Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

17 august 2008

Tort de ciocolata Leu

Ieri a fost aniversarea fiului meu iar eu am preparat un tort.
Ca sa ma inspir, am navigat cateva zile pe internet si uite asa am poposit si pe la Lily's blog, de unde m-am inspirat.
Ce-i drept, am beneficiat din belsug si de suportul creativ al sotului meu si uite ce-a iesit!

Ansamblu profil:

Ansamblu semiprofil:

Detaliu din profil...

Aici l-am pregatit cu lumanari pentru momentul festiv...


Aici am inceput sa-l casapim!

Tortul a fost devorat integral si succesul a fost deplin.

Si acum reteta!

Ai nevoie de:
Pentru blaturi: 15 oua,15 linguri faina,15 linguri zahar,3 linguri cacao, 3 pliculete zahar vanilinat, coaja rasa de la o lamaie.
Pentru crema de ciocolata: doua plicuri Crema instant cu gust de ciocolata si trufe de la Dr.Oetker, 300ml lapte rece
Pentru crema Tiramisu: 2 cutii Crema instant Tiramisu de la Dr.Oetker, 300ml lapte rece
Pentru sirop: 150g zahar, 250ml apa, cateva picaturi esenta de rom.
In poza prezentata am pus doar patru oua, iar margarina si frisca le-am avut pregatite in eventualitatea ca ar mai fi fost nevoie de inca o crema, dar nu a fost nevoie sa le folosesc. A! Si am mai folosit lapte praf instant pe care nu l-am pozat.

Mod de preparare:

Am facut doua blaturi de tort:
unul din: 10 oua, 10 linguri faina, 10 linguri zahar, 2 linguri cacao, 2 pliculete zahar vanilinat si o lingurita coaja de lamaie si altul din: 5 oua, 5 linguri faina, 5 linguri zahar, 1 lingura cacao, un pliculet zahar vaniliat si o jumatate lingurita coaja de lamaie. Am copt blaturile si le-am lasat sa se raceasca.

Am preparat siropul asfel: am pus zaharul intr-un vas si l-am tinut pe foc amestecand continuu pana s-a topit tot si s-a facut maroniu. Am adaugat o cana cu apa peste el (cu grija, pentru ca in contact cu apa zaharul se intareste si face bulbuci) si am pus din nou pe aragaz, la foc mic, pana s-a topit tot zaharul, iar apa a devenit un sirop maroniu pe care l-am lasat sa se raceasca. Dupa ce s-a racit am adaugat cateva picaturi de esenta de rom.

Am preparat apoi cremele conform indicatiilor de pe plicuri, dar am pus laptele putin cate putin, ca sa nu am surprize privind consistenta, adica sa nu iasa prea subtire si le-am bagat pentru o ora in frigider

Am luat apoi primul blat, cel mai mare si l-am taiat in doua pe orizontala. Am pus pe tava prima felie de blat, am insiropat-o, am pus crema cu gust de ciocolata si trufe, am asezat deasupra a doua felie de blat, apoi am acoperit tortul integral cu crema. Crema ramasa am bagat-o din nou la rece, pentru ca din ea urma sa facem coama leului.
Acum mi-a venit in ajutor sotul meu care a conturat cu varful cutitului forma leului, dupa un proiect realizat de el initial pe hartie. Am taiat apoi al doilea blat in doua felii pe orizontala, am decupat impreuna fata leului, urechile, nasul, labutele si suportul pe care am scris La multi ani!.
Am asezat apoi in straturi, asa cum se construieste o casa, un nivel cu conturul fetei pe care l-am tencuit cu crema Tiramisu, apoi am adaugat nasul, urechile si labutele, care au fost mai intai decupate cu foarfeca si le-am tencuit si pe ele cu crema Tiramisu.
Important: cand am scos crema Tiramisu din frigider devenise usor buretoasa, asa ca am mai mixat-o putin ca sa o fac cremoasa si usor de folosit.
Varful nasului, ochii si gura le-am decorat cu crema de ciocolata, iar la urma am format tot din crema de ciocolata ramasa, cu spritul, coama leului si am scris La multi ani!
Dupa cum ati observat, compozitia tortului nu a fost foarte complicata. Blaturile se fac usor iar cremele instant le mai folosisem inainte, stiam ca sunt foarte bune si mi-au iesit bine de fiecare data.

Partea laborioasa a fost constructia tortului, dar a meritat!

10 comentarii:

Totoro spunea...

dana iti multumesc de vizita^-^ai un blog suuuper ...de retete nu-ti mai spun,am sa le incerc cu siguranta....tortul e foarte dragut FELICITARI!!

Anonim spunea...

Multumesc pentru apreciere si te mai astept. Am pregatit retete noi si la fel de gustoase. Le voi posta cat de curand.

mihaela spunea...

ce tort frumos ai facut dana.felicitari!

mihaela spunea...

La multi ani baietelui tau si numai bucurii sa va aduca.

Dana2dor spunea...

Mihaela, multumesc mult de vizita si de urari.
Voi posta si reteta cat de curand.

Anonim spunea...

A fost foarte frumos dar a fost si foarte gustos! Pacat ca nu am mai putut si a treia portie... ;)

Anonim spunea...

Lala draga, daca esti cuminte, de ziua ta iti fac si tie unul... sau poate mai devreme?! daca ma stimulezi cumva... cine stie?

kris spunea...

Wow! A iesit foarte dragut, complimente!

Simo si Manu spunea...

Un tort foarte frumos si presupun ca la fel de gustos. Daca se poate as dori si eu o felie mititica cat sa-l gust. Felicitari inca o data pentru acest blog minunat.

Dana2dor spunea...

Multumesc Simo & Manu :)
Sigur, va rog sa va serviti! A fost intr-adevar delicios!

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase