Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

02 martie 2009

Cartofi umpluti cu ciuperci


Asa cum v-am promis, am revenit cu reteta pentru aperitivul pregatit pentru meniul de Martisor.

Iata de ce avem nevoie:
4 cartofi maricei, rotunjori daca se poate, vreo 10-15 ciupercute proaspete, in functie de marime, eu am avut 10 buc. cu diametre de cca 3-3,5cm, 50g unt, o ceapa medie, eu am avut 3 cepusoare verzi, un cubulet branza gorgonzola, 3 linguri smantana groasa, 2 linguri faina, o cescuta cu lapte (cescuta de cafea), putina sare, piper, cateva fire de patrunjel verde tocat, 100g cascaval (eu am folosit cascaval afumat), o lingura zeama de lamaie, 4 rosioare cerise.
Cum am procedat:
Am spalat bine cartofii si i-am fiert in coaja, la foc mic, cca 60 minute.
Intre timp am pregatit umplutura din ciupercute astfel: am spalat bine ciupercutele, le-am tocat marunt si le-am pus intr-un bol. Am curatat si am tocat marunt si ceapa, apoi am pus-o intr-o tigaie cu o lingura de unt la inmuiat pe foc mic. Dupa ce s-a inmuiat ceapa am adaugat si ciupercutele tocate, am pus putina sare si le-am lasat sa se inabuse cca 15 minute, la foc mic.

Intre timp am pregatit sosul. Am pus smantana intr-un bol, am adaugat faina, un praf se sare, un praf de piper, patrunjelul tocat, am subtiat apoi cu laptele.
Cand a scazut zeama lasata de ciuperci (nu de tot) am adaugat sosul si am amestecat continuu pana s-a legat bine. Am adaugat apoi cubuletul de branzica gorgonzola sfaramata intre degete si am omogenizat compozitia, am gustat, apoi am adaugat zeama de lamaie si gata.

Dupa ce au fiert cartofii, i-am lasat sa se mai raceasca putin, apoi i-am curatat de coaja. I-am taiat in doua pe mijloc si am scobit usor cu lingurita miezul lor, lasand o margine destul de groasa ca sa nu se rupa.

Am uns cu unt vasul termorezistent si am asezat jumatatile de cartof in asa fel cat sa incapa si sa umple vasul.

Pentru a le da mai multa stabilitate, am taiat cate o fasie subtire din partea lor concava inainte de a-i aseza in vas.

Am umplut apoi jumatatile de cartof cu ciupercute, asa cum se vede in imaginea urmatoare in partea din stanga, apoi am presarat deasupra cascaval ras, cum se poate observa in partea din dreapta.


Pentru o imagine mai placuta le-am mai pus cate un mot din rosioara cerise taiata in doua.


I-am bagat in cuptorul preincalzit pentru 15-20 de minute. Verificati dupa 15 minute ca sa nu se arda dar sa prinda cascavalul o crusta usoara.

Si iata cum aratau cand i-am scos din cuptor:

Si putin mai de aproape:

I-am servit cu smantana asezata alaturi, in farfurii.

Nu am mai avut timp sa fotografiez farfuriile, pentru ca s-au repezit "vulturasii" sa-i devoreze :):)

4 comentarii:

Edith spunea...

Ce bine arata! In prima poza am zis pt un moment ca e ceva dulce :P

Dana2dor spunea...

Multumesc de vizita, Edith!
Ei, le-am pus cate un mot rosu ca sa fie mai veseli :):)
Dar au iesit foaaaarete gustosi!

boscodina spunea...

Tare bine arata :)O idee geniala ,pentru asa zi era si normal!

Retete culinare spunea...

Mi s-a facut foame uitandu-ma pe blogul tau. Arunca o privire si la retetele mele.

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase