Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

20 aprilie 2010

Salata din creier de miel si de vitel


Aceasta salata face parte din Meniul de Paste - 2010, alaturi de Salata din piept de curcan - 2 si alte Aperitive festive si Preparate traditionale, ale caror retete le voi posta ulterior.

Aceasta reteta o am de la sora mea care desi nu are blog, gateste minunat.

Ce am folosit: creierul de la mielul de Paste plus 300g creier de vitel (la casoleta de la Real), sase oua fierte tare, doua legaturi ceapa verde, o legatura marar, o legatura patrunjel, 150ml ulei, sucul de la o lamaie, sare si piper dupa gust.

Cum am procedat: am spalat bine creierul in apa cu putin otet, am scos pielitele si resturile osoase, apoi l-am pus la fiert in apa cu sare. Dupa ce a fiert, l-am scos cu strecuratoarea din apa si l-am lasat sa se raceasca complet.

Intre timp am fiert cele 6 oua, le-am curatat de coaja si le-am tocat marunt. Am tocat apoi si ceapa si verdeturile si le-am asezat in boluri.

Dupa ce s-a racit creierul, il pasam mai intai cu furculita ca sa mai scoatem pielitele ramase, apoi incepem sa il mixam adaugam putin cate putin uleiul si-l frecam ca pe maioneza. Adaugam apoi ouale taiate cubulete, ceapa si verdeata tocate, adaugam sare, suc de lamaie si piper dupa gust si gata! Este tocmai buna de asezat in vas si de decorat, asa cum se vede in imagine. Am bagat apoi salata in frigider si am servit-o a doua zi pe foi de andive. A fost un deliciu!

Nu am apucat sa fac decat cateva poze in momentul in care am terminat-o de preparat.
A doua zi am asezat-o mai frumos pe foi de andive, dar nu am mai apucat sa fac alte poze.


Cateva taine:
- aceasta salata este mai buna a doua zi, cand aromele ingredientelor s-au intrepatruns;
- este foarte buna rece, asa ca e bine sa o scoateti din frigider doar cu putin timp inainte de a fi servita;
- poate fi servita ca pasta tartinabila ori ca umplutura pentru oua fierte sau asezata pe foi de andive;
- ca decor/garnitura pot fi folosite: felii de lamaie, frunze de patrunjel sau marar, frunze de ceapa verde/chivas, felii de ridiche, masline etc.

Este foarte potrivita pentru mese festive.

4 comentarii:

Elena Toma spunea...

Si eu fac o salata de miel, dar un pic alktfel. Sunt singura din casa fan creier! Hi, hi, hi! La propriu! Asa ca o sa fac, probabil de Inaltare, cand fac ciorba de miel si folosesc atunci creierul. Buna ideea de a completa cu creier de vitel. Neaparat incerc aceasta reteta, pentru ca este deosebita. Felicitari si o saptamana frumoasa!

Dana2dor spunea...

Vreau si eu reteta ta, Elena!
Eu sunt mare fan creier, dar sotul meu nu-l agreaza defel. Insa de data asta nu-l mai puteam opri, asa de mult i-a placut salata:)

Dana2dor spunea...

Ah, uitam ce era mai important:)
O saptamana excelenta si tie, draga mea!

albinuta spunea...

nu am gatit niciodata creier, dar uite de sarbatori chiar e o idee buna. arata super delicios acolo la tine ;)

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase