Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

03 iulie 2010

Mini rasturnici cu caise si cirese

Dupa placuta experienta gustativa cu negresa ciocolatoasa cu caise, au mai ramas cateva caise si m-am gandit sa le valorific imediat. Asa ca am ales sa fac aceste minunate rasturnici, cu aluat pufos avand deasupra un strat zemos, parfumat si teribil de gustos.

Iata ce am folosit pentru o tava cu 12 forme de briose:

4 oua, 4 linguri zahar, 4 linguri faina, 2 linguri ulei, vanilie, coaja de lamaie, un praf de sare, 6 caise taiate in jumatate, 6 cirese fara samburi, 6 linguri zahar brun, unt pentru uns formele.

Cum am procedat:

am uns cu unt din belsug formele, apoi am presarat cu darnicie zahar brun deasupra; am asezat cate o cireasa fara sambure in mijlocul formei iar deasupra cate o jumatate de caisa cu partea in care a stat samburele in jos; apoi am bagat tava in cuptorul preincalzit pana am pregatit aluatul;
am pregatit aluatul astfel: am separat galbenusurile de albusuri, am batut albusurile spuma tare cu un praf de sare, apoi am adaugat cele 4 linguri de zahar si am batut in continuare pana s-a topit zaharul; separat am frecat galbenusurile cu uleiul pana s-a dublat volumul lor, apoi le-am rasturnat peste albusurile batute, am omogenizat, am adaugat faina si aromele si am omogenizat din nou;
am scos tava din cuptor, am luat cu o lingura din aluat si am pus peste caisele din forme, umpland formele; acest aluat nu creste la copt, asa ca nu va faceti griji; apoi am introdus din nou tava in cuptor pentru cca 20 de minute;
dupa ce s-au copt, am scos tava din cuptor, am lasat sa se racoreasca cca 10-15 min., apoi am desprins usor marginile cu un cutit, am asezat o tava deasupra apoi am rasturnat-o brusc; briosele au iesit bine asa ca le-am mai infrumusetat putin cu cate o frunzulita de menta.

putin mai de aproape, ca sa le simtiti aroma:


Frumusele foc si gustoase de nu se poate! Chiar trebuie sa le incercati:)
Pofta bunicica si un week-end excelent va doresc!

Apricot

14 comentarii:

Momo spunea...

un week-end placut dana,mini-rasturnicile sunt taaaare simpatice !de gust,nu ma indoiesc ,e excelent cu asa fructe!

CamiWitt spunea...

Da de unde frumusele...Excelente si foarte zemoase arata. Nu cred ca au "trait" mult.Un sfirsit de saptamina minunat, Cami

Dana2dor spunea...

Multumesc, Alison :)da, au fost tare bune :)

Dana2dor spunea...

Au avut, intr-adevar, viata tare scurta, sarmanele :):)
Un week-end excelent si tie!

sara & Miki spunea...

o idee minunata... au iesit foarte apetisante.

Dana2dor spunea...

Multumesc, Sara :)

Cris spunea...

Muy lindo blog, la receta parece muy rica, se come con los ojos, buenísimas fotos. Saludos

Dana2dor spunea...

Gracias, Cris :)
Saludos!

Ema, Brasov spunea...

Ti-as oferi premiul ... Oscar pentru acest blog. E nelipsit din lista mea de bloguri.
...Imi vine sa infing lingurita in ecran :)))
Ema, Brasov

Dana2dor spunea...

Esti o draguta, Ema :) Multumesc mult, reactia ta este deja un premiu :)

Claudia spunea...

dana am o intrebare..cat tava sta la cuptor doar cu fructele si zaharul nu se topeste prea tare totul? as vrea sa le fac cat mai repede dar mi-e teama ca acel zahar sa nu se caramelizeze prea tare si sa se arda pana e gata aluatul. cam cat a stat tava ta asa la cuptor?

Dana2dor spunea...

Draga Claudia, daca vrei sa ramana cat mai intregi fructele, poti sa pui aluatul odata cu ele in cuptor. Mie imi plac mai zemoase, asa ca le-am lasat in cuptor cca 5-7 minute pana am facut aluatul.

Oricum le-ai face,
sigur iti vor placea :):)

Succes si astept sa-mi spui si mie cum ti-au iesit!

Claudia spunea...

Am revenit! tocmai le-am facut in dimineata asta si bineinteles ca au iesit bestiale. am facut cum ai zis si am lasat 5 minute inainte fructele in cuptor si apoi am adaugat aluatull. le-am facut in tava de silicon si mi-au iesit 16 bucati frumoase si gustoase foc. le-am servit cu inghetata de caise si toping de caramel peste..bestiale!!!! Multumesc din suflet pentru tot ce faci si postezi!

Dana2dor spunea...

Claudia, draga mea, imi face mare placere ca ti-au iesit bine si ti-au placut.
Iti multumesc si eu pentru feedback:)
O dupa-amiaza placuta si un week-end excelent in continuare!

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase