Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

30 martie 2009

Sarmalute cu ciuperci in foi de stevie


Un adevarat deliciu, nu pot sa va povestesc cat de fine si delicioase sunt aceste sarmalute!
Daca nu le-ati incercat inca, va recomand din suflet aceasta reteta!


Iata ce am folosit:
5 legaturi frunze de stevie (in total cca 50 de foi), 500g ciuperci, 300g orez, 3 fire ceapa verde si 3 fire usturoi verde, 2 linguri bulion, o legatura patrunjel verde si una de marar.

Si cum am procedat:
Am spalat bine frunzele de stevie si le-am taiat coditele, apoi am pus o cratita cu apa si putina sare pe foc, iar cand apa a dat in clocot am introdus frunzele in apa fierbinte si am oprit focul. Le-am lasat vreo 5 minute, nu mai mult, pentru ca frunzele sunt destul de fragede.

Am spalat ciupercutele si le-am taiat cubulete marunte.
Am spalat apoi orezul bine de tot in apa fiarta, pana ce apa a ramas limpede.
Am spalat ceapa si usturoiul si le-am tocat marunt.

Am luat apoi o cratita, am pus doua linguri de ulei si am inabusit ceapa si usturoiul tocate, apoi am adaugat orezul pe care l-am inabusit la randul lui.
Am adaugat apoi o cana de supa, pe care o aveam in frigider. Daca nu aveti supa, puteti prepara dintr-un cub, sau adaugati pur si simplu apa.

Lasati sa se inmoaie putin orezul, dar nu de tot, apoi adaugati ciupercutele taiate, mai amestecati putin, adaugati sare si piper, apoi verdeata tocata si luati vasul de pe foc.

Lasati sa se raceasca compozitia, apoi adaugati o lingura de bulion si omogenizati.

Pregatiti vasul pentru sarmale.
Eu am folosit de data asta un vas de lut pe care insa nu l-am mai pozat, pentru ca s-a stropsit prea tare si arata ca dupa razboi :)

Asaaaa! Acum, la impachetat, va trebuie multa rabdare si delicatete!
Pentru ca foile de stevie sunt mici si fragile, impachetatul devine destul de laborios. Dar merita, va asigur!

Dupa ce le-ati impachetat frumos si le-ati asezat asa cum le vine lor bine, cercuri, cercuri pana ce s-a epuizat compozitia, pregatiti un sos dintr-o
lingura-doua de bulion in care mai puneti putina verdeata, sare si piper si rasturnati deasupra sarmalelor. Daca nu le acopera, adaugati fara grija apa.

Introduceti apoi vasul in cuptorul preincalzit si lasati sa patrunda domol, cam 20-30 de minute.

Le puteti consuma cu smantanica, cu mamaliguta, goale, calde sau reci... le puteti fura direct din cratita, intre mese, pentru ca nu va veti putea opri din mancat, asa sunt de bune!

S-aveti pofta!!!!

4 comentarii:

Unknown spunea...

Stevie...hmmm...ce n-as da sa vin si eu sa mananc sarmalutele astea...Eu pe aici,in Germania nu am vazut nici urzici,nici stevie.Sau poate or fi si nu le vad eu...nu stiu...dar tare mi-ai facut pofta.Ti-au iesit perfecte.Te pupic,Danutza!

lauralaurentiu spunea...

Faine sarmalute! gata, m-au cucerit, le-am si premiat :P - un premiu te asteapta la mine pe blog!

Dana2dor spunea...

Iulia, draga mea, tare rau imi pare ca nu poti sa le faci si tu :((
S-ar putea sa existe la pungi, congelate, dar sigur nu au acelasi gust ca cele proaspete.
Asa ca, da o fuga pana-n tara si te invit la o portie zdravana de sarmale sa-ti ajunga un an :):)
Pana atunci, un pupic si o imbratisare de la mine!

Dana2dor spunea...

Lauraaa, multumesc de vorbe bune si de premiu!
Acu' vin la tine sa-l ridic :)
Pupic si o saptamana faina sa ai!

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase