Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

27 septembrie 2009

Lamingtons - Prajitura tavalita cu nuca de cocos

Initial, am facut aceasta prajitura acum vreo 10 ani, dupa o reteta primita de la prietena mea Casuarina, care acum locuieste in Italia si cu care nu am mai vorbit de o buna bucata de timp.

Intre timp am pierdut reteta si ma gandeam chiar sa o reproduc din amintire, dar am regasit-o de curand in revista Practic in bucatarie, asa ca astazi am hotarat sa o pun in practica.

Iata ce am folosit:

pentru blat: 8 oua, o cana si jumatate faina, o cana si jumatate zahar, 1 varf de cutit bicarbonat, 3 linguri apa fiarta, coaja rasa de la o lamaie, 1 pliculet zahar vanilinat;
pentru glazura: 4 cani lapte, 2 cani zahar, 1 pachet unt, 4 linguri cacao, 2 pliculete zahar vanilinat, 200g nuca de cocos.

Cum am procedat:

pentru blat: am batut albusurile spuma, pana s-au intarit; am frecat apoi galbenusurile cu zaharul pana s-a topit, apoi am adaugat albusurile batute, apa fiarta, bicabonatul, coaja rasa de lamaie si faina si am omogenizat usor compozitia. Am turnat aluatul intr-o tava tapetata cu hartie de copt si am introdus tava in cuptorul preincalzit pentru cca 20 de minute.

In acest timp am pregatit siropul astfel: am disolvat mai intai cacaua intr-o craticioara in putin lapte rece, apoi am adaugat restul de lapte, zaharul si vanilia si am pus craticioara pe foc amestecand continuu pana s-a ingrosat usor siropul. Cand a inceput sa clocoteasca am luat craticioara de pe foc si am adaugat untul cubulete si am amestecat pana s-a integrat complet. Am lasat apoi siropul sa se racoreasca.

Intre timp prajitura s-a copt si am scos-o din cuptor dar am lasat-o in tava sa se racoreasca putin. Dupa ce s-a mai racit am taiat-o patrate.

Am asezat intr-o farfurie nuca de cocos, apoi am luat patratele de prajitura, le-am cufundat in sirop si le-am tinut cca 30 de secunde, apoi le-am tavalit prin nuca de cocos si le-am asezat pe un platou.

Au iesit nemaipomenit de gustoase!!! ... Si foarte nostime, asa ciufulite !!


Nu ne puteam opri din "gustat" si vedeam cum se "topesc" pur si simplu de pe platou inainte sa vina musafirii... Am pozat pentru voi si o sectiune :)

Noroc ca am mai facut si aceasta Prajitura cu gem si nuci (a carei reteta o voi posta ulterior), la fel de buuuna, asa ca desertul a fost suficient pentru toata lumea.


Va doresc o Duminica minunata!!!

11 comentarii:

Mary spunea...

they're like our lamingtons , nice!

Momo spunea...

tavalita ta e apetisanta rau...in ton cu numele,zic eu!o duminica plina de relaxare!

Dana2dor spunea...

@ Thanks Mary!
I did not know until now the "lamingtons".
Now I searched the net and found many recipes lamingtons.
Again thanks for the info!

@ Multumesc, Alison! Si tie o Duminica excelenta!

Mariana spunea...

Draga mea:si eu o fac cam asa ca tine,e buna rau,o voi face si eu mai incolo,eu deoacamdata nu fac prajituri - poate ceva totusi ca vom avea mai multe ture de musafiri-si vreau sa schimb obiceiurile culinare pentru musafiri -sa vedem daca tine figura!va fi ciudat dar daca am schimbat in casa si pe masa vreau!o saptamana reusita Dana!

fontana spunea...

cu ani in urma o faceam si eu aceasta reteta,nici nu mai am reteta,o sa o incerc din nou,abia astept

Dana2dor spunea...

@ O saptamana faina si tie, Mariana, si succes in indeplinirea planurilor!

@ Si eu uitasem de ea, Fontana draga, pana am revazut-o in revistuta, dar imediat mi-a revenit din amintire gustul ei si mare pofta mi se facu :):)

Anonim spunea...

Incearca sa definesti mai bine cantitatiile , poate ar fi mai bine sa le postetzi in grame, e mai usor de facut in grame, decat in "cana" . :) o zi frumoasa !

Anonim spunea...

eu cautam ingredientele pentru glazura ca sa nu fie in grame, deci pentru mine e perfect ca sunt masurate cu cana :)

CRINA spunea...

eu am o nelamurire cu privire la glazura.nu e prea mult lapte?acum am facut-o dar nu prea se ingroasa.imi poti spune cum trebuie sa arate ca si consistenta inainte de a pune untul?astept raspuns ,desi pana atunci trebuie sa ma descurc singura ,dar macar o sa stiu data viitoare :).

iustina spunea...

Felicitari pentru minunata reteta!!!
O prajitura super buna si deloc complicata, ms tare mult ca ai publicat aceasta minunata prajitura!!

Aurica spunea...

cat de pufoasa si apetisanta arata, frumos decorata si delicioasa, un festin savuros ;)

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase