Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

16 august 2010

Tort de ciocolata "Razvan 34"

Ieri, fiul meu a implinit frumoasa varsta de 34 de ani. Sa-mi traiasca si sa fie sanatos si norocos!:) L-am sarbatorit impreuna cu nasii lor si cativa prieteni la o terasa unde caldura zilei a fost mai usor de suportat datorita noii metode de umidificare a aerului implementata de mai toate terasele care se respecta.
Tortul l-am facut tinand cont in principal de preferintele lui si am fost foarte multumita de cum a iesit. Dovada ca a fost intr-adevar deosebit am primit-o pe loc, pentru ca feliile au disparut in intregime din farfurii si a fost comentat pozitiv de toata lumea pana la ultima inghititura. Ei, si ca sa nu ma mai laud atat, va dau si voua reteta si va recomand sa-l incercati - poate intr-un anotimp mai racoros... asta daca nu primiti vreo comanda speciala zilele astea :)

Ingrediente blat de cacao:
8 oua, 8 linguri zahar, 6 linguri faina, 2 linguri cacao neagra, 4 linguri ulei, un praf de sare.

Ingrediente crema de ciocolata alba cu alune si nuca de cocos:
• 360 g ciocolata alba (doua batoane Heidi - CocoVenture – cu nuca de cocos si doua batoane ciocolata Ritter Sport – White Whole Hazelnutz)
• 250ml frisca lichida
• 2 linguri fulgi de nuca de cocos
• sucul si razatura de coaja de la o limeta

Ingrediente crema de ciocolata neagra cu menta si lamaie
• 320 g ciocolata neagra (doua batoane Heidi Grand'Or Dark Intense cu 75% cacao si doua batoane Heidi Grand'Or Dark mint&Lemon)
• 350ml frisca lichida

Pentru insiropat:
200g zahar caramelizat si 200ml cafea concentrata

Mod de preparare:

Pentru blat: se separa galbenusurile de albusuri; se bat albusurile spuma tare impreuna cu un praf de sare, apoi se adauga treptat zaharul si se bate in continuare pana ce se topeste; galbenusurile se bat cu uleiul pana isi dubleaza volumul, apoi se incorporeaza in albusurile batute, se adauga faina cernuta impreuna cu cacaua si se omogenizeaza cu grija compozitia folosind treapta cea mai lenta a mixerului.
Se tapeteaza forma de blat, se rastoarna compozitia si se coace la foc mediu, in cuptorul preincalzit, cca 20 de minute. Dupa ce s-a copt, se scoate blatul din forma se aseaza pe un suport si se lasa sa se raceasca complet inainte de a-l taia.

Pentru crema de ciocolata alba cu alune si nuca de cocos: se pune frisca lichida intr-un vas si se aduce la temperatura de fierbere, apoi se ia de pe foc; se adauga ciocolata razuita se se amesteca continuu pana se topeste toate ciocolata si compozitia devine cremoasa; se lasa sa se raceasca complet, apoi se introduce in frigider unde se lasa cel putin 4 ore (eu am lasat-o de seara pana dimineata); se scoate apoi din frigider si se mixeaza pana isi dubleaza volumul si capata o consistenta mai usoara/pufoasa; se mai adauga doua linguri de fulgi de nuca de cocos, sucul si razatura de la limeta, se omogenizeaza, apoi se introduce din nou in frigider pana in momentul folosirii.

Pentru crema de ciocolata neagra cu menta si lamaie: se procedeaza exact ca si la crema de ciocolata alba.

Pentru sirop: se prepara mai intai 200ml de cafea concentrata, neindulcita, apoi se caramelizeaza 200g zahar si se dilueaza cu cafeaua; se lasa sa se raceasca complet pana in momentul folosirii.

Pentru montare: Se taie blatul in trei felii egale; se aseaza baza pe platoul/suportul tortului si se monteaza inelul in jurul blatului; se insiropeaza usor baza, apoi se aseaza stratul de crema de ciocolata alba cu alune si nuca de cocos, se aseaza urmatoarea felie de tort, se insiropeaza, apoi se adauga un strat de crema de ciocolata neagra cu menta si lamaie, se aseaza capacul, se insiropeaza si el usor si se introduce tortul la frigider pentru cca 2 ore.

Dupa minim doua ore se scoate tortul, se indeparteaza cercul si se acopera cu glazura dorita. Eu am folosit tot crema de ciocolata neagra, pentru ca mi-a ramas.

Pentru decor am folosit bomboane (facute din cremele ramase cu cateva adaosuri), astfel:
• la crema de ciocolata alba am mai adaugat o lingura de fulgi de cocos, am luat cu lingurita si am format bile pe care le-am rostogolit prin nuca de cocos;
• la crema de ciocolata neagra am mai adaugat nuca macinata fin, am asezat in mijloc cate o visina din visinata, am format bile pe care le-am rostogolit prin cacao;
Am asezat bomboanele, alternativ, pe marginea superioara a tortului, am presarat nuca de cocos in centru, iar pe marginea tortului am presarat fulgi de migdale rumeniti.

Cam asta a fost, un tort ciocolatos cu arome exotice, exact pe gustul sarbatoritului.

Pofta bunicica si o zi excelenta va doresc!

26 de comentarii:

Sarea in bucate spunea...

la multi ani fiului tau! frumos tort..cred ca e gustos..cel putin asa pare din reteta:-)

Lissa's Cakes spunea...

La multi ani si multa sanatate.
Dana,tot ce faci e de nota 10 ..asa e si acest tort.
O saptamana frumoasa iti doresc.

Dana2dor spunea...

Multumesc, Just me :)
Daaa, a fost foarte gustos... chit ca mie si nora-mi ne plac mai mult torturile cu fructe, insa important era sarbatoritul, iar pentru iubitorii de ciocolata este un tort fabulos...

Bianca spunea...

La multi ani fiului tau!!! Arata super bine tortul ..si e atat de ciocolatos!!!

Dana2dor spunea...

Multumesc Lissa :)
O saptamana frumoasa si tie! Puuup!

Dana2dor spunea...

Multumesc, Bianca :)
E foaaaarte ciocolatos si foaaarte gustos...

Tunde spunea...

Buna ... sunt o cititoare fidela a blogului tau ... am facut cateva retete de la tine si au fost fff bune, foarte apreciate in special la petrecerea fetitei mele Carla, vedetele serii au fost gandaceii si brotaceii care le-am gasit aici pe pagina ta ...
Reteta asta de tort e superba,mai ales ca cicolata Heidi este una dintre preferatele mele, as vrea sa o fac tortul sotului meu de ziua lui ... si el este un fan tort de cioco iar eu un fan de tort fructe dar vorba ta daca sarbatoritul ar manca cioco atunci sa fie, petrecerea va fi o petrecere surpriza peste o sapt si de aceea pun la punct detaliile de pe acum ... la reteta acesta de tort nu am inteles ce inseamna batoane, 2 batoane ... exista batoane de cioco cu numele scris in reteta sau vorbesti de fapt de 2 table de ciocolata ... te rog mult ajuta-ma sa inteleg ...
inca o data felicitari pt retetele tale si pt pozele superbe pe care le faci si nu in ultimul rand pt aspectul apetisant a acestui blog ... cu mult draga Tunde

Tunde spunea...

am uitat scuze ... LA MULTI ANI!!! fiului tau, multa sanatate si multe impliniri ...

Dana2dor spunea...

Multumesc de urari si de cuvintele frumoase,draga Tunde :)
Cand am zis batoane, m-am referit la tablete. Ciocolatele Heidi au cate 80g tableta, iar Ritter cu alune au cate 100g tableta si am folosit o forma de tort de 24 cm diametru.
Daca sotul tau e iubitor de ciocolata, sigur ii va placea. Succes si abia astept impresiile :)

Mariana spunea...

La mulți ani fericiți,fiului tău!
Absolut spectaculos tortul!
Felicitări draga mea!
Te pup cu drag!

Dana2dor spunea...

Multumesc, Mariana :)
Te pup si eu si te imbratisez cu drag!

Tunde spunea...

Multumesc ... asa o sa fie o sa pun evenimentul pe blog bineinteles ... ca de altfel si petrecerea Carlei este pe blog si a iesit super multumita ideilor tale ...multumesc pt raspuns si o seara placuta in continuare

Micul spunea...

La multi ani fericiti, norocosi si plini de impliniri fiului tau.
Foarte bun si apetisant tortul.

Dana2dor spunea...

Multumesc, Micul! O seara buna :)

sara & Miki spunea...

La multi ani fiului tau. Cat deaspre tort... imi place mult. Trebuie sa-l fac si eu ca ador ciocolata si eu si sotul meu. Felicitari si sa-ti traiasca fiul.

Dana2dor spunea...

Multumesc, multumesc, Sara!
Neaparat sa faceti tortul, daca va place ciocolata :) pentru ca este delicios.

Momo spunea...

la multi ani fiului tau,dana,ce virsta frumoasa,barbat in toata puterea cuvintului!!cred ca ca si mie mi-ar place un asa tort de ziua mea!:))

kellypea spunea...

What a special treat for your son's birthday. I've got older boys as well, with the middle one just turning 30 recently. The cake sounds so delicious! I've been wanting something chocolate.

Dana2dor spunea...

Multumesc, Alison :)
Asa este, e barbat in toata firea, ca nu degeaba m-am grabit sa-l am :)
Numa' zi cand e ziua ta, si se face :))

Dana2dor spunea...

Thanks, Kellypea :)

truedelights spunea...

La multi ,multi ani fiului tau! Foarte frumos l-ai rasfatat de ziua lui! :) Tortul arata super si cred ca este delicios! Curand si baietelul meu face 9 ani, si fiind un mare fan ciocolata...am sa incerc sa-i ofer si eu un dulce asa ciocolatos!Sper sa-mi iasa :)

truedelights spunea...

Am uitat sa spun ca si baietelul meu tot Razvan se numeste! :)

Dana2dor spunea...

Multumesc Truedelights!
Tortul a fost intr-adevar delicios.
Sigur o sa-ti iasa, pentru ca nu este prea complicat. Doar ca trebuie sa lucrezi doua zile la el. Dar merita.
Spor si sa-ti traiasca feciorul!

truedelights spunea...

Gata! Am mesterit tortul! Abia astept sa-l gust!:) Pupici si merci mult!

Dana2dor spunea...

L-am vazut deja, Truedelight :) si arata excelent.
Abia astept sa vad sectiune si sa aflu parerea ref. gust...
Petrecere frumoasa si La Multi Ani lui Razvan, sa fie sanatos si norocos!

truedelights spunea...

Multumesc mult de urari! Tortul a fost o minunatie! Am pus si poze cu sectiunea. Merci inca o data pentru reteta!

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase