Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

15 aprilie 2009

Cozonac Rosenkrantz



Reteta acestui minunat cozonac am preluat-o de la Gabi Cara, o experta in preparate delicioase si aspectuoase.

Iata ce am folosit:
400g faina, 2 oua intregi, 3 pliculete zahar vanilinat, coaja rasa de la o lamaie, o lingura coniac (in reteta Gabrielei era esenta de rom), un praf de sare, un pahar cu lapte (cca 110ml), 25g drojdie proaspata, 3 linguri zahar pentru lapte, 130g unt, 6 linguri zahar pentru unt, 10-12 linguri zahar pentru caramel, o cana nuca macinata, in plus am adaugat la nuca si o lingurita amestec de arome (scortisoara, cuisoare, anason).

Cum am procedat:
Am caramelizat cele 10-12 linguri zahar in cratita in care urma sa asez cozonacul pentru copt si am tapetat fundul si peretii acesteia cat mai uniform.
Intr-un bol am cernut faina, am adaugat ouale, sarea si aromele si le-am amestecat.
Separat am dizolvat drojdia in laptele usor caldut si indulcit cu 3 linguri de zahar apoi, fara a mai lasa la dospit, am turnat-o peste faina cu oua si arome.
Am framantat apoi aluatul, cam 10 minute pe blatul de lucru infainat, pana am obtinut un aluat nelipicios si elastic, apoi am intins o foaie dreptunghiulara cam de 1 cm grosime.
Am amestecat apoi untul la temperatura camerei cu cele 6 linguri de zahar si am intins amestecul peste foaia de aluat, cat mai uniform, acoperind-o in intregime.
Am amestecat apoi nuca macinata cu o lingurita de arome (scortisoara, cuisoare, anason) si am presarat-o peste crema de unt, in strat uniform, apasand usor cu palma ca sa se contopeasca cu untul.
Am rulat apoi coca si am taiat-o in 6 bucati aproximativ egale.
Am asezat apoi rulourile in picioare in cratita tapetata, lasand ceva distanta intre ele pentru ca aluatul va creste. Acoperim cratita si lasam la crescut cca o ora.
Dupa o ora, introducem cozonacul in cuptorul preincalzit pentru cca 35-40 de minute la 180 grade Celsius.

Observatii:
Cozonacul nu necesita ungere pentru ca se va prezenta rasturnat, deci partea de la fund, caramelizata, va fi de fapt suprafata expusa.
Dupa ce s-a copt, cozonacul se rastoarna pe un platou imediat, asa fierbinte, intrucat zaharul caramelizat se intareste pe masura ce se raceste si riscati sa nu-l mai puteti scoate.
Umblati cu mare atentie cu zaharul caramelizat intrucat are o temperatura foarte ridicata si riscati sa va ardeti cu el.

Concluzie:
Este un cozonac rapid, aspectuos si de-li-cioooos!

Aici o imagine cu cozonacul imediat ce a fost rasturnat:

Si detaliu:

Aici o imagine cu prima "frantura":


... si inca un detaliu pentru ca sa puteti vedea pufosenia lui:


Acest cozonac Rosenkrantz a intrat astfel in lista retetelor preferate. Multumesc Gabitzei pentru reteta delicioasa!

24 de comentarii:

Alecsandra spunea...

Draga Dana, felicitari pentru cozonac! Arata intr-adevar foarte bine si cred ca este si foarte buuun! Am vazut si varianta Gabrielei si arata de asemenea, foarte bine. M-as incumeta sa il incerc si eu, ma intreb doar: zaharul caramelizat se va intari pe cozonac, nu? Nu e dificil de savurat, sa zic asa? Sau tocmai acesta este si farmecul cazonacului? Sarbatori fericite iti doresc de pe-acum, daca nu te mai laud pana duminica si numai bine! Retetele tale sunt, in majoritate, si pe masa noastra si pentru faptul ca am invatat sa gatesc si alaturi de tine, iti multumesc mult!

diamond spunea...

da ce bine poate sa arate!mi s-a facut o pofta de zile mari!:D

Mary spunea...

che bella questa torta a rose!

dana2dor spunea...

Multumesc, draga Alecsandra.
Ce pot sa spun este ca sunt deliciosi cozonacii astia.
Este adevarat ca zaharul caramelizat se intareste putin (eu am exagerat putin cantitatea), dar daca nu este prea abundent intra in coca si este doar putin crocant.
Daca exagerezi, ca mine, poti obtine o crusta mai groasa si mai taricica.
Dar noua ne-a placut si asa.
Iti multumesc si pentru urari si eu iti doresc Sarbatori fericite in pace, dragoste si belsug.

dana2dor spunea...

Buna Diamond, te invit la o feliuta ca sa-ti satisfaca pofta :)

dana2dor spunea...

Grazie Mary, e Felice anniversario!

Daniela Addario spunea...

Dana, il vazusem si eu la Gabi, dar acum ca l-am vazut din nou la tine, mi-ai facut o pofta.... yamiii... Arunci o feliuta si la mine ?
Pupici !

dana2dor spunea...

Cu mare placere, Danielutza :)
Sa stii ca nu se face greu si merita caci sunt deliciosi!

Niko spunea...

Felicitari pentru toate preparatele exceptionale pe care le-am gasit aici!
Paste fericit!
Hristos a inviat!

nicolina spunea...

Dana eu abia acum vad prima data acest cozonac , arata foarte bine , cred ca este si foarte delicios . Acum insa am o prblema numai stiu ce voi face de paste , aveam in plan alta reteta.Iti doresc Sarbatori fericte ! alaturi de cei dragi.

Dana2dor spunea...

Nicolina draga, Gabi Cara e de vina :)
Si eu l-am vazut la ea si l-am probat si acum il voi repeta pentru ca tare bun a fost.
Sarbatori fericite si tie si celor dragi tie! Pup!

Anonim spunea...

buna.sint judy.am mai intrat pe blogul tau dar nu ti-am scris niciodata,iar acum nu ma pot abtine.ce bine arata cozonacul!!!!!felicitari!!!!o sa-l fac chiar de pasti.buna idee!! merçi mult.

diana spunea...

Arata minunat si iata ca nu stiam aceasta reteta. Ma bucur ca am aflat-o. Spor la bucatarit si sarbatori frumoase, de neuitat.

kris spunea...

E prima oara ca vad un cozonac de acest fel, cred foarte bun. Sarbatori fericite!

Gabriela Cara spunea...

Danutza, scumpa mea, rosen-ul ti-a iesit grozav, nici nu avea cum sa-ti iasa tie altfel. Felicitari!
Ma bucur nespus ca a fost pe gustul vostru.
In ceeea ce priveste coaja, la noi este bataie pe ea, daca i-as lasa sa-l pape cum vor ei, as ramane cu miezul. Noi il dam gata inainte sa se raceasca bine si este intr-adevar minunat.
Te pup cu mult drag si un Paste linistit si imbelsugat, va dorim!

Edith spunea...

Foaarte fain!
Si mie mi-a facut cu ochiul cad la-m vazut la Gabi. Nu stiu daca o sa ma incumet.. ar fi primul meu cozonac :D
Paste Fericit! Pupici!

Dana2dor spunea...

@ Buna Judi si bine ai venit pe la mine! Succes la cozonac si Paste fericit!

@ Mulumesc Diana si tie un Paste fericit si spor la bucatarit!

@ Kris sa stii ca e foarte fain, reteta am preluat-o de la Gabi Cara.
Pup si Sarbatori fericite!

@ Gabitza, draga mea, cozonacul este intr-adevar delicios, iar eu iti multumesc pentru reteta, te pup si te imbratisez si iti doresc Sarbatori Pascale fericite alaturi de familia ta minunata!

@ Edith draga, ia-ti curaj si incearca-l pentru ca se face foarte usor si este deosebit de delicios.
Iti doresc spor la bucatarit si Sarbatori minunate alaturi de cei dragi tie!

Bejenaru Gabriela spunea...

fie ca Sfanta sarbatoare a invierii Domnului sa-ti aduca cele 4 taine divine:incredere,lumina,iubire si speranta...Hristos a inviat....Paste fericit,te astept cu o mica surpriza pe blog

Totoro spunea...

Sarbatori fericite alaturi de cei dragi ,sa aveti parte de multa caldura in suflet si in casa,bucurie in inima si multa sanatate si putere de munca.
Hristos a inviat!

lauralaurentiu spunea...

Fie ca lumina Sfanta a Invierii sa iti umple sufletul si viata de bucurie. Un Paste fericit, cu deplina sanatate, dragoste si armonie, belsug si implinirea tuturor dorintelor!

Lory spunea...

Fie ca Lumina Sfanta a acestei mari sarbatori sa-ti aduca sanatate si fericire care sa dainuie vesnic in preajma ta! Un Paste fericit alaturi de cei dragi!
Hristos a inviat!

Dana2dor spunea...

@ Adevarat a Inviat, Gabriela! Sarbatori in pace si bucurie alaturi de cei dragi tie!

@ Adevarat a Inviat, Totoro! Dragostea Cereasca sa pluteasca asupra familiei voastre, sa va protejeze si sa va calauzeasca in toate activitatile! Paste Fericit!

@ Paste Fericit si Hristos a Inviat, Laura! Bucuria Invierii sa va umple sufletele si casa si binecuvantari ceresti sa se reverse asupra familiei voastre!

@ Adevarat a Inviat, Lory! Paste Fericit plin de binecuvantari ceresti pentru familia voastra!

Alecsandra spunea...

Hristos a Inviat!
Draga mea Dana, am incercat cozonacelul, dar nu a iesit prea grozav! Comestibil dar...cam atat! In primul rand, a iesit floricica la final dar nu statea teapana, se desprindeau putin bobocii; apoi am pus cratita se pare prea jos, caci s-a ars pe alocuri zaharul mai mult decat trebuia. Plus ca nu a fost coca asa de pufoasa. Dar ca incepatoare sunt multumita. Am fost tare dezamagita pentru ca mirosea foarte frumos a cozonac, dar nu a iesit prea frumusel. Mi-am propus sa il mai incerc o data, sa vad unde am dat gres! Multumesc oricum, si spor in continuare!

Anonim spunea...

buna dana.sint judy.ti-am scris demult ca o sa fac cozonacul asta si....l-am facut de mai multe ori.e foarte bun!si nu numai bun dar are si un aspect frumos.multumesc de toate super retetele tale! pupici!

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase