Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

19 octombrie 2010

Gem de merisoare - Cranberry Jam


Pentru acest minunat gem trebuie sa multumesc in primul rand celor doi prieteni minunati care m-au ajutat sa intru in posesia fructelor mult jinduite.

Prima persoana este Lia, deoarece prin intermediul blogului ei deosebit l-am cunoscut pe dl. Ioan Rus din Cluj (a doua persoana careia trebuie sa ii multumesc) care mi-a trimis cca 4 kg de merisoare, fructe bio, culese de el personal de pe dealurile inalte ale Patriei. Pana sa-i cunosc pe acesti doi oameni minunati eu nu stiam ca in Romania cresc aceste fructe.


Primisem acum un an si ceva niste merisoare/cranberry confiate din Canada si, dupa ce m-am documentat pe internet, am aflat mai multe despre aceste fructe. Mi-au placut tare mult si-mi doream sa mai fac rost de ele.

Prin supermarketurile noastre am gasit ceva asemanator, respectiv macese confiate. Sunt si acestea foarte bune, gustoase si aspectuoase cand le introduci in diverse aluaturi, budinci etc., dar eu imi doream acele fructe care m-au fascinat prima oara.

In aceasta toamna prietenii mi-au indeplinit dorintele. Pe langa fructele proaspete primite prin curier rapid de la dl. Ioan Rus, am mai primit doua pungi cu cate 500g cranberry confiate (de cultura, deci mai maricele), din Canada, prin intermediul unei bune prietene.

In concluzie: ma aflu in posesia a cca 1 kg cranberry confiate, cateva borcanele de gem de merisoare autohtone si cca 1 kg merisoare autohtone congelate. In situatia asta ma vad obligata sa prepar din ele - si sa va impartasesc si voua - tot felul de retete de muffins-uri, biscuiti, fripturi rafinate si alte bunatati.

Si acum sa va prezint si reteta, care este simpla de tot.

Ce am folosit:

La 1 kg merisoare, 500g zahar; la 3 kg am adaugat si un plic de Gelfix de la Dr.Oetker.

Cum am procedat:

Am spalat bine-bine fructele, le-am curatat de frunzulite si codite, le-am amestecat cu zaharul si le-am lasat cca doua ore sa lase ceva suc, apoi le-am pus pe foc iute pana ce s-a dizolvat zaharul si s-a ridicat spuma. Desi fructele sunt bogate in pectina, eu am mai adaugat si un plic de Gelfix de la dr.Oetker.

Intre timp am sterilizat borcanele. Am turnat gemul fierbinte in borcane, le-am strans bine capacele, apoi le-am asezat cu fundul in sus si le-am acoperit cu prosoape. Le-am tinut asa pana a doua zi, apoi le-am asezat in pozitia lor fireasca, pe rafturi, in camara, la intuneric si racoare.


Sa va spun ca deja am dat gata doua borcanele?! Le-am savurat la micul dejun, introducand cate o lingura cu gem intr-un pahar cu iaurt natural. O mi-nu-na-tie!!! Sanatos si gustos!

Va doresc tuturor o seara cat se poate de placuta!

33 de comentarii:

furnicuta boscodina spunea...

sanatate pura ce ai tu acolo...si confiate si inghetate si dulceata...daca mai citesc o data postul oun de-o spargere a camarii, 2-3-4-7 borcane , ce si iaurtul meu vrea dulceata in el :)
sa le stapanesti pe toate sanatoasa, sa le folosesti in mii de retete care sa na deshidrateze de pofta. Astept retetele,macar sa stiu de ce am murit...de pofta :)

Dana2dor spunea...

Ha-ha! boscodino, esti tare simpatica:)
Daca ai sta mai aproape te-as invita la un pahar de iaurt cu gem de merisoare... si ceva muffins-uri, eventual...
Oricum, m-ai inveselit cu comentariul tau :):)
Te pupic!

Lilly spunea...

Confirm. Tot!Nici eu fara Lia nu as fi cunoscut bunatatea asta.Eu am facut sos pentru fripturi de merisoare.

Diana B. spunea...

Arata minunat! Tare am mai poftit si eu la niste gem din acesta si cand am gustat unul (din comert) am fost tare dezamagita pentru ca avea un gust usor amarui.
Cum este cel facut in casa? Tot asa, putin amar, sau e dulce?

Dana2dor spunea...

Nu este deloc amarui, DiAnais.
Este dulce-acrisor.
Acest gem nu prea merge sa-l iei simplu, cu lingurita, dar merge foarte bine cu lapte batut, ori sub forma de sos adaugat la budinci, papanasi, fripturi etc.
Am gasit unele retete de gem in care era adaugata si portocala. Este posibil ca gustul amarui din gemul pe care l-ai incercat tu sa vina de la coaja de portocala, pentru ca merisoarele nu sunt deloc amarui.

Dana2dor spunea...

Draga Lilly, mai ramane sa "recunoastem" meritele Liei si la friptura de curcan :)

sara & Miki spunea...

Imi imaginez ca-i un deliciu. Nu am avut ocazia sa mananc. Pup.

Dana2dor spunea...

Cele proaspete seamana cu coacazele rosii, Sara, iar cele confiate cu macesele. Asta ca sa-ti faci o idee.
Pup si o noapte linistita iti doresc!

Dama fara camelii spunea...

M-am plimbat, din blog in blog, si iata-ma si prin ograda ta. Scuze, camara ta am vrut sa spun.
Ma uit si imi ... ploua in gurita.
Felicitari si pentru design-ul blogului! Am avut ce invata.

Dana2dor spunea...

Multumesc de vizita, draga "Dama fara camelii":)

pansy spunea...

ma roade pizma cand ma uit la merisoarele tale.la anul sa-mi dai si mie numarul domnului cu pricina.

Dana2dor spunea...

Cu mare placere, Pansy:)

maria mihalache spunea...

Confiate am folosit dar proaspete nici nu am stiut ca exista la noi.Oare se mai gasesc?
O seara buna!

Anonim spunea...

Daca mergeti la IKEA, dulceata care se serveste la cartofii cu chiftele, e acesta. E specialitatea suedeza care se serveste la carnuri, ei o adora. Lingonsylt. ;)

Noi o mancam si cu clatite, ei nu :).

Te citesc demult dar nu am avut ocazia sa scriu ceva...si voiam sa iti spun ca ai un blog minunat!

Dana2dor spunea...

Nu stiu daca se mai gasesc, Maria! Am inteles ca si in Octombrie mai sunt daca e vreme buna. Dar dupa ploile si vremea rea din ultimul timp nu stiu daca au mai rezistat. Il voi suna pe omul meu din Cluj si iti voi spune.
O seara buna si tie!

Dana2dor spunea...

Multumesc de vizita si comentariu, Salmi. Te mai astept pe la mine.
Paaa si o seara frumoasa!

Anonim spunea...

Che delizia la confettura fatta in casa,fantastica!!!:-)
Ciao baciiiii:-***

Lia spunea...

Dana,

Acum am vazut ce ai facut cu merisoarele.
Poti sa le pui sub lacat si sa le folosesti ca valuta forte .:)
La iarna sa pui doar o lingurita ,hai doua, :) in fiecare farfurie langa friptura de curcan,pui sau chiar porc.Te asigur ca vei fi uimita de combinatie.Eu mai fac pure de cartofi din ala spumos si apoi,poti
sa te lingi pe degete.

Dana2dor spunea...

Draga Lia, inca o data multumesc!!!!
Am ascuns bine borcanelele, in camara, unde oricum numai eu umblu :)dar acum sunt nerabdatoare sa incerc si unele retete dulci...
Te pup si o seara linistita iti doresc!

Dana2dor spunea...

Grazie, Daiana:)
Baciiii!

Site Brasov spunea...

Doriti ca blogul dumneavoastra sa arate altfel? Doriti sa nu mai pierdeti datele de pe blog fara a le mai putea recupera, vreti sa treceti la un domeniu la comanda si sa aveti mai multi cititori sau vreti sa faceti bani din reclama?
Echipa Site Brasov va poate oferi toate acestea cu preturi incepand de la 99 RON.


E-mail: site_brasov@yahoo.com

furnicuta boscodina spunea...

Ai observat? A venit Toamna, afara ,in blogosfera si mai ales in Dulcea Romanie.Si nu asa cu traista goala ci cu o noua provocare " nuci si usturoi" :)Te astept sa ni te alaturi :)

Dana2dor spunea...

Cu mare placere, boscodino:)
Nuca este preferata mea. Cu usturoiul sunt mai putin prietena, dar poate gasesc ceve...
O toamna frumoasa iti doresc!

Momo spunea...

ai un decor autumnal de exceptie,iedera asta rosie-ruginie e spectaculoasa!cit despre merisoare,nici eu nu stiam ca sunt in romania,ia r tu,deja ai facut si gem,abia astept retetele tale cu el!

Dana2dor spunea...

Da, Alison, iedera toamna este o nebunie! Mi-am decorat si casa cu ramuri de iedera si cu tufanele, care au si un parfum deosebit.
Si eu abia astept sa prepar ceva cu gem de merisoare. Poate in week-end-ul viitor sa gasesc timp.

felis spunea...

Foarte bine arata... Nici eu nu stiam de "merisoare"... Arata delicios

Maria spunea...

Eu ma multumesc si cu niscavai borcanase goale,observ ca pe continut e aglomeratie.Am facut si eu pasta din fructe de dracila,astea seamana faorte bine cu coacazele, bobitele avind forna ovoidala si asezate tot pe un ciorchine.Eu am doua soiuri,unele cu fructe rosii rubiniu,iar altele albastru brumat.Le-am facut pe cele rubinii urmind ca saptamina viitoare sa le fac si pe celelalte.Sint curioasa daca a mai prelucrat cineva aceste fructe,care la gust sint acrisoare bine, insa pasta a iesit dementiala

Dana2dor spunea...

Multumesc, Felis, chiar sunt delicioase:)

Dana2dor spunea...

M-ai facut tare curioasa, Maria! Unde putem sa vedem si noi fructele astea si mai ales pasta facuta de tine?

Anonim spunea...

buna ziua,
va rog daca puteti sa ma ajutati si pe mine cu nr de tel al dl ioan cel cu merisoarele sau sa-i dati adresa mea de mail. si eu sunt din cluj si am nevoie de merisoare ptr mama mea care are e-coli si aceste merisoare sunt indicate.cristinatrifan77@yahoo.com
multumesc.

Anonim spunea...

Merisoare confiate se gasesc pe multe site-uri.Si nu doar merisoare ci o multime de fructe.

www.depal.ro/32-Merisoare-confiate-1-kg.html

http://agrofructprod.ro/32-Merisoare.html

Se mai gasesc in unele hypermarket-uri si uscate sau proaspete (depinde de anotimp) in piete la tarani.

Dana2dor spunea...

Multumesc frumos pentru linq-uri. Intre timp am mai gasit si eu alte surse, dar e bine sa ai de unde sa alegi. Inca o data multumesc.

Anonim spunea...

te rog sa-mi spui cum ai facut cu samburii de la merisoare, pt ca sunt sunt samburi lemnosi
multumesc mult
i

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase