Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

29 martie 2009

Budincute de urzici

Daca n-ar fi truda cu alesul, as manca urzici cu polonicul :)

Ei, si ca sa treaca mai usor partea neplacuta, cea cu alesul, am chemat o prietena sa-mi tina de urat si asa, mai o vorba, mai o cafeluta am ales cam un kilogram si jumatate de urzici.

Am facut mai intai un piure de urzici pe care n-am mai apucat sa-l fotografiez, dar va voi descrie reteta, iar din ce a mai ramas dupa ce ne-am infruptat trei pesoane pe saturate, am preparat o budincuta in noile mele vasulete :)

Iata acum reteta pentru Piureul de urzici!

Ce am folosit:
1,5 kg urzici, 5 fire ceapa verde, 5 fire usturoi verde, 2-3 linguri ulei, doua linguri faina, 200ml lapte, sare, 1 lingura hrean ras.

Cum am procedat:
Am spalat bine urzicile si le-am taiat coditele. Am pus intr-un vas cam 2,5 l apa cu putina sare la fiert iar cand apa a dat in clocot am adaugat urzicile si le-am lasat vreo 15 minute.
Le-am strecurat apoi fara sa arunc apa in care au fiert si, dupa ce s-au racorit putintel, le-am tocat si le-am pus intr-un bol.

Am tocat apoi ceapa si usturoiu verde si le-am pus si pe ele intr-un bol.

Am pregatit si sosul intr-o cana, astfel: am pus cele doua linguri de faina si am adaugat treptat laptele rece amestecand continuu pana a devenit ca o smantanica subtire.

Am luat apoi o cratita, am pus 2-3 linguri ulei, ceapa si usturoiul tocate si am pus-o pe foc mic, amestecand continuu ca sa nu se prajeasca, ci doar sa se inmoaie bine. Am adaugat apoi urzicutele tocate si le-am inabusit si pe ele putin, apoi am adaugat o cana din zeama in care au fiert, putina sare si apoi le-am mai lasat 15 minute sa fiarba acoperite.

Dupa 15 minute am adaugat si hreanul ras, apoi sosul si am amestecat continuu ca sa nu faca cocoloase.
Gustam si daca mai este nevoie adaugam sare. Eu am adaugat si o lingura suc de lamaie.

Si gata piureul de urzici!

Fiecaruia dintre noi ii place sa-l consume in mod diferit: sotul meu le vrea cu oua baute alaturi, eu il prefer cu hrean proaspat ras pe deasupra dar se poate consuma si cu mamaliguta, sau ochiuri, sau cascaval ras.

Si acum, reteta pentru Budincutele de urzici!

Ce am folosit pentru patru budincute:
o cana piure de urzici, o felie de franzela inmuiata in lapte, un ou, putin cascaval ras, eu am avut cascaval afumat si am folosit un cubulet de marimea unei cutii de chibrituri, daca mai folositi sau mai stiti cum arata, ca altceva nu-mi vine in minte :)

Cum am procedat:
Am inmuiat o felie de franzela in lapte rece si am adaugat-o in piureul de urzici impreuna cu galbenusul si o lingura de cascaval ras si le-am mixat impreuna.
Am batut albusul spuma si l-am incorporat usor, amestecand cu o lingura de jos in sus pana s-a integrat.

Am tapetat formele cu unt si pesmet si le-am umplut cu compozitia de urzici.


Aveti grija sa nu umpleti formele ochi pentru ca vor creste.
Am presarat deasupra putin cascaval ras, si iata cum aratau inainte de a le introduce in cuptor.



Ei dar asta nu este tot! Se aseaza formele intr-un vas cu apa care se introduce apoi in cuptorul incalzit si se lasa cca 20 de minute la foc potrivit. Dupa 15 minute puteti verifica, dar nu inainte, ca sa nu se lase.

Cand sunt rumenite frumos, asa ca in poza, verificati totusi si cu scobitoarea daca s-au copt.


Se scot si se consuma atat calde cat si reci, eventual cu putina smantanica.

Pofta bunicica!

13 comentarii:

Melianda spunea...

Minunat arata aceste budincute...mi-ai dat o idee minunata si cred ca urzicile se pot inlocui cu succes cu spanac nu?
Am o intrebare:unde pot gasi si eu aceste vase superbe si utile?

Dana2dor spunea...

Sigur ca se pot inlocui cu succes urzicile cu spanac!
Vasuletele le-am achizitionat pe internet, de la Gastrodelux Brasov, dar m-au costat destul de mult, nu mai stiu exact cat pentru ca am comandat mai multe, dar te poti informa direct de pe site-ul lor.

iulia spunea...

Cat de bine arata!!! SUPERBE, draga Dana!! Felicitari!! Pupp! :)

Ioana spunea...

Ce finute sunt vasuletele! As punea spune ca arata perfect!
Eu nu am mai papat urzici de ani...si as papa iara ca tare sanatoase sunt!
Felicitari pt budicute! Arata exceptional!
Pupici

Gabriela Cara spunea...

O bunatateee, budincutele tale, iar vasele sunt tare frumoase, ai fost inspirata inaugurandu-le cu aceste delicii. Bravos!

Dana2dor spunea...

@ Multumesc, draga Iulia! Pupici si eu si o saptamana faina iti urez!

@ Ioana draga, urzicile sunt sanatoase dar sunt si gustoaaaaase tare, mai ales cu hrean cum imi plac mie!

@ Gabitza, multam de vizita si de cuvintele frumoase! Pup si o saptamana faina sa ai!

Pentru toate fetele:
sa stiti ca sunt atat de incantata de vasulete, incat adun retete potrivite pentru ele si incep sa le programez :) asa ca... probabil va urma o serie de budinci si sufleuri sarate si dulci, pana ma voi plictisi de ele :)

Edith spunea...

Super formele si budincutele. Si mie imi plac urzicile dar le manac numai la mama ca nu-mi place sa le curat/spal :P
Mi-ai amintit ca am si eu o reteta de sufleu de spanac, dar eu nu am forme asa frumoase ca ale tale :((

Unknown spunea...

Vai dar ce frumos ti-au iesit,Dana!As vrea si eu urzici caci pe aici nu am vazut:((

Dana2dor spunea...

Edith draga mea, ce bine ca o ai pe mama ta!
As vrea si eu reteta de sufleu de spanac, poate o postezi cat mai este spanac in piata, te roooog!
Am gasit multe retete pe net, dar as vrea una incercata si recomandata de o gospodina priceputa ca tine :)
Pup si o saptamana faina!

Irina Tomsa spunea...

Buna seara, draga doamna,
Am descoperit cu incantare blogul dumneavoastra si am savurat lectura fiecarei pagini. Va felicit din tot sufletul pentru talentul culinar, meticulozitatea si rabdarea cu care realizati fiecare reteta, pentru scriitura clara si apetisanta si - nu in ultimul rand - frumusetea deosebita a fotografiilor. Mana de expert!
M-am indragostit de setul dumneavoastra de vase prezentat la urzicute. De unde mi-as putea procura asa ceva?
Va doresc toate cele mai bune pe toate planurile si va asigur inca o data de intreaga mea admiratie si simpatie. Ma voi inspira si eu din retetele dumneavoastra.
Cu drag,
Irina.

Dana2dor spunea...

Buna seara, scumpa doamna Irina,
Tare multumesc pentru cuvintele frumoase si pentru interesul manifestat pentru retetele mele. Imi face o reala bucurie sa le considerati o sursa de inspiratie, pentru ca asta este de fapt menirea acestui site.
Vasuletele le-am achizitionat pe internet, de la Gastrodelux Brasov. Am facut comanda, am platit un avans apoi le-am primit acasa prin curier rapid. De fapt, am cumparat mai multe vasulete, paharute si alte minunatii, dar pe atunci inca nu se instalase criza :). Astazi cred ca n-as mai investi atat de mult in directia asta, chiar daca sunt teribil de frumoase :)
Va doresc si eu la randu-mi tot ce poate fi mai frumos si sanatos! Cu mult drag, Dana

Irina Tomsa spunea...

Buna ziua, draga Dana (sper sa fii de acord sa ne tutuim; daca nu, revin la adresarea initiala)!

Multumesc foarte mult pentru raspuns. Am intrat pe site-ul respectiv si tare ce m-a nemultumit ca nu pot vedea fotografiile produselor marite si nici preturile (trebuie sa fac o cerere de oferta s.a.m.d.).
Sper sa-mi pot permite 2 vase ca ale tale si sa fac si eu, printre altele, budincute de urzici. Ar arata minunat; pentru mine si sotul meu ar fi exact ce ne trebuie si m-ar obliga sa fac cantitati mai mici si sa schimb mai des meniul :-)
Iti doresc toate cele mai bune pe toate planurile si o sa te vizitez foarte des. Ai de departe cel mai placut si mai instructiv blog culinar, cel putin dupa gusturile mele. Inca o data, felicitari!
Cu drag, Irina.

Dana2dor spunea...

Draga Irina,
Si eu prefer adresarea directa, asa ca pot sa-ti spun sincer parerea mea cu privire la vasutele dragute: mai bine faci o calatorie la Paris sau Viena si le cumperi de acolo, decat sa le cumperi de la Gastrodelux, pentru ca sigur le vei lua la un pret mai buna si poti cumpara doar doua bucati(sau trei sau cate vrei tu).
Eu am cumparat anul trecut de la Gastro, dar n-as mai cumpara a doua oara, pentru ca sunt foarte scumpe si trebuie sa cumperi seturi complete (de 6 sau 12 buc.)
Am mai vazut vasute dragute si pe la magazinele Sara Blue, dar nu au mereu, trebuie sa urmaresti...
Multumesc inca o data pentru cuvintele frumoase :)
Toate cele bune pentru tine si cei dragi tie!
Dana

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase