Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

19 iunie 2011

Tarta rasturnata cu caise

 

Un desert usor, dulce-acrisor, cu textura fina si parfum de fructe coapte, aceasta tarta este la fel de savuroasa calda cu o cupa de inghetata de vanilie alaturi, dar si rece, alaturi de un pahar de fresh din fructul preferat.

Ingrediente:

8-10 caise coapte (in functie de marime), 16-20 de visine ori cirese, unt pentru tapetat din abundenta forma de tarta si zahar brun presarat din belsug peste unt;
pentru aluat: 4 oua, 4 linguri zahar, 4 linguri faina, 4 linguri ulei, vanilie, coaja rasa de citrice.

Mod de preparare:


Se unge forma de tarta cu unt din abundenta, se presara zaharul brun si se aseaza jumatati de caise cu orificiul de la sambure in jos, in care am asezat in prealabil o visina ori o cireasa, in cercuri concentrice urmarind sa fie acoperita toata suprafata. Se lasa deoparte forma cat timp se prepara aluatul.

Pentru aluat: se separa galbenusurile de albusuri.

Se bat albusurile spuma cu un praf de sare. Dupa ce s-a format spuma tare, se adauga 4 linguri de zahar si se bat in continuare pana se topeste zaharul.

Galbenusurile se bat impreuna cu uleiul pana se transforma intr-o crema onctuoasa (ca la maioneza), apoi se adauga peste albusurile batute spuma, impreuna cu 4 linguri de faina si se omogenizeaza usor, cu o paleta ori o lingura de lemn, amestecandu-se de sus in jos.

Se rastoarna aluatul peste fructele pregatite in forma de tarta, acoperindu-le complet, apoi se introduce in cuptorul preincalzit, pentru cca 20 de minute, la foc mediu.

Verificati totusi stadiul coacerii dupa 15 minute.

Dupa ce se scoate tarta din cuptor, se desprind marginile cu un cutit si se apasa aluatul usor cu mana pentru a se insiropa cat mai bine. Se mai lasa cca 15 minute, apoi se rastoarna brusc, cu ajutorul unui platou asezat deasupra. In cazul in care visinele (ciresele) s-au deplasat ori au ramas lipite de fundul formei, se aseaza din nou in locul de unde au cazut.

Se serveste simpla ori impreuna cu o portie de inghetata de vanilie.


 Pofta buna si o Duminica excelenta!

29 de comentarii:

furnicuta boscodina spunea...

Tare bine arata,apetisant ! Un adevarat rasfat pentru sfarsitul de weekend !

sara & Miki spunea...

Arata super, caisele sunt minunate in deserturi. O duminica frumoasa!

Dulcegarii culinare spunea...

Cat de faina e!! apetisanta rau !! imi place si cea cu prune preparata tot asa... dar asta cu caise e de vis !
Revin cu invitatia Provocarii Dulce Romanie.. mai sunt cateva zile si mi-ar face o deosebita placere participarea ta.. O zi frumoasa.

sarah spunea...

eu as servi cu inghetata dar nici simpla nu as refuza-o.si cum sa refuzi o asa bunatate.cand ma gadesc ce aroma au dat caisele acestei tarte deja salivez.o saptamana frumoasa si usoara!

Dana2dor spunea...

Boscodino draga, in we asta am facut trei astfel de tarte din care una i-am dus-o mamei-soacre. Au fost de-li-cioase!

Dana2dor spunea...

Multumesc, Sara! Intr-adevar caisele sunt si aspectuoase si parfumate si acrisoare, un adevarat deliciu pentru orice aluat.

Dana2dor spunea...

Multumesc de invitatie, Antonina! Sper sa pot participa si eu la provocare de data asta. Nu stiu cum s-a intamplat, dar pana acum de fiecare data a intervenit ceva in programul meu si n-am reusit sa particip.
O saptamana excelenta iti doresc!

Dana2dor spunea...

Draga mea Sarah, tarta asta este delicioasa rece, dar daca nu poti astepta sa se raceasca, este binevenita o cupa cu inghetata. Oricum ar fi merita sa o prepari cat timp mai sunt caise in piata.
O saptamana frumoasa iti doresc si eu!

Maya spunea...

Superba tarta!O clipa dulce si taaaare parfumata!

Dana2dor spunea...

Multumesc, Maya :)

Dulcegarii culinare spunea...

Dana eu te astept ! mai sunt cateva zile.. deci timp e ;)) pupici si multumesc. . Am mai luat o inghititura din tarta... Are o culoare minunata!!

TeoBucatar spunea...

Super tarta!Ca sa nu iti cer am s-o fac si eu.E o dragalasa Maya!

Din bucataria mea spunea...

Delicioasa, super parfumata si usor de preparat.*****)

Dana2dor spunea...

Sper sa reusesc, Antonina, poate in we sa pregatesc ceva bun :)
Doar o inghititura de tarta, nu cred ca e posibil. Daca ai luat o inghititura nu te mai poti opri pana nu o termini :))

Dana2dor spunea...

Iti recomand sa o incerci, Teo, si sigur nu vei regreta :)

Dana2dor spunea...

Asa este Licuta :)
Multumesc!

gaby_d spunea...

Ce culoare are ..si-mi inchipui aroma..!
Minunata!
Zi frumoasa, Dana.

Lia spunea...

Eu unde-am fost cand ai postat bunatatea asta ?
Cred ca nu mai ai,asa ca degeaba cer o feliuta . :)

Dana2dor spunea...

Asa e Gaby, aroma este pe masura :)
O zi minunta si tie!

Dana2dor spunea...

Draga Lia, ai presupus bine, cea din poza a fost de mult devorata, dar am refacut-o de vreo cinci ori.

Dorina spunea...

Arata minunat , parca ii simt mirosul imbietor .

Momo spunea...

excelent arata,eu incerc sa ma tin pe salate,tu ma stirnesti cu dulciuri!
:)

Dana2dor spunea...

Oh, asa este Dorina, s-a umplut bucataria de parfumul ei :)

Dana2dor spunea...

Ei, Alison, mai strecor si eu cate un dulce printre salate :)

catkitchen spunea...

alta bunatate cu caise !!!

Gabriela spunea...

Dana este vecina mea si de cate ori vin acasa ma duc sa miros gaura cheii de la usa ei!

Aseara, Dana ne-a facut o surpriza. Ne-a facut o tarta care arata ca o opera de arta. Cum mirosea... nu mai zic, m-a luat cu lesin de pofta, dar cand am gustat... mi-a venit in minte doar atat: "MORTAL!" Daca as avea-o pe Dana acasa m-as face de 100 de kg!

Mandra tare de vecina mea!
Gabriela

Rita Oarga spunea...

Nu stiu cum de nu am gasit blogul tau pana acum! E atat de frumos si de complet ca ma lasa cu gura cascata. Tarta cu caise e super! Eu fac ceva asemanator cu felii de ananas din consreva. Dar acesta cred ca e si mai savuros. Felicitari din inima! Te pup.

Lubita Iancu spunea...

O super delicioasa tarta,aromata;foarte des fac si eu astfel de tarte;
o duminica placuta!

Aurica spunea...

dementiala, pur si simplu minunata, delicioasa si foarte reusita cu o culoare frumoasa si vie..;)

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase