Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

11 septembrie 2009

Prajitura mamei soacre



Aceasta prajiturica este specialitatea soacrei mele, asa ca i-am cerut reteta, nu de alta, dar ca sa-i demonstrez - ca o adevarata nora ce-i sunt - ca eu o pot face si mai buna :)

Ce am folosit:
Pentru 6 foi - 3 dintre foi le-am folosit la o alta prajitura...
225g zahar
45g margarina
2 oua
10 linguri miere
1 lingurita bicarbonat
aprox. 600g faina

Pentru crema de lamaie:
200ml lapte
o cescuta cu gris
1 lingurita coaja de lamaie razuita fin
sucul de la o jumatate de lamaie
50 g unt
100 g zahar pudra
1 pliculet zahar vanilinat

200g gem acrisor - de caise in reteta de baza, eu am folosit pasta de macese
4 linguri nuci macinate

Cum am procedat:
Am amestecat la cald (pe foc moale) mierea, zaharul si untul pana s-au omogenizat (doar vreo 4-5 minute), am luat de pe foc si am adaugat oualele pe rand, cand compozitia era doar calduta, apoi am adaugat faina si bicarbonatul dizolvat intr-o lingurita de suc de lamaie, apoi am omogenizat coca. Aici eu am impartit compozitia in doua, iar intr-una am adaugat o lingura cu cacao.

Se imparte apoi fiecare din cele doua bucati de coca in 3 buc. egale, care se intind pe dosul tavii unse cu ulei sau tapetata cu hartie si se coc pe rand, apoi se lasa sa se raceasca.

Intre timp am preparat un gris cu lapte. Cand a fost gata am adaugat aromele, apoi am lasat sa se mai raceasca. Cand era caldut spre rece am adaugat untul si sucul de lamaie si am omogenizat.

Gemul l-am amestecat cu nucile razuite.

Montarea:
Aici am folosit doar 3 foi, cele fara cacao, si am procedat astfel: am pus o foaie, apoi un strat de crema cu gris si lamaie, alta foaie, apoi un strat de gem cu nuci si inca o foaie deasupra.

Am pus o tava deasupra si o carte mai grea si am introdus prajitura in frigider. Dupa cateva ore am scos-o, am taiat-o in doua parti pe lungime, am uns una dintre parti cu ciocolata si am asezat deasupra cealalta bucata.

Am introdus din nou prajitura in frigider si am servit-o a doua zi, dupa ce am portionat-o asa cum se vede in imagini.


Apoi am machiat-o cu putin sos de ciocolata...


Si e gata, numa'buna de papat :) A iesit delicioasa!

Celelalte 3 foi cu cacao le-am folosit la o alta prajitura si mai delicioasa, pe care o voi posta mai tarziu...

22 de comentarii:

gaby_d spunea...

bun Dana,buuun!
chiar ma saturasem de aceleasi arome in prajituri,imi pare mai deosebita!
o zi minunata!

Momo spunea...

super prajiturica ta ,dana,de inspiratie socrellica!o zi buna!

Unul din multi! spunea...

Wow Dana, ce bine arata!!!
Felicitari si sa va fie de bine!
Gata, mi-o trimit pe E-mal reteta si o sa ma si abonez la noile tale postari.
Multumesc mult ca ai postat si fotografiat si pentru noi.
Ca stiu ca nu este simplu sa le faci pe toate.
O zi buna mai departe si un WE: placut si distractiv!
Cu prietenie
Laura S.

Bejenaru Gabriela spunea...

asa da prajitura,si nu te-a laudat mama soacra ca a iesit mai buna ca ai ei?la cum arata cred ca are un gust divin,o voi face si eu.

LF spunea...

ce frumoasa este......delicioasa si cioco "machiata", m-as incumeta la 2 bucatele, daca ti-au mai ramas...
si o intrebare : tava ce dimensiune are? intreb pt. ca mie din 2 oua imi ies 3 hai 4 foi coapte pe fundul tavii de la aragaz, 30/34 parca.
puppp!

Dana2dor spunea...

@ Draga Gaby, Mie imi place si reteta de baza, dar asta e putin mai rafinata datorita gustului de cioco...
Un we excelent iti doresc!

@ Multam, Alison si tie o zi excelenta si un we minunat!

@ Laura, draga mea prietena, multumesc! Un we excelent si tie!

@ Gabriela draga, mama soacra nu a gustat din prajitura mea, o menajez pentru ca totusi nu vreau sa faca infarct :):)

@ Multumesc Flori! Scuze, asa este, trebuia sa dau dimensiunile tavii.
Am folosit o tava dreptunghiulara de 26x26 cm. Foile le-am taiat pe mijloc si prajitura finala a iesit 13x26cm.
Puuup si eu si un we minunat sa ai!

Oana spunea...

Foarte bine arata.....vine ziua mea si sunt la cules de retete, cred ca o sa o fac si pe asta. WE placut!

Unul din multi! spunea...

Dana, acum am citit reteta mai cu atentie si dores sa te rog daca esti draguta, sa-mi spui c-am cite grame de gris masoara cescuta ta de cafea?
Eu am acasa si mai mici si mai mari si mie teama s anu pun prea mult....
Iti multumesc din suflet daca faci lucru acesta!
Un We. placut in continuare si mii de scuze pentru deranj!
Laura S.

Dana2dor spunea...

Niciun deranj, Laura, ai dreptate :)
Si eu am mai multe dimensiuni de cescute :), asa ca... desi initial am apreciat din ochi cantitatea de gris, acum am masurat grisul din cescuta folosita si sunt 60g.
Spor la prajiturit si we excelent!!!

Unknown spunea...

Doamne, ce bine arata!
Sper sa o incerc si eu pana la sfarsitul acestei luni!
Felicitari mamei soacre pentru o asa nora!
Pupici, Dana!

Unul din multi! spunea...

Dana, MIIIIIIIIIIIIIDE PUPICEI!!!
Cu dimensiunile gramajul.. si eu trebuie sa ma pun la punct.
Din pacate lumea asta mare e plina de tot delul de chestii si fiecare are in proprietate alte forme si dimensiuni, de aceea am constatat si eu ca, ar fii bine sa fiu atenta cind scriu si eu o reteta.
Am postat la mine pe Blog un CALCULATOR DE INGREDIENTE pentru dimensiunile formelor.
Din pacate momentan l-am scos ca, am vrut sa-l ajustez putin la dimensiunile locului dorit de pe Blog si nu am mai reusit sa-l pun iarasi online.Dar in zilele care urmeaza o sa-l pun iarasi si poate o sa fie de ajutor si altor persoane.
Inca odata multumesc mult de tot si un WE. placut mai departe!
Laura S.

Maria spunea...

These pasties looks amazing! I want to catch one from my monitor. Compliments! Have a nice day :)

Dana2dor spunea...

@ Draga Oana, pentru ziua ta sigur iti trebuie portie dubla, asa ca ai grija la cantitati! We placut si tie!

@ Multumesc din partea soacrei, Iulia :) Pupicei multi si tie :):)

@ Pupicei si tie, Laura!
La mine e o problema, pentru ca sunt cam repezita si n-am rabdare sa cantaresc totul. Unele le fac din ochi, ca deh, rutina e la ea acasa :) Apoi, am si eu un calculator pe care il voi posta curand... se refera atat la cana, cat si la lingura si lingurita. Dar vei tu, ca si astea sunt unele mai adanci, unele mai intinse... tot cantarul e cel mai bun.
Voi avea grija sa explic mai bine in viitor retetele...
Spor si we placut in continuare...
Pa-paaaa!

Dana2dor spunea...

Thanks, Maria! Have a nice day to you :)

julia spunea...

Draga Dana am hotarat sa prestez aceasta reteta pentru petrecerea de ziua copiilor mei si am incercat-o ieri.A iesit absolut DELICIOASA .Multumesc mult mult mult *-*!

dana2dor spunea...

Julia, draga mea, tare ma bucur de succesul prajiturii la ziua copilasilor tai!
Multi ani sa-ti traiasca si sa fie sanatosi si norocosi si sa va bucurati de ei si de reusitele lor!!!
Pupici multi si tie si lor *-*!!

Ala Oancea spunea...

Wow ! Arata minunat !

Dana2dor spunea...

Multumesc, Ala! ... a fost si delicioasa, dar insuficienta :), data viitoare voi presta o portie dubla :)

Jack T spunea...

Hallo Dana,

tot am vrut de mult sä scriu si cumva am uitat.La tine pe Blog este Estetica la ea acasä.
De fiecare datä cind trec pe aicia imi späl Ochii bine. Multumesc pentr asta.
Minunat aratä Präjitura si de la Gust incä este minunat. Am fäcut-o si eu anul ästa.Pierre Herme si Ducasse o au incä ca si Favorit in Programul lor.
Pe lingä asta doresc sä iti gratulez pentru maestra Artä de Fotografiere. Excelent. Compliment mare.

Dana2dor spunea...

Hello Jack,
Multumesc pentru cuvintele frumoase, ma rasfeti cu asemenea comnplimente care, sincer, imi merg la inima pentru ca vin din partea ta!
Este, intr-adevar, o prajitura delicioasa, usoara si aspectuoasa, asa ca reteta merita aprecierea noastra, a tuturor!
Bine ai revenit din vacanta si ganduri bune de la mine pentru tine :)

Sandy spunea...

Imi place mult cum arata prajitura asta dar am o intrebare. In poza nu arata asa cum ai spus ca ai facut montarea. Ce ai facut? ai suprapus prajiturile sau cum? ca in poza apar mai multe foi, mai multe straturi de gris respectiv gem... Te rog lamureste-ma

Dana2dor spunea...

Asa este, Sorina, am omis sa scriu asta la montare.
Dupa ce se ung foile asa cum am explicat, se taie prajitura pe jumatate si se suprapun cele doua bucati rezultate. Intre cele doua bucati, eu am pus un strat de nutela frecata cu nuci macinate si a iesit f. gustoasa asa.

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase