Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

13 noiembrie 2010

Zacusca cu ciuperci


Dragii mei, am ramas in urma cu postarile. Dintre preparatele pentru camara au ramas nepublicate: aceasta zacusca cu ciuperci, un excelent gem de gutui si un jeleu de gutui de-a dreptul mirobolant!

Sper ca in acest we sa le pot posta pe toate trei, pentru ca mai am in plan sa prepar si ceva dulce la cuptorul cu halogen VitaCook.

Iar toate astea nu trebuie sa-mi rapeasca tot timpul pentru ca am de facut si doua vizite, una la copii si una la mama soacra. In plus s-au anuntat si niste prieteni dragi intr-una dintre zile.
Asa ca sigur nu ma voi plictisi:)

Sa incepem cu zacusca.

Pentru 12 borcanele de 360g, am folosit:

6 kg vinete, 6 kg ardei kapia, 3 kg rosii, 2 kg ceapa, 1 kg ciuperci, 1 litru ulei, sare si piper.

Cum am procedat:

Am copt vinetele, apoi le-am decojit si am lasat miezul la scurs intr-o sita pentru minimum 3 ore.
Am copt ardeii kapia, i-am lasat la inabusit cu sare intr-o oala cu capac, apoi i-am decojit si i-am curatat de cotoare si seminte.

Am curatat ceapa si am spalat bine ciupercile.
Intr-o cratita cu o ceasca de ulei am pus ceapa tocata la inmuiat, apoi am adaugat si ciupercile feliate si le-am lasat la inabusit cca 20 de minute. Dupa ce s-au inabusit bine, le-am pus intr-o sita la scurs.

Am curatat apoi rosiile de coaja (le-am cufundat in apa fierbinte ca sa se deprinda usor coaja), le-am taiat cubulete si le-am pus intr-o craticioara sa fiarba bine.

Apoi am montat robotul si am tocat toate ingredientele: vinetele, ardeii kapia, ceapa cu ciupercile, rosiile.

Dupa ce am tocat toate ingredientele, am incins uleiul intr-o craticioara mai mica.

Intr-o cratita mai mare am pus legumele tocate si am inceput sa adaug din uleiul incins si sa amestec pana ce a fost absorbit in intregime apoi am adaugat sarea si piperul, dupa gust. Am lasat sa mai fiarba compozitia cca 30 de minute amestecand din cand in cand.

In acest timp am pregatit borcanele, pe care le-am spalat bine si le-am uscat in cuptorul incalzit timp de 15 minute si oprit inainte de a introduce borcanele.

Cand toate au fost gata, am umplut borcanele si le-am asezat cu capacul in jos, le-am acoperit cu prosoape si le-am lasat asa pana a doua zi. A doua zi le-am asezat frumusel in camara la intuneric si racoare.

Bineinteles ca vreo patru borcanele au ramas pentru degustare :)

Sa aveti mult spor si un we excelent!

8 comentarii:

LadyMoon spunea...

Arata bine , o sa incerc si eu in seara asta , multumesc de postare si numai bine !!! weekend placut alaturi de cei dragi !!!

Dana2dor spunea...

Spor, LadyMoon!
Sa-ti iasa buna si gustoasa!
Weekend placut si tie!

pansy spunea...

buna trebuie sa fi iesit.n-am amestecat niciodata vinetele si ciupercile in zacusca ! da' la un boorcanel m-as inscrie !

Betty spunea...

Sunteti interesata de un schimb de linkuri? Adresa mea este http://bettykitchen.wordpress.com/

Dana2dor spunea...

E chiar grozava zacusca cu ciuperci, Pansi! Trebuie s-o incerci!

Dana2dor spunea...

Cu placere, Betty:)

L. spunea...

Cam pe la sfarsitul celui de-al doilea borcan mi-am dat seama care e problema cu zacusca...tu nu poti sa o prepari la fel de repede pe cat pot eu sa o mananc...
Ai putea sa o iei ca pe o provocare....;)

Dana2dor spunea...

Draga L., (mai, noro!), lasa ca la anu' o s-o facem impreuna! Sa te vad atunci cat de repede poti s-o mananci :):)

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase