Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

08 septembrie 2008

Budinca "OZeNeu" cu fructe de padure

O prajitura racoroasa, de vara, cu arome dulci intepatoare...
Reteta originala vine de undeva din batrana Anglie...
Sotul meu i-a zis prima oara OZeNeu, si asa i-a ramas numele...

Aici m-am jucat putin cu fructele....


Si aici reteta:

Ai nevoie de:
5-7 felii de paine alba, de preferinta feliata, 500g fructe de padure (eu am folosit visine congelate, prune, afine si zmeura proaspete), 10 linguri de zahar, 100 ml apa, zahar vanilinat.

Cum am procedat:

Am decongelat visinele, am scos samburii de la prune, apoi le-am taiat cubulete.
Am pus fructele cu zeama lasata de visine, apa si zaharul intr-un vas pe foc moale cam 20 de minute.
Am adaugat apoi si afinele si am mai lasat 5 minute, apoi am adaugat zmeura si am sting focul.
Am separat apoi fructele de sosul lor, folosind o strecuratoare.
Intre timp am pregatit un vas in forma conica, l-am tapetat mai intai cu folie alimentara, apoi am asezat feliile de paine asa cum se vede in imaginea alaturata.
Am insiropat painea cu sosul racit de fructe, apoi am asezat cateva linguri de fructe, am asezat o felie de paine iarasi fructe si am terminat cu o feli de paine. Daca feliile sunt prea mici ca sa acopere budinca, se completeaza cu bucati de paine in asa fel incat sa fie acoperita total suprafata vasului. Am insiropat cu sos fiecare strat de paine.

Am asezat apoi o folie alimentara pe suprafata vasului, apoi am acoperit si am presat cu o farfurie care intra putin in bol, am aseazat o greutate deasupra si am dat la frigider pentru cel putin 10 ore.

Am scos budinca din frigider si am rasturnat-o pe o farfurie, am ornat-o si am servit-o.
Si aici sectiuni...

2 comentarii:

Anonim spunea...

interesanta reteta! dar...paine cu fructe? cu fructe super ultra total bune si aromate? poate un chec? sau cozonac?
AndreeaR

Dana2dor spunea...

Buna AndreeaR, da, cu paine, asa este reteta originala.
Daca ai fi consumat o felie inainte sa stii cum se prepara, nici nu ti-ai fi dat seama ca e paine.
Cu chec sau cozonac cred ca ar iesi cam dulce, iar pentru zilele calduroase de vara e un dulce excelent, racoros, parfumat etc. etc.
Pup!
Dana

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase