Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

02 ianuarie 2009

Friptura de porc la tava

Pentru noaptea de Revelion, spre bucuria sotului meu si a invitatilor desigur, am "trantit" o friptura zdravana din carnuri de porc.

Iata ce am folosit:
o bucata de ceafa de porc cam de 1,5kg, opt bucati de piept cu coaste, cu straturi subtiri de grasime, 300g kaiser afumat taiat feliute, o capatana de usturoi, mixt de arome pentru friptura, sare, piper.

Cum am procedat:
Am asezat intr-o tava unsa cu putin ulei carnea, bucata de ceafa in centru si pe langa ea bucatile de piept. Am crestat ici-colo cu cutitul bucata de ceafa si am introdus in orificiile facute bucatele de catei de usturoi. Am asezat pe deasupra si printre bucatile de carne felii de kaiser afumat, apoi am uns totul cu pensula cu ulei si am presarat mix de arome, piper si sare.

Am acoperit tava cu o folie alimentara de aluminiu si am lasat-o asa in frigider pana a doua zi.

A doua zi am incins cuptorul si am introdus tava la foc potrivit pentru cca 40 de minute, apoi am incercat carnea si pentru ca era suficient de patrunsa am scos folia si am mai lasat friptura sa se rumeneasca inca 20 de minute la foc mic.

Si iata cum arata cand am scos-o din cuptor:


Aici detaliu cu bucata de ceafa:


si aici detaliu cu bucatile de piept:

Am servit friptura cu piure de cartofi si salata de muraturi numai ca, din pacate, nu am mai apucat sa fotografiez si portiile :)

3 comentarii:

Anonim spunea...

Buna, Dana! Ma numesc Alecsandra si m-am mai prezentat la un moment dat; urmaresc zi de zi blogul tau, dar si pe al celorlalte gospodine si va apreciez foarte mult talentul si placerea pentru gatit. Incepand din acest weekend ma apuc si eu serios de gatit, pentru ca ma mut cu prietenul meu si nu am incotro. Am sa te deranjez cand si cand pentru unele detalii, mai ales ca sunt si la inceput de drum in ale gatitului. De exemplu, mi-a placut reteta acestei fripturi si te intreb daca necesita si adaugarea unei anumite cantitati de apa. Iti multumesc frumos!

Dana2dor spunea...

Buna, Alexandra!
Iti doresc spor la gatit si reusita tuturor retetelor :)
Poti sa ma intrebi orice si cu drag iti voi raspunde.
La friptura nu am adaugat apa, am uns putin cu mana (sau cu o pensula) putin ulei de masline ca sa adere mirodeniile si am acoperit bine cu foaie alimentara de aluminiu.
Carnea acoperita astfel se fragezeste foarte bine si lasa sucul propriu care impreuna cu mirodeniile si aroma de afumat de la feliile de kaiser are un gust teribil de bun.
La urma mai lasi cateva minute friptura descoperita ca sa prinda culoare si putina crusta si-l dai sigur gata pe sotul tau cu o astfel de friptura.

Anonim spunea...

Multumesc foarte mult! Am sa incerc cu siguranta friptura si iti transmit si reactiile de dupa...Care sper din toata inima sa fie pozitive! Seara buna!

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase