Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

09 octombrie 2008

Meniu de week-end 4

Duminica am invitat copiii la masa, asa ca am pregatit un Meniu de week-end complex, adica un aperitiv, o ciorbica, un felul doi si un desert, pentru ca atunci cand suntem doar eu si sotul meu mancam maximum doua feluri si asta doar in week-end.

Deoarece incercam sa ne mentinem greutatea, in cursul saptamanii consumam mai mult legume si carne slaba de pui sau peste, salate si fructe.

Iata ce a cuprins meniul din acest week-end:

Cuibul Laurei
- asa cum am denumit eu reteta de Spuma din piure de cartofi cu ciuperci champignon a Laurei Adamache, careia ii multumesc pentru minunata reteta, Ciorba de vacuta acrita cu bors, Rulada din piept de pui cu cascaval si ciuperci si Vanilla cupcakes - tot dupa o reteta a Laurei, dar cu mici modificari.

Si acum reteta pentru Ciorba de vacuta acrita cu bors:


Ce am folosit:
un rasol de vita, eu am avut o casoleta cu trei felii de rasol, si cca 300g vrabioare de vita, o ceapa rosie si o legatura de ceapa verde, doi morcovi, o telina medie cu tot cu frunze, trei ardei grasi, unul rosu, unul verde si unul galben, patru cartofi, o legatura de leustean verde, o legatura loboda rosie, un ardei iute murat, o legatura de patrunjel verde, un litru bors, un galbenus de ou si doua linguri smanatana pentru dres.

Cum am procedat:
Am spalat bine carnea si am pus-o la fiert intr-un vas cu doi litri de apa.
Cand a dat in clocot si a facut spuma neagra si urata, am aruncat apa, am spalat carnea si am pus-o din nou la fiert in apa noua. Am lasat-o pe foc mic, pana ce s-a inmuiat bine carnea.
Dupa ce s-a inmuiat carnea, am separat-o de zeama, am scos maduva si carnea de pe oase si le-am pus intr-un bol.

Separat, am pus intr-o oala doua linguri ulei, am adaugat ceapa taiata marunt, apoi ardeii grasi taiati cubulete, morcovul si telina razuite mare, frunzele de telina taiate fideluta, cateva tije de la frunze taiate si zdrobite bine, si le-am inmuiat putin, amestecand continuu.

Am adaugat apoi zeama de la carne, carnea si cartofii taiati cubulete, am mai adaugat putina apa si le-am lasat sa fiarba impreuna la foc potrivit.
Separat am pus borsul sa fiarba intr-un ibric si l-am spumuit.
Cand au fiert cartofii din ciorba adaugam borsul, loboda si leusteanul taiate fideluta, ardeiul iute taiat rondele, fara seminte, si mai lasam doua-trei minute sa fiarba.

Intre timp batem galbenusul cu cele doua linguri de smantana si cand s-au omogenizat, adaugam cateva linguri din zeama de ciorba peste amestec, incetul cu incetul ca sa nu se branzeasca.
Rasturnam apoi sosul in oala si amestecam repede. In felul acesta ciorba prinde o culoare galbioara, atragatoare, fiindca altfel ciorba de vacuta ar putea iesi cam inchisa la culoare si ar putea fi neaspectoasa.

Am servit-o cu smantana si ardei iute murat si a fost de-men-ti-ala!!!

Retetele pentru celelalte preparate din meniu le gasiti aici:

Cuibul Laurei


Rulada din piept de pui cu cascaval si ciuperci


Vanilla cupcakes

Niciun comentariu:

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase