Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

02 ianuarie 2009

Piept de curcan in aspic

Avem nevoie de: o aripa de curcan, doua gaturi de curcan, o jumatate de piept de curcan, o ceapa, doi morcovi, 4-5 catei mari de usturoi, 10 boabe piper, o lingurita rasa sare, doua linguri otet. Pentru ornat, am folosit in plus, albusul de la un ou fiert si cateva masline verzi umplute cu gogosar din borcan.

Cum am procedat:
Am spalat bine aripa si gaturile de curcan si le-am pus in apa rece pentru 2 ore, avand grija ca apa sa depaseasca nivelul carnii cu cca 4 cm.
Dupa doua ore am pus cratita la foc foarte mic si am adaugat si sarea in apa pentru ca sa sporeasca formarea spumei.
Atentie, focul trebuie sa fie foarte mic, altfel riscam sa nu se mai lege piftia.
Am spumuit foarte des pentru ca sa iasa limpede aspicul.

Dupa o jumatate de ora, cand nu s-a mai format spuma, am adaugat morcovii si ceapa curatate si cele 10 boabe de piper si am lasat sa fiarba in continuare incet.

Dupa 4 ore am verificat daca zeama se incheaga; am pus o lingura de zeama intr-un bol mic de sticla pe care l-am introdus in frigider. Daca nu s-a inchegat intr-un sfert de ora, se mai lasa piftia pe foc inca 30-40 de minute.

Daca piftia s-a inchegat, atunci se adauga in cratita cateii de usturoi zdrobiti si doua linguri de otet. Se amesteca, se gusta si, eventual, se mai adauga sare si/sau otet pana ne place gustul.

Strecuram apoi carnea si legumele de zeama, alegem carnea de pe oase, doar ce dorim sa pastram in piftie (eu, de exemplu, nu am pus in piftie decat carnea macra, pielea de pe aripi am aruncat-o). Am pastrat separat si morcovul fiert pentru a-l folosi la decorare.

Pe langa carnea scoasa de pe gaturi si aripa am avut o jumatate de piept de curcan fiarta odata cu jumatatea de piept folosita la salata postata ieri. Am taiat-o cubulete si am pregatit-o pentru umplut formele cu aspic.

Apoi am luat mai multe forme, cateva boluri si o forma pe care am folosit-o in premiera, cea verde din imagine. Am pus putina zeama in fiecare dintre vase si in cupele formei, am intins zeama putin si pe pereti si am introdus vasele la rece.

Le-am scos dupa 15 minute si am inceput decorarea. Am taiat feliute din masline verzi umplute si stelute din albus de ou si morcovul fiert cu o forma de patiserie si le-am fixat in zeama inchegata de pe vasele pregatite.

Am pus apoi din carnea fiarta pregatita in fiecare vas si am turnat usor zeama. Am mai asezat cu penseta cateva stelute pe langa carne si am dat totul la rece pentru inchegat.

Cand am scos aspicul din forma verde, am tras putin de marginile formei ca sa se desprinda aspicul si am rasturnat cu grija pe un platou.


Am asezat floricelele de aspic pe farfurii si am decorat cu patrunjel verde.


Celelalte boluri au fost consumate inainte de a le putea fotografia...

14 comentarii:

Cristina spunea...

Mai intii La multi ani si un An Nou cu multe bucurii si implinirea dorintelor.

Mi-a placut mult de tot cum ai prezentat aspicul, foarte frumos, asa ca daca voi avea norocul sa gasesc anul asta forme frumoase te voi copia :-)

o seara placuta
Cristina

Dana2dor spunea...

Multumesc Cristina! La Multi Ani frumosi si buni si tie si multe, muulte realizari in 2009!

Sunt foarte practice, intr-adevar, formele achizitionate si pot fi folosite atat la aperitive cat si la deserturi. Iti doresc sa le gasesti si tu pentru ca sunt foarte eficiente.

O seara excelenta si tie!

MAMAS IN BUCATARIE spunea...

Dana :SEPERB prezentat aspicul tau!ziceam eu nu de mult de ingeniozitatea ta,de inspiratie!

Dana2dor spunea...

Multumesc Mariana! Eh, si formele achizitionate imi stimuleaza imaginatia :)
Am facut si niste jeleuri cu fructe in ele. Le voi posta maine ca n-am pregatit inca pozele.
Pa, si o seara faina!

Anonim spunea...

Happy New Year 2009 !
Foarte, foarte frumos si gustos totul!

Dana2dor spunea...

La Multi Ani, Nina! Anul 2009 cu sanatate, bucurii si impliniri sa fie pentru tine si cei dragi tie!

Edith spunea...

Foarte frumoase ti-au iesit, Dana! :)

Dana2dor spunea...

Multumesc Edith :)
Si tortul tau cu somon arata grozav!

Laura spunea...

La multi ani, draga Dana!!! :)
Felicitari pentru toate bucatele alese pe care le-ai facut de sarbatori!
Vad ca folosesti la maxim frumoasele forme de silicon... :P
Bravo, tine-o tot asa, spre incantarea noastra!!! :))
Te puuuup!!!

Dana2dor spunea...

La multi ani, Laura!!!
Multumeeeesc de felicitari!
Da, sunt foarte dragalase si utile formele de silicon.
Voi incerca zilele astea sa prepar si o inghetata in ele, sa vad cum iese:)
Te puuuup!

Anonim spunea...

Unde ai gasit forme de silicon atat de frumoase?? Ancuta

Dana2dor spunea...

Le-am gasit si le-am comandat pe net, Ancuta, la www.bbsuperimport.ro, acum un an si ceva...
Au fost cam scumpicele, dar le-am folosit de foarte multe ori, cu succes, asa ca a meritat :)

Jacina carobna kuhinja spunea...

Divan je blog, odusevljena sam kako je lep i inspirativan :) I ja pravim ovako, samo sa svinjskim mesom suvim i svežim, to se kod nas zove ''pihtije'' i sprema se za slavu, Božić, Novu Godinu :)
Pozdrav mila iz Beograda :)))

Dana2dor spunea...

Hvala za vrstu riječi Jacamaca :)

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase