Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

18 septembrie 2009

Ciorbita de curcan cu legume


Dincolo de ceea ce se vede in imagini, trebuie sa va spun de la inceput ca detin cateva secrete (dobandite de-a lungul anilor) pentru un gust special, particular al tuturor ciorbelor mele.

In acest post le voi face publice si astept cu nerabdare sa-mi spuneti - dupa ce le veti fi incercat - cum apreciati rezultatul.

Iata ce am folosit:
2 aripi de curcan, 2 cepe, 2 morcovi, o telina maricica (radacina cu frunze), un cartof mare, 2 dovlecei, 2 ardei grasi (unul verde si unul rosu), un litru bors, o legatura leustean, o legatura patrunjel verde, sare dupa gust.

Si cum am procedat:
Am spalat bine aripile de curcan, le-am taiat in doua si le-am tinut in apa rece cu putina sare pentru o ora. Le-am pus apoi la fiert pe foc mic, iar cand apa a inceput sa clocoteasca am luat spuma ce se forma, ori de cate ori a fost nevoie.

In acest timp am pregatit legumele astfel: le-am spalat si curatat, apoi am taiat ceapa marunt, morcovul si radacina de telina le-am razuit mare, ardeii grasi i-am taiat fidelute iar cartoful si dovleceii cubulete. Am spalat si frunzele de telina si le-am tocat impreuna cu tijele lor.

Am pus borsul la fiert impreuna cu jumatate din legatura de leustean tocata.
Cealalta jumatate de legatura am tocat-o si am pastrat-o pe o farfurioara. La fel am procedat si cu patrunjelul (...spalat, tocat, patrat pe o farfurioara).

Am pus o alta craticioara pe foc cu doua linguri de ulei si am inmuiat mai intai ceapa. Apoi am adaugat ardeii grasi, morcovul si radacina de telina, frunzele si tijele de telina, amestecand continuu pentru a se inmuia usor dar uniform toate ingredientele.

Dupa ce aproape a fiert carnea si nu a mai facut spuma, am adaugat legumele inmuiate si cubuletele de cartof si am lasat sa fiarba din nou, acoperit, la foc mic.

Cand cartofii au fost aproape fierti, am adaugat si cubuletele de dovlecei si am mai lasat sa fiarba cca 15 minute, apoi am adaugat borsul, am gustat, am mai adaugat putina sare, leusteanul si patrunjelul tocate, am stins focul si gata!!!


Ei, si acum va provoc sa descoperiti cele 3 secrete pentru un gust special si particular al ciorbelor mele.
Va pup si va doresc un sfarsit de saptamana minunat!

6 comentarii:

Cat spunea...

Vai, la fel fac si eu supele mele !
Cred ca asa e cel mai bine sa se procedeze. Sa stii ca merge si fara bors, mai ales ca aici unde locuiesc eu nici nu se gaseste.

Momo spunea...

yuuummy ciorbita!si eu folosesc cam aceeasi reteta,tot asa ,imbunatatita in ani...si cu dovlecel iese minunata!iar aici,in moldova,leusteanul e nelipsit,cu aroma lui minunata!o zi buuuuna!

Ionela spunea...

Eu sunt mai noua pe blogl tau si acum am dat de ciorbita asta minunata. Banuiesc ca cele trei secrete sunt: ai lasat carnea in apa cu sare pt.o ora, apoi ai fiert borsul crud cu leustean si patrunjel si ai tras intai legumele inainte de a le adauga in ciorba. Astea sa fie cele trei secrete?

Dana2dor spunea...

Bine ai venit, Ionela! Da, ai descoperit secretele, numai ca intre timp am mai schimbat cate ceva la retetele de ciorbita.
Toc coditele firelor de telina, leustean si patrunjel si le pun la tras impreuna cu celelalte legume, iar frunzele de leustean le pun odata cu patrunjelul, la sfarsit,ca sa le ramana gustul cat mai proaspat si pregnant si toc coditele firelor de telina, leustean si patrunjel si le pun la tras impreuna cu celelalte legume.

Ionela spunea...

Am inteles si in bors nu mai fierbi nici o verdeata, nu?

Dana2dor spunea...

Asa este, Ionela!

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase