Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

11 octombrie 2010

Gogosari umpluti cu struguri

Asa cum v-am promis in postul anterior Muraturi, dulceturi, gemuri - conserve pentru iarna, revin cu retetele pentru muraturile pregatite in aceasta toamna. Pentru inceput iata reteta pentru Gogosarii umpluti cu struguri, muratura preferata, primul borcan din stanga din imaginea de mai sus.

Acestia, impreuna de Mix de legume murate, Gogosari murati instant si Zarzavat pentru ciorbe au fost asezati deja pe rafturile camarei. Dar mai urmeaza si alte muraturele pe care saptamana asta le voi pregati.

Ingrediente:


gogosari (frumosi si maricei ca sa intre in ei boabele mari de struguri)
struguri verzi si rosii, eu am folosit doar verzi, cu boabe mari
otet
zahar
sare
miere
seminte de mustar
boabe de piper
catei de usturoi
foi de dafin
cuisoare

Cum se procedeaza:

Se spala bine gogosarii si strugurii.
Se taie cotoarele gogosarilor si se indeparteaza semintele.
Se pregatesc borcanele: se spala bine si se usuca.
Se pregateste zeama de muratura: se pun 3 parti apa si o parte otet de 9 grade, 1 lingura de sare grunjoasa si 3 linguri de zahar la litrul de lichid si se da in clocot. Dupa ce a dat in clocot, se adauga aromele: cateva foi de dafin, 1 lingurita seminte de mustar, o lingurita boabe piper si o jumatate lingurita cuisoare la litrul de lichid. Inainte de a fi turnata in borcane fiertura, se mai adauga cate o lingura de miere la litrul de lichid si se omogenizeaza bine. Eu am adaugat si un pliculet de conservant la 4 litri de fiertura.

Gogosarii se umplu cu struguri si se aseaza in borcan. In spatiile libere dintre gogosari se pun boabe de struguri, catei de usturoi si frunze de telina. Se toarna apoi peste ei fiertura fierbinte pana ii acopera bine. Eu am fixat gogosarii cu doua-trei bete de frigarui (rupte la dimensiunea gurii borcanului) asezate incrucisat ca sa nu se ridice gogosarii deasupra lichidului. Se sigileaza si se depoziteaza in spatii racoroase si intunecate.


Se pot consuma dupa cca o saptamana.

Sursa aici, cu mici modificari/adaugiri.

Mult spor si o toamna frumoasa va doresc tuturor!

6 comentarii:

geta spunea...

o minunatie!am mancat o data si mi-a placut tare mult!abia acum am gasit si reteta!multumesc!

Mada spunea...

am facut si eu reteta asta de doua ori, diferenta era la raportul otet-apa si cantitatea de zahar dar i-am oparit inainte de a-i umple pt a se aseza mai bine in borcan si pt a ocupa mai putin spatiu, au iesit excelenti prima data dar am ajuns la concluzia ca alesesem gogosari prea mari (i-am umplut cu struguri albi si negri jumatate-jumatate) si era prea mult pt o persoana plus ca mi s-a parut ca strugurii negri sunt mai buni, fiind mai aromati. Toamna urmatoare am ales gogosari mai mititei dar au fermentat relativ repede, au dat afara din borcane si s-au acrit rau de tot de a trebuit sa-i arunc. In ambele cazuri am folosit plic de conservant dulce-acrisor de la Dr. Oetker, anul urmator am renuntat sa mai pun gogosari pt ca mi-ar fi parut rau si de ei si de munca mea. Nu-mi dau seama care sa fi fost cauza, unii spun ca daca dunt tratati cu tot felul de substante, gogosarii fermenteaza in borcane, asa o fi, reteta a fost identica, modul de preparare la fel dar rezultatul a fost total diferit.

sara & Miki spunea...

Ideea cu adaugarea de cuisoare e interesanta. M-ar tenta sa incerc, ca in rest folosesc cuisoarele si-mi place izul. Proportia de apa, otet zahar o filosesc si eu la castraveciori. Te sarut.

Dana2dor spunea...

Cu placere, Geta! Asa este, sunt minunati!

Dana2dor spunea...

Stiu si eu, Mada?!
Mai conteaza foarte mult si cat de cald/rece este acolo unde depozitezi borcanele. Eu am uitat un borcan in bucatarie si s-a cam borsit. A trebuit sa-l mancam repede. Borcanele depozitate in camara, unde este intuneric si racoare s-au pastrat bine.

Dana2dor spunea...

Draga Sara, si mie imi place aroma cuisoarelor, asa ca le-am folosit si mi-a placut aroma lor in fiertura pentru muraturi.
Te pup si eu si iti doresc o noapte linistita!

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase