eu ii curat si in interior complet, scotandu-le cotoarele si semintele) si se aseaza intr-un vas/bol/cutie alimentara; se prepara sosul amestecand toate ingredientele si se toarna peste ardeii curatati; se depoziteaza in frigider, acoperiti.

Iata ce frumos arata in cupele transparente!


Gustoase si aspectuoase!
Pofta bunicica si o zi racoroasa va doresc!

17 comentarii:

Andreea Dianu spunea...

arata super salata!Si eu fac salata de vinete cu dovlecei,dar si salata de dovlecei simpla!Este delicioasa,chiar nu am mai facut de mult timp!

PUPICI

sara & Miki spunea...

Eu nu am facut cu dovlecei, dar am mancat la o prietena si mi-a placut.
O seara frumoasa.

Dana2dor spunea...

Multumesc, Andreea :)
In amestec cu dovlecei mi se pare mai usoara.Mi-ai dat o idee: voi incerca si eu doar cu dovlecei. Trebuie sa fie la fel de buna.
Pupici si o noapte linistita!

Dana2dor spunea...

Si eu tot la o prietena am mancat prima data, Sara, si mi-a placut, iar de atunci numai asa o fac.
O noapte linistita iti doresc!

Julie spunea...

Egglant? Wow..I never have this ever since. It sounds like weird but I am curious how it taste. Thanks for the share.

teostan spunea...

Ce dragut arata!

janet spunea...

Imi place prezentarea!Cit conteaza ca un preparat,cit de banal ar fi,sa fie cit mai apetisant prezentat.Super!

Araba Felice spunea...

Ma sei bravissima, complimenti! E grazie per essere passata da me :-)

Dana2dor spunea...

It is a very good salad, Julia :)

Dana2dor spunea...

Multumesc, Teostan :)

Dana2dor spunea...

Grazie, Arabafelice!
Bacio e buona giornata :)

Cristi spunea...

Salut, am pentru tine 3 propuneri de parteneriat.
unul cu blogul:
Coafuri tunsori frizuri
http://coafuritunsorifrizuri.blogspot.com/

Diet
http://best-dietss.blogspot.com.

Hoteluri Mamaia
http://hotelurimamaia.blogspot.com/

Dacă te-ar interesa un schimb de link cu unul dintre bloguri sau cu toate 3, trimite-mi un Reply la mesaju acesta.
Toate cele bune şi sper că nu te-am deranjat cu acest mesaj.

Cristi spunea...

ok ms, si eu acuma te-am adăugat :)
Toate cele bune si sper să ne mai auzim şi cu alte ocazii

Mariana spunea...

Arata tare apetisanta!
Mâine fac si eu!cu ardeii copți,mi-ai dat o idee!
Mulțumesc!
Week-end plăcut!

Smita Srivastava spunea...

Beautiful n inviting !!!


- Smita
www.littlefoodjunction.blogspot.com
( fun food ideas for picky eaters )

Allison Clark spunea...

Fantastic recipe. I will surely try this at home. Thank you for sharing your recipe.

stefan spunea...

nu am mancat niciodata salata de vinete cu dovlecei, am sa incerc si eu, sunt curios ce gust are :)

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase