Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

13 mai 2010

Piure de urzici cu omleta si sos de hrean


Tare nu-mi place sa aleg urzicute, desi ador sa le mananc :) ... Asa ca, fata isteata cum sunt :) am rezolvat problema astfel: am vorbit cu vanzatoarea din piata si mi-a pregatit o punga de un kil' de urzici alese, numai bune de gatit, bineinteles la un pret mai marisor. Iata si reteta pentru ce vedeti in imagini.


Ce am folosit:
1 kg urzicute bine alese, o legatura ceapa verde, o legatura usturoi verde, o lingura faina si doua linguri smantana, sare, piper, zeama de lamaie, doua linguri ulei;
pentru sosul de hrean: o radacina hrean, 2 linguri smantana, sare si piper;
pentru omleta: 3 oua batute cu o lingura smantana, sare si piper dupa gust (puteti adauga ce vreti voi: branzica, kaizer etc.);
pentru decor: cateva feliute de ridichi.

Cum procedam:
Spalam urzicutele bine-bine. Intr-o cratita punem apa la fiert impreuna cu o lingura de sare, iar cand apa a inceput sa fiarba, cufundam urzicile si lasam sa dea cateva clocote.
Se scurg apoi urzicile si se pastreaza zeama separat.
Se toaca ceapa si usturoiul verde si se inabuse intr-o cratita in doua linguri ulei. Dupa ce s-au inmuiat, se adauga urzicutele si o cana din zeama in care au fiert si se mai lasa pe foc cca 15-20 minute.

Intre timp se amesteca intr-o cana smantana cu faina pana se omogenizeaza bine, apoi se rastoarna peste urzici, se amesteca bine, se adauga sare, piper, o lingura zeama de lamaie si se mai lasa pe foc cca 10 minute amestecand continu ca sa nu se prinda, apoi se ia de pe foc si se lasa sa se racoreasca putin.

Intre timp se pregateste sosul de hrean, astfel: se razuieste marunt radacina de hrean si se amesteca cu smantana. Se adauga sare si piper dupa gust.

Pregatim si omleta, apoi aranjam pe farfurii dupa imaginatie.
Acesta este aranjamentul meu:


si acesta este aranjamentul sotului meu:

care va place mai mult?

2 comentarii:

Anonim spunea...

Si eu care am zis ca e tort..:))
Dar cu urzici e minunat. As minca si eu daca as avea. www.cccriscake.com

VIATA spunea...

Amandoua .....
Parca prima, cu omleta pusa deasupra, e mai .......ochioasa.

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase