Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

28 septembrie 2009

Prajitura frageda cu gem si crema de nuci


Aceasta este una dintre prajiturile copilariei mele de care cu nostalgie imi aduc aminte. Gustul dulce-acrisor al gemului de prune si aroma nucilor usor rumenite se contopesc in aceasta minunata prajiturica.


Iata ce am folosit:

pentru blat: 250g unt, 150g zahar, 500g faina, 1 praf de copt, 2 galbenusuri + 1 ou intreg, un strop de sare;

pentru crema de nuci: 400g nuci macinate (usor rumenite), 6 oua intregi + 2 albusuri, 300g zahar pudra;

1 borcan cu gem de prune (puteti folosi si alt tip de gem, dar gustul va fi diferit, cu siguranta).

Cum am procedat:

pentru blat: am frecat untul cu zaharul, am adaugat apoi faina, praful de copt, galbenusurile, oul intreg si un praf de sare; aluatul se intinde cu degetele in tava tapetata; daca este prea moale, mai adaugati putina faina; ungeti apoi coca cu gem in strat cat mai uniform;

pentru crema de nuci: am amestecat nucile macinate cu galbenusurile de la cele 6 oua, zaharul si cele 8 albusuri batute spuma;

se intinde apoi crema de nuci peste stratul de gem si se introduce tava in cuptorul preincalzit, la foc potrivit pentru cca 25-30 de minute.

Faceti testul cu scobitoarea. Daca prajitura este coapta dar nu s-a rumenit uniform la suprafata, mutati tava pe un nivel superior si mai lasati 5-10 minute.

Prajitura se taie rece, cu un cutit bine ascutit si cu lama inmuiata in apa dupa fiecare taiere.



Va doresc tuturor o saptamana excelenta!

12 comentarii:

Momo spunea...

combinatia nuci-gem e mereu de succes,prajiturica arata tare atragator!o saptamina minunata!

Ala Oancea spunea...

Super praji ! Cred ca are un gust minunat ;)

Barbara Bakes spunea...

I love the three distinct layers and flavors in this cake. So pretty!

Livia spunea...

Ce bine arata, trebuie sa fie foarte buna!

Jack T spunea...

Hallo stimatä Dana,

acuma in Absenza mea ai fäcut atitea Lucruri minunate cä imi trebuie mult timp sä le comentez pe toate.
Acuma in Avans vraeu numai sä zic un Mare Compliment de tot pentru Minunätii, pentru Presentarea exquisitä si pentru maestra Artä de fotografiere. Compliment

Multe Salutäri din Nürnberg Jacob

Dana2dor spunea...

@ Buna tare, Alison :)
Atat de buna, ca a trebuit sa o repet a doua zi (cerinta expresa si insistenta a sotului meu), pentru ca in prima zi au devorat-o musafirii :)
...De fapt, am refacut-o si pe "tavalita" in nuca de cocos :):)
O saptamana faina si tie!

@ Draga Ala, incearc-o si pe urma povesteste-ne ce-ai simtit :):)

@ Barbara, my dear, I am glad that you like. In fact it's hard to not like!
xx

@ Multumesc, Livia! Este intr-adevar tare buna :)

@ Hello Jack !!
Bine ai revenit! Ti-am simtit lipsa ! Mi-au lipsit mai ales specialitatile tale "verzi" :):)care arata teribil de apetisant!
Multumesc pentru complimente. Ma simt tare flatata de aprecierea ta.
Si eu te apreciez si te urmaresc permanent.
Salutari si ganduri bune din Bucuresti!

VertAnge spunea...

Perfecta pentru toamna!

LauraAdamache spunea...

Danuta mea frumoasa arata taaaaare tare bine prajitura ta. Cand eram mica imi facea bunica o prajitura cu gem si nuci si tare mult imi placea. Te pupic draga mea si iti doresc un weekend de vis!!

Dana2dor spunea...

Asa este, VertAnge, cand le-am copt mirosea toata casa a nuci rumenite si gem de prune, un delir, ce mai!!

Dana2dor spunea...

Bine-ai venit pe la mine, scumpa Laura!!!
Tare buna prajiturica, intr-adevar!
Te pupicesc si eu cu drag si iti doresc un we minunat!!! XXXX

Irina spunea...

Prajitura arata excelent!

Anonim spunea...

Am facut reteta aceasta si e minunata! Foarte buna prajitura.

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase