Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

01 mai 2009

Bors Roadele Primaverii


Ieri dimineata am trecut prin piata cu sotul meu cu o tinta foarte precisa, adica sa cumparam cas, salata si ridichi. Doooar atat, pentru ca nu vom gati, am zis noi la plecare.

OK! Numai ca mie tare mi-au facut cu ochiul verziturile si, desi aveam in plan sa nu gatesc, mi s-au aprins papilele dupa un bors de primavara cu "de toate".

Asa ca mi-am facut mana grebla si am cules fel de fel de zarzavaturi pentru borsul meu.

Iata ce am folosit:
  • 6 cartofi noi de marimea unui ou mare
  • 2 dovlecei
  • o legatura loboda
  • doua legaturi stevie
  • o legatura ceapa verde
  • o legatura usturoi verde
  • o legatura leustean
  • o legatura patrunjel verde
  • un litru de bors
  • o telina de marime potrivita
  • un morcov
  • un ardei gras rosu
  • un galbenus de ou
  • o lingura de smantana
  • sare, dupa gust
Si iata cum am procedat:
precum o vrajitoare isi prepara potiunile, mi-am pregatit mai intai zarzavaturile, adica le-am spalat, le-am curatat si le-am lasat sa astepte fiecare in bolul ei pentru a fi maruntite, tocate, razuite asa cum bine merita...

Am pregatit apoi o oala de 4 litri, am pus o lingura de ulei (doar o lingura pentru ca nu avem voie gras), am pus la inabusit mai intai ceapa verde si usturoiul verde tocate, apoi ardeiul gras si tijele de la leustean tocate (nu din zgarcenie, ci pentru o aroma deosebita), apoi telina si morcovul razuite mare si le-am inabusit pe toate cateva minute.

Am adaugat apoi 3 litri de apa rece, o lingurita de sare, am acoperit si am lasat sa fiarba usor la foc mic.

Separat, intr-un ibric, am dat intr-un clocot borsul in care am presarat si o lingurita de leustean tocat.

Dupa 15 minute am adaugat in oala cartofii taiati cubulete si am mai lasat sa fiarba impreuna inca 10 minute. Dupa zece minute am adaugat si dovleceii taiati cubulete, loboda si stevia taiate fasiute, am amestecat si am lasat sa fiarba impreuna inca 10 minute.

Intre timp pregatim intr-un bol un galbenus de ou batut cu o lingura de smantana.

Rasturnam in oala borsul fiert, amestecam, gustam, mai adaugam eventual sare.

Pentru dres, trebuie sa luam cu lingura zeama din oala si adaugam peste galbenusul batut cate putin pentru a le aduce la aceeasi temperatura. In acest fel galbenusul cu smantana nu se vor branzi la contactul cu borsul fierbinte.

Adaugam apoi leusteanul si patrunjelul verde tocate, stingem focul, stergem frumnos buza oalei ca sa se vada frumos si asteptam cu nerabdare sa se racoreasca putin inainte de a o rapune.

Sa va spun un secret: eu am mai pus o lingura de smantana rece in farfuria cu ciorba si am adus-o la temperatura optima imediat ce am terminat de gatit. Atat de imbietoare sunt aromele, ca pur si simplu nu mai aveam rabdare :)

A iesit o ne-bu-ni-e! Ia uitati-va numa, ce culori! Pacat ca aromele nu sunt vizibile!

Din combinatia de leustean, loboda, stevie, bors si patrunjel verde a iesit un ansamblu de arome imbatatoare, iar cartoful si dovlecelul aduse la aceeasi consistenta prin fierberea lor in etape, se topesc practic in gura.

Nu va mai zic decat atat: pofta buna si sanatate, cu asemenea bucate!

5 comentarii:

Momo spunea...

ooo,aceasta-i o bomba de vitamine!delicios!

Gabriela Cara spunea...

Chiar ca nebunie de culori si arome. Ai fost tare inspirata cand ai ales aceasta denumire ciorbitei.
Minunata!
Pup, pup!

Dana2dor spunea...

Asa este, Alison, nu-ti mai trebuie nimic dupa o asemenea bombita de vitamine.

Dana2dor spunea...

Da, Gabitza, ma tot gandeam cum sa-i zic si tot imi iesea o denumire prea lunga :)
Pup si eu si we cu soare in continuare!

vera spunea...

oau, super, tocmai buna pt perioada asta

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase