Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

05 iulie 2010

Dulceata de cirese amare

Nu stiu daca v-am mai spus, dar preferata mea intre dulceturi este cea de cirese amare... urmata indeaproape de cea de trandafir, de nuci verzi, de cirese albe si apoi gemurile: de caise pe primul loc, apoi de prune, de afine, pasta de maceste si .... celelalte...


Ei, si pentru ca am gasit pur si simplu intamplator in piata cirese amare, nu m-a rabdat inima si am luat cateva.

Iata si reteta mea:

Ingrediente:

1,5 kg cirese amare cantarite fara samburi, 1,5 kg zahar, o lamaie bio.

Mod de preparare:

Se spala ciresele, se scot samburii, se aseaza intr-un vas cu zaharul si se lasa cca 10-15 ore.
Se spala bine lamaia si se taie felii subtiri cu tot cu coaja (li se scot samburii) si se amesteca in compozitia de cirese cu zahar.

Dupa ce s-a odihnit (10-15 ore) se aseaza vasul pe foc mic, se amesteca din cand in cand. se scoate spuma atunci cand se formeaza si se fierbe asa cca 5-6 ore.

Se incearca din cand in cand daca s-a legat dulceata, picurand din zeama pe o farfurie rece si daca picatura ramane bombata inseamna ca dulceata este gata. Nu o fierbeti prea mult ca sa nu se lege prea tare.

Intre timp, pregatiti borcanelele astfel: spalati-le bine si lasati-le in cuptorul incins, dar stins, pentru cca 2 ore, dupa care le scoateti, iar cand este gata dulceata le umpleti, le puneti capacul si le rasturnati cu capacul in jos.

Acoperiti borcanelele cu prosoape uscate ca sa se raceasca lent si le lasati asa pana a doua zi cand le puteti pune in camara...

ori le puteti vinde....

sau le puteti face cadou celor dragi :)

Aceasta dulceata este excelenta atat simpla, cat si ca garnitura la clatite, gauffre, budinci, papanasi cu smantana, inghetata, creme etc.

Pofta bunicica si o saptamana excelenta va doresc!

15 comentarii:

Cool Chic Style Fashion spunea...

Oh ma che delizia..sono sicura piace anche a me!!! ciao e buona giornata

Dana2dor spunea...

Ciao, Stefania :) Grazie e buona giornata!

Pica Flori spunea...

Ce deliciu! si ce frumos ambalat! Felicitari!

Edith spunea...

Superbe borcanasele tale cu eticheta! M-au dat gata :)

Dana2dor spunea...

Multumesc, Flori:)

Dana2dor spunea...

Ma bucur ca-ti plac, Edith :)

Nina spunea...

Dana, hello si complimente pentru toate deliciile preparate cu atita devotament si rabdare! Trebuie sa recunosc ca-mi este tare pofta de aceasta dulceata de cirese negre de care nu m-am mai atins de cind am plecat din Romania...si nici de visine iar de leustean foarte greu si foarte rar mai primesc cite o crenguta...
Merci pentru vizita si comment, iar inghetata cu arome de capsuni si ananas am cumparat-o gata facuta, deci nu este reteta. Urmeaza sa fac si un tort din aceeasi inghetata; ce-mi place si gasesc gata facut, nu-mi mai pierd timpul in bucatarie sa fac eu.
Te pup Dana si sper sa postezi cind ai timp si chef niste photos cu Bucurestiul; mai exact Sala Palatului si blocurile din imprejur si Dr.Taberei,Pta. si Parcul Moghioros, Favorit, Orizont, care nici nu mai stiu daca se numesc asa. pup,pup
(p.s.sau poti sa mi le email, daca mai ai adresa mea...)

Maya spunea...

Anul asta,sursa mea,adica un ciresel de prin padure,nu a dat roade.Anul trecut am facut-o si eu.E dulceata mea preferata!
Arata foarte bine,iar imaginile sînt foarte frumoase!
M.

Dana2dor spunea...

Hello, Nina!!!
Multumesc de comment. Eu tocmai mi-am luat o masina de inghetata in speranta ca-mi voi putea satisface mai usor apetitul pentru deliciosul desert, numai ca, urmarind instructiunile, constat ca e destul de laborioasa treaba. Voi posta mai multe impresii dupa ce o voi proba.
Am vorbit cu sotul meu si sper ca in week-end sa ajungem sa facem pozele pe care le doresti si pe care ti le voi trimite cu mare drag.
Pa-paaa si o zi frumoasa iti doresc!

Dana2dor spunea...

Draga Maya, si pentru mine a fost o surpriza sa gasesc in piata cirese amare. Am aranjat cu vanzatoarea sa imi mai aduca zilele astea cateva kilograme sa mai fac un rand, pentru ca aceasta dulceata este si preferata mea, ca sa nu mai zic cata bucurie provoaca un astfel de borcanel atunci cand este daruit :)

Casu si Raissa spunea...

Buona sera! Am gustat si noi una dintre minunatiile pregatite si daruite de tine (dulceata de visine). Foaaaaarte buna!!! Savoare romaneasca si pe masa noastra italiana. Reteta ilustrata este aceasi si pentru visine??
Multumim mult!
Ce blog interesant, atragator !
Brava !

Anonim spunea...

Super,arata stiu cat de buna e, eu fac in fiecare an.Ai putea sa-mi zici,de unde te aprovizionezi cu borcanelele alea ,ca m-am topit de dragul lor...La anu'voi avea ciresele amare din ciresii mei,am 5 si ii iubesc,sunt plantati de mine,anul asta au avut cate 5-6 cirese.Te vizitez ptr ca-mi place blogul tau.Felicitari!

Dana2dor spunea...

Ma bucur ca-ti place blogul meu, Anonim!
Borcanelele le-am primit si, din pacate, nu am gasit sa cumpar altele la fel.
Se pare ca au fost cateva loturi prin supermarket importate de la turci.
Pana la anul sper sa gasesc si eu furnizor de borcanele, ca de cirese amare se pare ca am gasit :):)

catkitchen spunea...

o dulceata senzational de buna , iar prezentarea fff frumoasa !!!

Anonim spunea...

Si mie imi place cel mai tare dulceata de cirese amare si caut reteta sa incerc sa fac si eu ,dar nu inteleg de ce nicaieri nu gasesc si cate borcane aproximativ ies?? Ar fi fost o indicatie utila.

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase