Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

29 ianuarie 2010

Bomboane Lioara – Lioara Homemade Candy


De ceva timp urzeam un plan in gandurile mele tainice privind realizarea unor bomboane perfecte care sa satisfaca cele mai rafinate gusturi. Asa ca, deunazi mi-am pus planul in aplicare si aproape ca nu ma mai puteam opri din febra creatiunii.

Voi incepe sa vi le prezint pe rand, in cateva posturi consecutive, cu mentiunea ca sunt primele mele incercari in materie, si sunt chiar "reusite", dupa parerea fericitelor persoane care s-au infruptat din ele.

Pentru inceput va prezint aceste bomboane delicioase carora am incercat in zadar sa le gasesc alt nume sintetizand reteta, asa ca m-am decis sa le numesc simplu, "Lioara". De ce Lioara? Pentru ca acest nume imi sugereaza delicatete, dragalasenie, dulceata si parfum de dragoste.... am inceput sa bat campii :) Mai bine sa las deoparte povestile si sa va spun reteta, pentru ca doar asa va puteti da seama de ce am luat-o razna...

Iata, prin urmare, ce am folosit pentru 30 buc.:

pentru umplutura: 150g masa martipan (sau 100g pudra de migdale si 85g zahar pudra), 4 linguri pline cu nuca usor rumenita si macinata fin, o lingurita cafea solubila, 2 linguri zahar brun, 1 lingura coniac de buna calitate, 100ml smantana dulce, 30 buc. alune de padure usor rumenite,
pentru glazura: un plic Glazura gust de ciocolata neagra de la Dr.Oetker si o jumatate de baton de ciocolata neagra ramas prin dulapior, pentru trasarea sarmelor peste glazura.

Cum am procedat:


Am amestecat (framantat) masa de martipan cu nucile, zaharul brun, cafeaua solubila si coniacul impreuna cu smantana dulce pana a rezultat o compozitie grosuta din care se puteau forma bilutze....Am pus compozitia la frigider pentru cel putin 5 ore, ca sa se mai intareasca. Compozitia rezultata este usor lipicioasa.

Intre timp am pregatit alunele, pliculetul cu glazura, precum si hartiutele pentru bomboane.

Dupa 5 ore, am preparat glazura, mai precis am introdus pliculetul intr-o craticioara cu apa calda si am procedat conform indicatiilor de pe plic.

Am rasturnat glazura intr-un bol, am luat cu lingurita din compozitia de umplutura, am format bile in mijlocul carora am introdus cate o aluna de padure; cu ajutorul a doua furculite, am cufundat bilutzele pe rand in glazura si le-am asezat pe un grilaj aflat peste o tava (sau o bucata de hartie de copt) pentru a putea recupera ciocolata scursa.

Dupa ce am terminat de glazurat bomboanele, am mai pregatit o glazura de ciocolata dintr-o jumatate de baton si am asezat-o intr-un poche de unica folosinta pe care l-am taiat foarte aproape de varf ca sa pot trasa niste sarme cat mai subtiri peste glazura bomboanelor.


Dupa ce am trasat sarmele am presarat putina nuca macinata in partea nemarcata cu sarme si le-am asezat in hartiute, iar apoi pe platoul de servit.

Au iesit teribil de aromate si parfumate, o adevarata nebunie!
Aici am incercat alte variatiuni de decorare:
Iata si o sectiune:

Nu plecati departe, caci mai vin si cu alte retete :)
Va pup si va urez un sfarsit de saptamana duuuulce precum bomboanele mele!!!!

17 comentarii:

Nina spunea...

Hello Dana,
complimente si felicitari pentru toate bunatatile preparate si prezentate; sint pe fuga si la tine in vizita sa te anunt ca noua mea adresa de blog este urmatoarea:

ninasrecipes4u.blogspot.com

Tot ce ai de facut este sa stop follow adresa veche si follow back pe asta noua, altfel nu vei mai putea avea acces la noile postari si o sa-ti tot apara "eror 404 NOT FOUND"
cind ai timp si daca vrei!
papa. xoxo

Daniela Addario spunea...

Mamma mia, sint perfecte... Ce m-as infrupta si eu cu una la ora asta... yamiii... Pupici si-o zi buna si ciocolatoasa... astept urmatoarele retete...

kity spunea...

ce frumoase sunt!!

ellis spunea...

Uau..arata fenomenal..ai maini minunate! Felicitari!

VertAnge spunea...

Sunt foarte frumoase...si cu siguranta si delicioase!

Miha spunea...

Superbe!

adriana gherman spunea...

Dana bomboanele tale nu au nici un cusur. Sut perfecte. Cred că sunt şi delicioase. Abia aştept restul. Weekewnd plăcut.

gabriela spunea...

BESTIALE.....DELICIOASE....SUPER....

Dana2dor spunea...

@ Hello Nina,

Multumesc de vizita si complimente :)
Am rezolvat si problema cu follow blogul tau.
Paaaa! Un we minunat iti doresc!!!

@ Danielutza, multumesc de vizita si apreciere!!
Esti invitata sa te servesti (din pacate doar virtual)cu minunatele bomboane:)
O seara minunata si un we excelent iti doresc! Paaaa!

@ Kity, si duuuulci:):)

@ Multumesc Ellis, puuup!

Dana2dor spunea...

@ Intradevar delicioase, VertAnge!!
Si nu foarte greu de preparat.
Mercic de vizita!

@ Hi, Miha! Multam tare si we insorit!

@ Multumesc, Nana! Acusica le postez pe urmatoarele! Puuup si we excelent!

Unknown spunea...

ce bine arata!yammy! spune-mi te rog unde ai gasit cosulete de hartie ? sunt tare frumoase :) mersi!
cristina.

Dana2dor spunea...

Si eu am cautat muuuult, pana sa le gasesc, Crstina! Dar le-am gasit intamplator la Carrefour Unirea. Erau la promotie, agatate pe stalpii de la standul cu esente si prafuri pentru prajituri. Insa cand m-am dus a doua oara sa mai iau nu mai aveau.

Unknown spunea...

acolo am cautat de cateva ori in speranta ca totusi voi gasi, dar degeaba.. dar mai bine sa nu ma astept sa gasesc pt ca cine stie.. ai avut noroc :> Multumesc!

Liana10 spunea...

Tare bune si parfumate..imi plac mult cu martipan! Oare in loc de smantana as putea sa foloesc lapte condensat? Multumesc!

Noi in Timisoara nu avem decat un amarat de supermarket Carrefour...dar o sa le fac o vizita.
pupici

Dana2dor spunea...

Sigur ca poti, Lioara, eu nu gasesc lapte condensat. Cateodata mai prepar in casa, dar de data asta am folosit smantana dulce pentru frisca.

Mihaela spunea...

Felicitari pentru bomboane, arata profesionist! Poti sa le inscrii la provocarea lunii februarie de la Dulce Romanie, cu super ingredientul ciocolata! :) http://dulciurifeldefel.blogspot.com/2011/02/ciocolata-provocarea-lunii-februarie-in.html

Dana2dor spunea...

Multumesc, Mihaela, esti tare draguta :) Cred ca ma voi inscrie la provocarea lunii februarie, dar incerc sa fac modele noi in we, insa daca nu reusesc sa-mi fac timp, le voi posta pe astea.

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase