Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

14 noiembrie 2008

Paine alba cu susan

Astazi am inaugurat masina de paine proaspat achizitionata si am avut surpriza sa gasesc in manualul tehnic si diferite retete de paine, asa ca iata ce am produs:


Ce am folosit pentru 1000g paine:
600g faina alba tip 405, 20g drojdie proaspata, 3 linguri de zahar, 2 lingurite sare, 40g unt, 220ml lapte, 180ml apa.

Cum am procedat:
Am pus ingredientele (aduse la temperatura camerei) in cupa masinii in aceasta ordine: laptele, apa, zaharul, sarea, untul moale, faina si drojdia.
Am inchis capacul si am programat masina la Programul 7, timp 1,5 pentru framantare si dospire, intrucat am planificat sa coc painea in cuptor ca sa-i dau ce forme vreau.

Am apasat pe buton si... am asteptat sa ma anunte cand e gata.

Cu 15 minute inainte de incheierea programului de dospire, am aprins cuptorul pentru a-l preincalzi.

Am pregatit o tava tapetata cu hartie de copt, am scos aluatul pe o suprafata infainata, i-am dat forma dorita si l-am mai lasat 15 minute in tava sa mai dospeasca. Am uns apoi painea cu un galbenus batut cu doua linguri de lapte si am presarat deasupra susan si seminte de floarea soarelui apoi am bagat-o la cuptor.

Am scos-o dupa 20 de minute si arata cam asa:


Am pus-o pe un gratar de sarma, apoi am acoperit-o cu un prosop ca sa se raceasca treptat si sa nu se usuce prea tare coaja.

Iata si o bucata "franta" ca sa vedeti cat de pufoasa a iesit!


Buna inventie masina asta de paine, dar iti trebuie cam mult timp (cam 2 ore si jumatate) ca sa obti una sau doua paini care se consuma cat ai zice "paine calda"!

Asta este minunata masina:



Cred ca o voi folosi foarte rar, desi painea obtinuta este delicioasa, sau tocmai de aia :)

2 comentarii:

mihaela spunea...

dana felicitari pentru achizitie.eu nu-mi mai pot imagina bucataria fara ea, am ajuns sa o folosesc aproape zilnic.mai ales la cozonaci e super sa pun masinuta la framantat.

week-end placut!

Anonim spunea...

Multumesc Miha, si eu tot la cozonaci m-am gandit cand am luat-o, pentru ca noi nu prea mancam paine.
Insa nu se compara painea facuta in casa cu cea cumparata. Asa ca voi mai experimenta cate o rateta, mai ales ca am de unde sa ma inspir, nu-i asa? :) Macar in week-end, cand si cand.

Week-nd placut si tie si fluturasului tau!

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase