Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

07 martie 2010

Tortulete individuale Kodrit Kadir

Simplu si bun, usor de facut si aspectuos, acest desert este un deliciu pentru a incheia pranzul de week-end.

Iata ce am folosit:

pentru blat: 1 ou, 100g zahar, 100ml lapte, 100ml ulei, un pliculet praf de copt, 100g faina, 3 linguri cacao, 1 lingurita cafea instant;

pentru crema caramel: 5 oua, 800ml lapte, 200g zahar, zahar vanilinat sau baton de vanilie, esenta de rom, dupa gust, un praf de sare.

pentru sirop: 10 linguri zahar

Cum am procedat:

Pentru blat: am amestecat intr-un bol oul cu zaharul, laptele, uleiul, faina amestecata cu praful de copt, cacao si ness. Am omogenizat compozitia.

Pentru crema caramel: in alt bol am batut bine oualele cu zaharul, am adaugat aromele, un praf de sare si laptele. Am omogenizat bine si am lasat si acest bol deoparte.

Pentru sosul caramel: intr-un vas am pus 10 linguri de zahar si l-am caramelizat.

Am pregatit vasuletele (6 buc.) spalate si uscate bine, am turnat in fiecare cate putin zahar caramelizat, atat cat sa acopere fundul vasului si putin peretii acestuia.

Am turnat apoi din compozitia de caramel, umplandu-le cam pana la jumatate, apoi am turnat compozitia de blat, tot asa, in mod egal. Trebuie avut grija sa nu depaseasca 2/3 din capacitatea vasului, pentru ca se umfla la copt.

Nu va faceti griji daca observati ca se duce la fundul vasului compozitia pentru blat. Asa trebuie sa fie. Ea se va ridica in timpul coacerii, iar rezultatul va fi cel asteptat.

Am introdus apoi vasele in cuptorul preincalzit. Intrucat vasele mele sunt din ceramica, le-am asezat in bain-marie. Timpul de coacere poate varia in functie de marimea vaselor. Eu le-am copt cca 35 de minute. Pentru siguranta, faceti testul cu scobitoarea: daca iese curata, inseamna ca s-a copt prajitura.

Cand au fost gata, am scos vasutele din cuptor si am lasat sa se raceasca putin, dar nu de tot, ca sa nu se intareasca zaharul caramelizat.

Am rasturnat prajituricile pe farfurioare si iata ce a iesit.

Intrucat mi s-a parut ca nu a iesit suficient sos, am mai preparat separat un sirop de zahar ars, cu care ocazie am format si niste sarmulite din zahar pentru decor.


Va doresc tuturor Duminica excelenta!

32 de comentarii:

Momo spunea...

o duminica excelenta si tie dana,tortuletele sunt exceptionale,sirmulita de decor face muuuulte parale,un decor suprarealist parca,extrem de atragator!

diamond spunea...

excelenta prezentare, ce sa mai zic de gust! :D
un 8 Martie plin de bucurii!:D

Elena Toma spunea...

Arata minunat si sigur este un dulce foarte bun! Felicitari si o duminica frumoasa!

ana .araki spunea...

ce frumoase sunt!!! superb!

torturi romanesti londra spunea...

e nemaipomenit de frumos si elegant, felicitari

Laura spunea...

Incredibil de frumoase!!!!!!!!!!!!!
Esti o artista, Dana :)
La multi, multi ani de ziua noastra :P ...cu multi pupici pentru pretioasele tale opere culinare!!!

violette spunea...

Foarte frumoase tortuletele!O duminica palcuta si un 8 Martie plin de bucurii!

Daniela Addario spunea...

Super frumoase si delicioase tortuletele tale...
La multi ani si-un 8 martie plin de iubire !

Mirela Momanu spunea...

Arata senzational! ..desi am citit abia acum, le pun deja pe lista duminicii viitoare:) cu multumiri!

Dana2dor spunea...

Multumesc de vizita si de urare, Alison!
Am avut intr-adevar o Duminica excelenta pentru ca au venit copiii (fiul meu cu nora-mea) la noi si am sarbatorit impreuna 8 Martie:)
Te pup si iti doresc un 8 Martie fericit si o saptamana minunata!

Dana2dor spunea...

Multumesc, Diamond! Si eu iti doresc un 8 Martie plin de soare, multe flori si mii de bucurii de la cei dragi!

Dana2dor spunea...

Multumesc, Elena. Chiar a fost foarte bun desertul asta.
Te pup si iti doresc un 8 Martie plin de flori si cadouri frumoase:)

Dana2dor spunea...

Multumesc, Ana:)
Puuup!

Dana2dor spunea...

Multumesc, Daniela!

Dana2dor spunea...

Laura, draga mea, ce bucurie imi faci tu cu vizita asta:)
Multumesc de cuvintele frumoase!
La multi ani de ziua noastra si sa-ti fie zilele insorite si pline de dragostea celor dragi tie!!!
Te pup si te imbratisez, draga mea!!

Dana2dor spunea...

Multumesc, Antzu'!

Dana2dor spunea...

Multumesc de vizita si de urare, Violette!
Un 8 Martie fericit iti doresc si eu!

Dana2dor spunea...

Multumesc Danielutza!!!!
Un 8 Martie superb si sa fii iubita, draga mea!

Dana2dor spunea...

Multumesc de vizita, Mirela, iar pentru ziua de ieri inca o data iti multumesc:)
Sa stii ca e destul de usor de facut prajiturica asta si e foarte gustoasa. In plus arata si bine! Abia astept sa o faci si tu si sa-mi spui cum ti-a placut!
Paaa, si un 8 Martie frumoas plin de flori si cadouase frumoase:):)

Miha spunea...

La multi ani Dana draga, de ziua noastra. :))

Cum faci tu sarmulitele de zahar ars? Am incercat si eu de cateva ori sa fac si nu mi-a reusit. :(

Sarea in bucate spunea...

Pe aripi de primavara
8 Martie lin coboara
Si in a lui privire
Va aduce mult noroc si fericire !Cu drag, Just me:)

Dana2dor spunea...

La Multi Ani, Mihaaa! Un 8 Martie fericit!!
Draga mea Miha, cu sarmulitele din zahar ars a fost un experiment mai putin reusit pentru ca n-am avut habar pana n-am incercat. Secretul este sa ajunga zaharul caramelizat la o anumita temperatura, nu stiu care pentru ca n-am termometru, dar am incercat cu o furculita, din aproape in aproape, pana ce au inceput sa se formeze. In concluzie, dupa ce se lichefiaza zaharul si devine omogen, iei vasul de pe foc si incerci sa ridici cu o furculita din compozitie. La un moment dat, incep sa se formeze firisoare pe care le asezi repede pe o foaie de copt.
Mai poti sa iei cu un betisor din zaharul topit, cat inca este fierbinte, si sa desenezi forme pe hartia de copt... Oricum, experienta te va invata, asa cum m-a invatat si pe mine:):) si sunt sigura ca te vei prinde f. repede.
Puuup si o zi excelenta!

Dana2dor spunea...

Un 8 Martie fericit, Just me!!!
Puup si te imbratisez cu drag!

Dana2dor spunea...

La multi ani, Evelina!!
Puuup!

LauraAdamache spunea...

La Multi Ani draga mea!! Iti doresc un 8 Marie plin soare si caldura si o primavara minunata!! Te pupic!!
Tortuletele arata absolut de vis!!

Dana2dor spunea...

La multi ani, draga mea Laura!!!
O primavara frumoasa plina de dragoste si cu zile insorite iti doresc! Te pup si te imbratisez cu drag!

Marcela S. spunea...

Extraordinare Dana! Foarte aspectuoase!!!

iulia spunea...

Delicios tortuletul asta!
Am venit sa-ti urez un 8 Martie fericit!! La multi ani si o primavara frumoasa sa ai!! Pup!

Dana2dor spunea...

Multumesc, Marcela! Te puuup!

Dana2dor spunea...

Multumesc de vizita si urari, Iulia!
O primavara insorita plina de bucurie si dragoste iti doresc!

Flori spunea...

arata senzational!
felicitari!

Dana2dor spunea...

Multumeeesc Flori:) Puuup!

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase