Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

07 august 2008

Prajitura cu visine



Prajiturile preferate in familia noastra, atat vara cat si iarna, sunt cele cu fructe.
Printre cele mai iubite este si Prajitura cu visine pe care am facut-o astazi si care a iesit perfect, fiind in aceeasi masura pufoasa, parfumata si aromata.
Iata cum am facut-o:
Ai nevoie de: 5 oua, 5 linguri faina, 5 linguri zahar, 2 linguri ulei, zahar vanilinat, coaja de lamaie, un praf de sare, cca 500 g visine.
Mod de preparare:
Se freaca galbenusurile cu sarea si uleiul.
Albusurile se bat bine si cand s-au intarit pe jumatate se adauga zaharul si se bat in continuare. Dupa ce s-a topit tot zaharul, se adauga galbenusurile, faina, zaharul vanilinat si coaja de lamaie, incorporandu-se usor cu lingura.
Se toarna aluatul in tava tapetata cu hartie cerata si se aseaza visinele fara samburi, scurse bine.
Eu le trec putin prin faina ca sa nu se lase la baza aluatului. Se introduce tava in cuptorul preincalzit si se coace la foc moderat cca 20-30 de minute. Se verifica cel mai devreme dupa 15 minute si se mai lasa pana ce devine aurie. Se poate face si testul cu scobitoarea (introdusa in prajitura trebuie sa iasa curata).
Dupa ce se scoate din cuptor, sa mai lasa putin sa se racoreasca si se pudreaza cu zahar farin cu aroma de vanilie.
Iata si dovada!


9 comentarii:

Unknown spunea...

Super prajitura mai ales cu visine este acrisoara. Felicitari pentru blog si pentru formule. In 2 zile nu am mai avut din prajitura facuta.

Dana2dor spunea...

Multumesc, Raluca !
Ha-ha, la noi nu rezista nicio zi :):)

Anonim spunea...

te rog un sfat.
as face si cu fructe congelate(acel amestec cde fructe de padure,sau chiar visine).
dar...
le dezghet,sau le pun asa congelate in aluat?

Dana2dor spunea...

Am facut si eu cu visine congelate, dar le-am dezghetat inainte. Le-am pus intr-o strecuratoare asezata pe un bol si le-am lasat de seara pana dimineata. In acest fel fructele raman intacte si fara zeama care ar putea dauna aluatului prajiturii la copt. Sucul lasat il poti fierbe cu putin zahar si faci un sirop pentru alta prajitura sau il poti prepara cu gelatina si faci niste jeleuri...
Succes si sa-mi spui cum ti-a iesit :)

Anonim spunea...

foarte buna a iesit prajitura si frageda..mmmmm

Anca spunea...

Am o nelamurire praf de copt nu pui?

Dana2dor spunea...

Asa este, Anca. La acest tip de aluat nu este nevoie sa adaugi praf de copt. Pufosenia prajiturii o da albusul batut spuma.Pentru asta trebuie sa incorporezi usor in albusul batut toate celelalte ingrediente, de preferat cu o spatula / lingura.

Anonim spunea...

pentru ce dimensiune de tava sunt ingredientele? eu am una mare de cuptor electric si nu stiu daca e suficienta compozitia, mi-e sa nu iasa prea subtire.

Dana2dor spunea...

Sincer, nu mai tin minte ce tava am folosit in 2008, cand am facut prajiura asta :) , dar pentru o tava de cuptor electric (cum sunt cele actuale) eu as dubla cantitatile ca sa iasa la fel de inalta.

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase