Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

05 iunie 2009

Salata de vinete II - Sugestie de decorare


Salata de vinete este preferata familiei in orice anotimp, asa ca o prepar destul de des, dar o fotografiez destul de rar :):) De data asta m-am gandit ca merita sa-i fac o poza, care va poate inspira si pe voi.


Repet aici si reteta, ca sa n-o mai cautati in alta parte a blogului.

Ingrediente:

4 buc. vinete mari si frumoase (adica netede si inchise la culoare), 5 buc. dovlecei de marime medie, 100ml ulei de masline, sucul de la o jumatate lamaie, una-doua cepe taiate foarte marunt si sare dupa gust.

Cum o prepar eu:

Am copt vinetele doua cate doua, pe o paleta speciala cu maner asezata pe ochiul de aragaz, si le-am rasucit pe toate partile pana s-au copt. Dovleceii i-am spalat si i-am curatat, apoi i-am taiat rondele de 2-3 cm si i-am fiert in apa cu sare cca 15 minute.
Dupa ce s-au fiert dovleceii i-am scos cu o paleta si i-am pus intr-o strecuratoare asezata pe un vas in care sa se scurga zeama. Dupa ce s-au copt vinetele, le-am scos din coaja cu o lingura de lemn si le-am adaugat in strecuratoare ca sa se scurga.
Le-am lasat la scurs cam o ora.
Dupa ce s-au scurs bine, le-am pus intr-un vas mai mare si le-am mixat la viteza mica, adaugand treptat uleiul. Inainte sa incep mixatul, am pus si sarea.

Dupa ce am inglobat uleiul, am adaugat zeama de lamaie si ceapa taiata marunt si am mai amestecat putin cu lingura de lemn.

Am asezat salata in vase si am decorat-o cu rosii cerise, asa cum se vede in fotografii.

Pofta buna!!

8 comentarii:

Ala Oancea spunea...

Arata super ! Felicitari !

Mary spunea...

Seems quite good!

Momo spunea...

forte decoratiunea ta,dana!folosesc aceeasi reteta ca tine,am ajuns la ea in timp,cautind sa atenuez aspreli(prin adaosul de dovlecel) si sa mentin arome(lamiia)...

Miha spunea...

Super!

Gabriela Cara spunea...

Mi-ai facut o pofta... cat o haita de lupi.... arata atat de bine totul! Maine fac si io, ca nu se mai poate asa.
Pana acum m-ai omorat cu clatitele in 'njde mii de feluri, iar acum, cu o grozava salata de vinete. Deja imi miroase a vinete coapte.
Pupici!

Dana2dor spunea...

@ Multumesc, Ala!

@ Are really good and very light, Mary!

@ De cand am descoperit reteta asta, Alison, numai asa le fac. Noi avem ficatul cam sensibil, dar salata asta nu il deranjeaza de loc.

@ Hello, Miha! Pup!

@ Gabitza, draga mea, o salata facuta de manutele tale va bucura sigur intreaga familie, iar la decor, abia astept sa vaz ceva fain :):)
Pupici si un we excelent familiei dragi!

Paradis spunea...

Super!decoratiunea super frumoasa...mi s-a facut dor de vinete :).un weekend minunat!te pup.

zuzulina spunea...

f tare blogul!

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase