Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

05 octombrie 2010

Budinca de quinoa cu cranberries

A doua reteta pregatita pentru emisiunea "Ce se intampla doctore?" alaturi de Salata cu quinoa, legume crude si portocale a fost aceasta budinca parfumata si gustoasa.

Si inainte sa va expun reteta, va voi mai "plictisi" cu inca doua imagini making-of, iar pentru cei care n-au prins emisiunea voi posta si filmuletul pe care, bineinteles, ca il puteti gasi si pe site-ul ProTV in cadrul stirilor de azi-dimineata.

micuta mea bucatarie....

Si acum reteta:

Ingrediente: 150g quinoa, 150ml lapte, 50g zahar brun (pentru cine doreste mai dulce, poate adauga la sfarsit), un baton scortisoara, 2 pliculete zahar vanilinat (sau baton de vanilie), cranberries confiate (puteti inlocui cu stafide, curmale, smochine, caise confiate), coaja razuita de citrice (lamaie si portocala).

Pentru decor am folosit: fructe de physalis, sos (gem) de cranberries (merisoare) a carui reteta o voi posta ulterior, feliute de caise confiate, felii de lime, frunzulite de menta.

Cum am procedat:

Am spalat boabele de quinoa in multe ape, pana ce apa a iesit limpede. Am pus la inmuiat boabele de quinoa in 300ml apa, pentru cca 30 de minute, pana si-au dublat volumul.

Intr-o craticioara am pus pe foc mic 300ml lapte in care am adaugat zaharul, scortisoara, cranberries confiate si zaharul vanilinat (batonul de vanilie); cand a inceput sa fiarba laptele, am adaugat si coaja de lamaie, apoi am luat cratita de pe aragaz si am lasat-o acoperita pana ce au fost gata boabele de quinoa.

Dupa ce s-au umflat boabele de quinoa (adica si-au dublat volumul), se scurg bine de apa (in cazul in care a mai ramas si nu a fost absorbita in intregime), se adauga peste ele laptele fierbinte si se mai lasa la foc mic inca aproximativ 30 de minute, amestecand din cand in cand. Budinca este gata atunci cand boabele au absorbit si laptele.

Inainte se servire se aseaza in cupe ori castronase si se decoreaza dupa imaginatie si preferinte. Eu am folosit gem de cranberries, fructe de physalis, caise confiate, felii de lime si frunzulite de menta.

Ca textura, aceasta budinca aduce oarecum cu orezul cu lapte dar boabele sunt mai aproape de consistenta graului fiert. In ce priveste gustul boabelor de quinoa as putea spune este asemanator cu cel al graului fiert si al nucilor.

La aceasta budinca foarte bine s-a potrivit gustul acrisor al merisoarelor (cranberries) atat confiate cat si sub forma de gem cu gustul boabelor de quinoa fierte in lapte.

Mie mi-a placut foarte tare gustul boabelor de quinoa, asa ca sigur voi incerca foarte curand sa diversific retetele, atat ca salate cat si ca budinci.

Pentru cei care nu au reusit sa prinda emisiunea:



Va doresc tuturor o zi excelenta si "Iubiti sanatatea ca-i mai buna decat toate!", cum bine zice Oana Cuzino.

10 comentarii:

Momo spunea...

ce delicioasa reteta de budinca,uite eu nu am folosit quinoa decit in salate sau in mincaruri care in mod obisnuit se fac cu orez,mi-ai dat idei noi,te felicit si mai astept asa emisiuni frumoase si educative!

Sandy spunea...

cu prima ocazie am sa o prepar si eu. Apropo iti sta bine la tv :) .

Cool Chic Style Fashion spunea...

Complimenti per la ricetta e per tutto quanto , ciao a presto

Dana2dor spunea...

E foarte buna cu lapte, Alison!
Si poti crea multe alte retete in jurul celei postate de mine. De exemplu cred ca merge foarte bine si cu nuci, cu miere, cu portocale confiate, smochine, curmale etc.
Multumesc inca o data pentru cuvintele frumoase :)

Dana2dor spunea...

Sa ne spui cum ti-a placut dupa ce o prepari, Sorina si multumesc de apreciere :)

Dana2dor spunea...

Grazie Stefania!!!!

maria elena spunea...

Felicitari pt aparitia la Pro Tv, multumim pt reteta!

Dana2dor spunea...

Multumesc si eu, Maria:)

Liana10 spunea...

Am vazut si eu emisiunea, extraordinara reteta, felicitari!

Dana2dor spunea...

Multumesc, Liana :)

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase