Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

26 aprilie 2012

Alfajores de maizena cu dulce de leche

Acesti biscuiti tip sandwich umpluti cu dulce de leche, de origine argentiniana,  i-am facut prin februarie, dar n-am apucat pana acum sa-i postez. Delicati si aromati, se potrivesc de minune alaturi de o ceasca de ceai ori cafea.



Ingrediente:

    120 g făină
    180 g de amidon de porumb
    100 g de zahăr
    130 g de unt
    3 gălbenuşuri de ou
    1 linguriţă praf de copt
    ½ lingurita bicarbonat de sodiu
    Un vârf de cuţit de sare

Mod de preparare:

Se freaca untul cu zahărul şi puţină sare pana se dizolva zaharul complet, apoi se adaugă gălbenuşurile de ou, cate unul şi se amestecă bine până când amestecul devine neted si pufos, Se cerne faina cu amidonul de porumb, bicarbonatul de sodiu si praful de copt şi se adauga compozitiei. Se amestecă totul pana la omogenizare. Se formeaza o minge care se infasoara in folie alimentara si se lasa la frigider pentru 2-3 ore.

Se scoate apoi aluatul, se intinde intr-o foaie de cca 5 mm si se taie cu ce decupatoare doriti; eu am ales forma de inimioara. Se aseaza intr-o tava tapetata cu hartie de copt si se introduc in cuptorul preincalzit la 180° C timp de aproximativ 10 minute. Se scot biscuitii din cuptor inainte sa-si schimbe culoarea si se lasa sa se raceasca pe un gratar.

Intre timp pregatiti dulcele de leche astfel:

Varianta 1 - Daca aveti o cutie cu lapte condensat, inveliti cutia intr-un prosop de bucatarie si puneti-o la fiert intr-un vas cu apa cat sa o acopere, pentru cca 3-4 ore. Scoateti apoi cutia cu grija, sa nu va frigeti, si lasati-o sa se raceasca complet inainte de a o deschide.

Varianta 2 - Folositi urmatoarele ingrediente:

1 litru de lapte
280 g de zahăr
semintele de la o pastaie de vanilie
1 lingurita bicarbonat de sodiu 
 
Fierbeti laptele cu vanilia (doar pana incepe să fiarba), apoi strecurati si indepartati semintele de vanilie. Adaugati zaharul si bicarbonatul de sodiu, reduceti căldura si fierbeti laptele timp de aproximativ o ora / o ora si jumatate, amestecand ocazional.  Atunci cand incepe ss se inchida la culoare amestecati frecvent. Dulcele de leche este gata atunci cand amestecand puteti vedea fundul vasului. Luati de pe foc si mai amestecati inca vreo 5 minute, apoi lasati sa se raceasca complet. Puteti sa grabiti racirea punand vasul intr-un alt vas cu apa rece si gheata si amestecand continuu pana la racirea completa.

Montare

Dupa ce s-au racit biscuitii, se umplu cu cate o lingurita de dulce de leche (si aceasta racita complet) si se pudreaza cu zahar farin.

Este recomandabil sa fie consumati dupa cateva ore, sau chiar mai bine a doua zi, cand devin pufosi si moi.


O seara placuta si linistita va doresc tuturor!

17 comentarii:

Anonim spunea...

Foarte frumosi biscuitii si cred ca sunt foarte buni. Am sa-i fac cat de curand. Multumesc pentru reteta.

Liana10 spunea...

Foarte delicate si finute inimioarele ;-)

pansy spunea...

cred ca e retyeta sud americxana ,ca am si eu una din chile.acuma nu stiu sa spun care-i diferenta,ca n-am reteta in fata,dar sigur e foarte buna !

Dana2dor spunea...

Sunt deliciosi, Anonim. Sa-mi spui cum ti-au placut dupa ce-i faci.

Dana2dor spunea...

Multumesc Liana :)

Dana2dor spunea...

Eu am gasit reteta intr-o revista spaniola, Pansy, si acolo scria ca e de provenienta argentiniana. E foarte posibil sa fie mai multe variante pe diferite meleaguri. Oricum au iesit atat de deliciosi ca sigur o voi repeta.

coco spunea...

arata minunat :)

Dorina spunea...

Am salvata reteta , o sa-i fac si eu cat de curand , imi place cum arata si cu dulce de leche sigur sunt "mortali"

Daniela Addario spunea...

Facusem si eu o data alfajores, sint foarte fragezi, numai ca eu ii lipisem cu nutella... Trebuie sa-mi fac curaj si sa fac si eu dulce de leche... Dar pina atunci, servesc cu incredere de la tine !

Antonina spunea...

Arata perfect !! Voi incerca si eu reteta!

Dana2dor spunea...

Multumesc, Coco!

Dana2dor spunea...

Sa-mi spui cum ti-au placut, Dorina :)

Dana2dor spunea...

Sunt buni si cu nutella, Danielutza, dar reteta originala este cu dulce de leche, iar eu mai am cateva cutii cu lapte condensat care vor expira in iunie si ma grabesc sa le consum.
Te rog sa te servesti :) Puup!

Dana2dor spunea...

Multumesc, Antonina. Sa-i faci, ca sunt tare-tare buni :)

Anonim spunea...

cate au iesit din atatea ingrediente?

Dana2dor spunea...

Cca 20 biscuiti dubli, Anonim!
Nu am apucat sa ii numar pe toti, pentru ca o parte s-au consumat inainte sa-i umplu :) Am scos trei tavi si in fiecare tava au fost cca 15 biscuiti simpli.

Dorina spunea...

I-am facut .Am avut ceva batai de cap cu aluatul care nu vroia deloc sa se omogenizee , era tare sfaramicios .Am adaugat inca un galbenus de ou , poate ca faina mea e altfel sau poate ouale folosite de mine erau prea mici . Pana la urma s-a legat . Sunt foarte buni , fragezi .Multumesc de reteta .

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase