Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

19 iulie 2009

Tarta rasturnata cu prune


Gustoasa si racoroasa aceasta tarta cu prune, mai ales dupa ce a stat cateva ore la frigider!

Ce am folosit:
500g prune
5 oua
5 linguri zahar
5 linguri faina
3 linguri ulei
2 pliculete zahar vanilinat
1 lingurita coaja rasa de lamaie
putintel unt pentru uns vasul

Cum am procedat:
Am spalat prunele, le-am desfacut jumatati si le-am scos samburii.
Intr-un vas termorezistent uns cu putin unt am asezat jumatatile de prune si am presarat peste ele doua linguri de zahar, apoi le-am lasat deoparte sa-si lasa sucul.

Am separat galbenusurile de albusuri, in doua boluri.
Am frecat galbenusurile cu uleiul intr-un bol, iar in celalalt bol am batut albusurile cu un praf de sare pana s-au facut spuma tare, apoi am adaugat zaharul si zaharul vanilinat si am batut din nou pana s-a topit tot zaharul.
Am adaugat peste albusuri galbenusurile frecate cu ulei, apoi faina si coaja de lamaie si am omogenizat.

Am asezat aluatul rezultat peste prune si am introdus in cuptorul preincalzit pentru cca 15 minute.

E preferabil sa faceti testul cu scobitoarea.

Dupa ce s-a copt tarta, am scos vasul din cuptor, am desprins apoi usor marginile cu un cutit, am asezat un platou deasupra si cu o miscare brusca am rasturnat tava.



Foaaarte parfumata si apetisanta, dar e mai buna rece, asa ca am lasat-o sa se raceasca si apoi am introdus in frigider.

Dupa doua ore era deja rece si numa' buna de papat!


O sectiune si o felie pentru voi:


Pofta buna!

8 comentarii:

Momo spunea...

ce frumos stralucesc prunele alea ...o minunatie de tarta!

Jack T spunea...

Frumos de tot aratä , da Gustul.....
Dulce si usor acrisor de La Prune, o Poezie.

Multumesc mult de Inspiratie

Salutäri

CamiWitt spunea...

Aceasi reteta o fac si eu mereu,este minunata...Te invidiez ca ai deja prune. Eu trebuie sa mai astept...O seara placuta ! Cami

Dana2dor spunea...

@ Asa este, Alison. Eu faceam de obicei tarta cu mere sau cu visine, dar este minunata si cu prune... si coapte au prins o culoare tare apetisanta.

@ Cu mare placere, Jacob! Salutari si o seara excelenta!

@ Sa-ti marturisesc, Cami, ca asa pofta am avut de prune ca le-am consumat in mare parte crude, iar la tarta au ramas cam putine :):) dat tot a iesit faina!
O seara excelenta si tie! Pa!

Mary spunea...

Seems very nice!

FLIK-FLAK spunea...

Arata foarte bine!
Sa incerci si cu mere si biscuiti- merele necalite doar amestecate cu zahar si scortisoara; dupa ce ungi tava cu unt(ulei) sa presari biscuiti sfaramitzatzi, apoi merele, apoi compozitia de blat. Dupa copt, rastorni. Este o minunatie!

Lacrima spunea...

foarte frumoasa ca si blogul tau de altfel. felicitari si te astept si pe la mine :)

Dana2dor spunea...

@ Thanks, Mary! A beautiful week!

@ Interesanta reteta ta, Lavinia :)
Multumesc, am salvat-o si o voi incerca,cu siguranta!

@ Multumesc de vizita si felicitari, Lacrima. Am fost deja pe la tine si ti-am lasat un mesaj! O saptamana buna sa ai!

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase