Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

19 martie 2009

Tort de ciocolata cu aroma de cafea si visine


Acest tort intruneste toate calitatile unui desert spectaculos.

Blatul pufos, ciocolatos si cu aroma de cafea, cele doua creme de ciocolata alba si neagra imbogatite de gustul picant a visinelor, coroana de frisca ce imbraca tortul intr-o mantie catifelata, iar ca o chintesenta a tuturor acestor arome, savoarea fructelor dulci-acrisoare si viu colorate avand si rol de decor.

A fost apreciat de spectatori si degustatori cu urmatoarele calificative: aoleu, fabulos, delicios, minunat si apoi... s-a lasat o liniste deplina.

Iata ce am folosit:
pentru blat: 6 oua, 180g unt, 200g zahar, 40g cacao, 50g amidon, o lingura fulgi de ciocolata.
pentru mousse-ul de ciocolata alba: 1 tableta ciocolata alba (cca 100g), 200ml frisca lichida, o lingurita gelatina, o lingura lichior de migdale;
pentru mousse-ul de ciocolata neagra: 1 tableta ciocolata amaruie (cca 100g), 200ml frisca lichida, 1 lingurita gelatina, o lingura coniac Napoleon;
pentru glazura: 1 tableta ciocolata amaruie, 50g unt, 50ml frisca;
pentru decor: 250g creme patiserie batuta si fructe: eu am folosit capsuni, kiwi, cirese de pamant(physalis) si coacaze rosii.
In plus, am mai folosit 700g visine congelate (doua pungi a cate 350g).
Pentru insiropat: doua cesti cu cafea la filtru, indulcita si aromata cu o lingura de coniac.

Cum am procedat:
Am lasat de cu seara la decongelat visinele intr-o strecuratoare asezata deasupra unui bol, in asa fel incat sa se scurga sucul pe masura ce se decongeleaza.
Pentru blat: am separat galbenusurile de albusuri; am batut untul cu 150g zahar si am inglobat pe rand galbenusurile, apoi am adaugat amidonul amestecat cu cacao; am batut albusurile cu un praf de sare si cu 50g zahar apoi le-am incorporat in crema de galbenusuri.
Am incins cuptorul la 180 grade C, am asezat aluatul intr-o forma de tort cu circumferinta de 26cm tapetata cu hartie si am lasat la copt cca 45 minute.
Pentru mousse-ul alb: am incalzit 100g frisca lichida si am topit in ea ciocolata alba la bain marie. Am dizolvat o lingurita de gelatina si cand amestecul s-a racorit am adaugat gelatina si am omogenizat. Restul de frisca am batut-o si am incorporat-o in amestecul de ciocolata, lingura de licior de migdale si apoi am dat crema la frigider.
Pentru mousse-ul negru: am procedat la fel ca la cel alb, numai ca am adaugat o lingura de coniac Napoleon, apoi am dat crema la rece.
Am pregatit o cafea la filtru (cca 2 cesti), am indulcit-o si am imbunatatit-o si pe ea cu o lingura de coniac, apoi am lasat-o sa se racoreasca.
Intre timp blatul s-a copt, l-am scos din forma si l-am lasat sa se raceasca.

... Si acum este binevenita o pauza de cafea cu... bineinteles o lingurita de coniac...

Ei, si dupa cafea, incepe montareaaaaa.
Am taiat blatul frumusel in 3 felii, cu grija pentru ca a iesit taaaare pufos. Asezam prima felie de blat pe un platou si o insiropam cu cafeaua racita.
Scoatem apoi din frigider mousse-ul negru, luam din compozitie vreo 10 linguri pentru imbracat tortul, apoi asezam deasupra blatului mousse-ul in care am incorporat jumatate din cantitatea de visine scurse.
Asezam apoi a doua felie de blat, o insiropam si pe ea si asezam deasupra mousse-ul alb in care am incorporat cealalta jumatate din cantitatea de visine scurse.
Asezam deasupra a treia felie de blat, capacul, pe care il isiropam usor si acoperim tot tortul cu mousse-ul negru pastrat (fara visine incorporate).
Dam tortul la frigider pentru cel putin 4 ore.
Intre timp batem frisca, pregatim tot ce trebuie pentru glazura de ciocolata si fructele pentru decor.
Dupa 4 ore scoatem tortul, pregatim glazura de ciocolata la bain-marie si glazuram. Mai dam la frigider pentru 15 minute, apoi scoatem tortul si incepem sa lucram la impletitura din frisca. Decorul l-am realizat cum se vede in imagine, in plus am mai razuit putina cioco alba... pentru ca asa a vrut artistul :)

Ei, si acum sa va prezint si cateva foto cu sectiuni...



Cred ca straturile ar fi aratat mai bine daca l-am fi consumat a doua zi, dar musafirii au venit si... tortul s-a cam topit la propriu si la figurat :)

33 de comentarii:

Marcela S. spunea...

Arata extraordinar! Felicitari pentru minunatia de tort!!! Pupici.

Dana2dor spunea...

Multumesc, Marcela!
A iesit intr-adevar deosebit de gustos si destul de aspectos, dar la impletitura de frisca m-au cam lasat nervii, daca te uiti mai bine...
Eh, dar "consumatorii" n-au observat asta :)
Pupici si o zi excelenta!

Miha spunea...

O nebunie de tort,o nebunie de arome si culori! Mii de bravo!

Ioana spunea...

Oau, ce fain arataaaa! Super!

Dana2dor spunea...

@ Multumesc Miha :) Pupici multi!
@ Multumesc de vizita si aprecieri, Ioana :) Multi pupici si tie!

LF spunea...

Fabulos! fara alte comentarii.A, ba da : Felicitari!

Dana2dor spunea...

Mercic de felicitari, LeoFlori si pupici multi :):)
A fost chiar super-gustos si satios, dar gata, s-a terminat... acum mai facem de Florii si de Paste!

Gabriela Cara spunea...

Danutza te pup!
Arata fantastic tortul tau, cu sectiunea m-ai omorat. Felicitari! Pacat ca s-a termonat, ca veneam si eu la o portie mica, mica...
Acum o intrebare: fructele de physalis, unde la gasesti?

Dana2dor spunea...

Bine ai veni pe la mine, Gabitaaa! Pup si eu!
Pentru tine mai fac un tort :)
Fructele de physalis le-am gasit la Real. Sunt in niste cosulete de cca 10/10cm. Dar sa le verifici bine sa fie coapte, sau sa nu fie stricate, pentru ca la Real fructele nu sunt de cea mai buna calitate.

Flor spunea...

Super tortul Dana... si ciocolatos!

Unknown spunea...

Dana scumpa,foarte frumos arata tortul tau iar pozele de revista:) Te pupicesc !!!

Dana2dor spunea...

@ Bine ai venit pe la mine Flor si multumesc de apreciere. Pup si un we placut!

@ Iulia, draga mea, a fost intr-adevar super tortul, mai ales la gust...
Pupici si eu si un we excelent!

Gabriela Cara spunea...

Multumesc de raspuns. Din pacate Realul este foarte departe de mine, voi ajunge totusi candva, sper sa gasesc.
Mutam si de invitatie, acum e randul meu sa te invit la o felie de tort. Pup you!

.✿*E LENA*✿. spunea...

Arata superb...sincer mi-ai facut
pofta...Ornamentul e de nota 10+
Felicitari si o zi excelenta!

Nati - lia spunea...

Intradevar un tort senzational . Multe felicitari.

Dana2dor spunea...

@ Pup Gabi, am trecut si eu pe la tine si m-am servit cu o felie din deliciosul tort de portocale!

@ Multumesc de vizita si aprecieri, Elena!
Si tie o seara linistita si o Duminica excelenta iti doresc!

@ Multumesc de vizita si apreciere, Nati-Lia. Pup si te mai astept pe la mine!

lauralaurentiu spunea...

Foarte frumos tort si foarte tentant! O bunatate! Felicitari!

Dana2dor spunea...

Multam Laura draga, am vazut la tine niste fondante pe care abia astept sa le fac si eu, acum ca am reteta de la tine.Pup si o saptamana excelenta!

Rodica Botan spunea...

Iti spun ce...acuma ma duc la frigider sa caut ceva dulce...dupa ce m-am uitat la tortul tau am ramas cu gura apa...
Wonderfull cake...

Dana2dor spunea...

Wau, Rodica, esti prea departe ca te-as invita la o felie :)

Anonim spunea...

Bine te-am gasit Dana.Sau mai bine sa spun: Ce bine ca te-am gasit.
Esti fenomenala.Am rasfoit putin pe aici si deja am uitat de orice fel de dieta si imi ploua in gura de nu mai pot.
Arata minunat.Felicitari.Si mie imi place sa gatesc insa nu am atata indemanare si talent ca tine.Si nici prea multa rabdare la ornat.

Dana2dor spunea...

Bine ai venit, Victoria!
He-he, dieta?! Mercic la fel :)
Multam de felicitari...
talent se poate, indemanarea vine cu timpul, rabdarea si pe mine ma cam lasa uneori...
Pup si te mai astept pe la mine!

Marcela S. spunea...

Danuta, retetele si blogul tau sunt la superlativul absolut! Te rog sa primesti un mic premiu din partea mea- il gasesti la mine pe blog. Pupici.

Dana2dor spunea...

Multumesc Marcelina, pentru vorbele frumoase si pentru premiu!
Ma duc acum sa-l ridic.
Multi pupici si o imbratisare :):)

adriana gherman spunea...

buna dana, ai facut un tort pe cinste, arata fabulos, cred ca si gustul este pe masura. cu siguranta o sa-l fac si eu . felicitari pentru blog. de acum inainte o sa-ti fac mereu vizite. cu bine, nana

Dana2dor spunea...

Buna Nana
Multumesc pentru vizita si pentru felicitari. Tortul a fost intr-adevar foarte gustos.
Te mai astept cu mare placere.

pup1 spunea...

Buna
Vreau sa fac acest tort senzational de ziua iubitului, duminica, si as vrea sa te intreb in cata apa dizolvi lingurita de gelatina( sa nu razi de mine),caci am avut o experienta neplacuta, si anume ca mi s-a branzit frisca.
Multumesc

Dana2dor spunea...

Buna Pup!
Uite cum utilizez eu gelatina:
pun granulele de gelatina (orice cantitate am nevoie) intr-un bol si torn, in fir, apa amestecand continuu. Ma opresc cand devine ca o smantana subtire sau ca un lapte batut.
Intre timp pun apa intr-un vas (cam o ceasca de cafea pentru o lingurita de granule) si o incalzesc fara sa o dau in clocot.
Torn apoi putin din apa calda in fir peste gelatina dizolvata in apa rece si omogenizezi compozitia, apoi o torni incet peste restul de apa calda si omogenizez din nou.
Continui omogenizarea punand vasul in bain marie petru cateva minute.
Dupa ce s-a legat compozitia, iau vasul de pe foc, il pun intr-un vas cu cuburi de gheata si continui sa amestec pana se raceste.
Abia acum introduc gelatina in frisca batuta, crema, branza sau alte amestecuri.
Important: cand amesteci doua compozitii trebuie sa aiba consistente si temperaturi similare.

pup1 spunea...

Iti multumesc din suflet pentru timpul acordat.
O zi frumoasa!

pup1 spunea...

Buna,
A fost minunat tortul, am folosit un alt blat care stiam ca imi iese, dar ideea e ca a fost foarte gustos. Multumesc pentru sfat.
O zi minunata!

Anonim spunea...

Draga doamna,
Desi sunt baiat imi place foarte mult sa gatesc si fa fac preparate de cofetarie de-a lungul anilor de si nu sunt multi(19 ani)am invatat retete de pe net de la televizor si mai ales de la dumneavoastra si vreau sa va multumesc foarte mult pentru faptul ca imi dati un imbold involuntar iar eu contribui cu creativitatea si inventivitatea mea am reusit sa fac un tort tot cu baza de la musuroi de furnici tot cu inelul de la tava de copt si am intins un strat de frisca batuta cu intaritor iar modelul a fost simplu am presarat deasupra scortisoara si i-am adaugat o dantela in ciocolata cu dimensiunea de doua ori fata de blat ,aranjata asimetric arata excelent si are un gust deosebit daca adaugati si putin lichior de cirese sub stratul de frisca! Vaq multumesc mult!e-mailul meu este georgegrecul@yahoo.com sper sa tinem legatura prin schimburi de idei sfaturi si impresii despre ceea ce creem eu am si un blog dar acolo ma ocup de lumanari decorative bijuterii dintr-um material asemanator plastelinei si alte lucruri legate de grecia si greci. O zi buna!!!

Anonim spunea...

Imi place fff mult blogul tau, retete delicioase si poze superbe, mereu trag cu coada ochiului pe aici:)) Acum iar am venit pentru ca ai postat idei pentru Craciun:) Vreau sa execut acest tort dar am o nelamurire la blat: bat untul cu zaharul adaug amidonul si cand pun galbenusurile? Zici ca albusurile in galbenusuri dar nu stiu cum se incorporeaza unele in altele. Nu vreau sa gresesc cumva:) Moartea mea combinatia de cioco, cafea si visine. Acum mi am luat lichior de cafea si trebuie sa l folosesc, nu? :)) Te pup si ti doresc sa te bucuri din plin de sarbatori
Diana,

Dana2dor spunea...

Buna Diana,
Multumesc pentru apreciere.
Am omis intr-adevar sa mentionez ca inainte sa adaug amidonul impreuna cu cacaoa, am inglobat pe rand galbenusurile.
Scuze, dar probabil ca am postat reteta la o ora tarzie si nu am mai verificat daca am uitat ceva.
Te pup si iti doresc si eu sarbatori frumoase si spor la gatit.

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase