Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

02 septembrie 2008

Tort Black Forest


Acest tort l-am facut pentru prietena mea AnaMaria de Sfanta Maria.

Pentru blat am folosit:
300g faina, 2 lingurite praf de copt, 1 lingurita esenta vanilie, 3 oua, 1/2 pahar lapte, 4 linguri cafea instant, 100g unt nesarat, 1 cana zahar brun, 100g ciocolata topita, 1/2 cana smantana

Pentru crema am folosit:
200g ciocolata topita, 50g unt nesarat, 150ml expresso tare, 1 lingurita esenta vanilie, 300g zahar pudra

Suplimentar am folosit:
300g frisca batuta, 300g visine congelate

Cum se prepara:
Se scot simburii de la visine apoi se lasa la scurs intr-o strecuratoare.
Daca folosim visine congelate, se scot din punga si se lasa la dezghetat intr-o strecuratoare ca sa se scurga sucul.

Crema: Untul la temperatura camerei se freaca cu zaharul pudra pana ce devine o crema omogena si nu se mai simte zaharul, apoi se adauga ciocolata topita la bain marie si racita, turnata in fir incorporand-o treptat. Se adauga cafeaua racita, turnata in fir (poate fi inlocuita cu o lingurita de cafea instant), apoi se adauga aromele (zaharul vanilinat si alte arome, dupa plac). Dupa ce a fost omogenizata complet compozitia se introduce bolul in frigider pentru cateva ore.

Blatul: Se cerne faina si praful de copt. Se amesteca esenta de vanilia cu galbenusurile de ou. Se fierbe jumatate din cantitatea de lapte si se dizolva cafeaua apoi se completeaza cu laptele ramas. Se lasa sa se raceasca.
Se amesteca untul cu 3/4 din cantitatea de zahar brun pana se obtine o crema.
Se adauga galbenusurile amestecate dinainte cu esenta de vanilie, ciocolata topita, faina si praful de copt date prin sita, cafeaua si smantana.
Se bat albusurile spuma cu zaharul ramas si se amesteca in compozitia pregatita anterior.
Se toarna in forma de tort si se introduce in cuptorul incins in prealabil la 180° C pentru 30 de minute.
Se lasa la racit apoi se taie blatul in trei pe orizontala.

Se scoate crema din frigider, se pastreaza intr-un bol o cantitate estimata ca sa acopere tortul, iar in restul se incorporeaza visinele scurse. Se pastreaza cele mai frumoase fructe pentru decor.

Cum se asambleaza: se aseaza prima felie de blat, se unge cu frisca, se aseaza crema cu visine, apoi a doua felie si se repeta procedura de la prima felie, se aseaza capacul si se acopera tortul cu crema fara visine pastrata. Se decoreaza cu frisca si visine.

Eu am pus putina frisca, pentru ca am folosit mai multa in interiorul tortului si atata mi-a ramas, iar visine am avut o punga cu visine congelate.

Tortul l-am facut pentru ziua unei prietene si a fost consumat la o terasa. Din pacate, nu am apucat sa fotografiez o felie ca sa vedeti cum mi-a iesit si in interior. Pot sa va povestesc totusi ca a fost savurat pana la ultima felie.

2 comentarii:

Anonim spunea...

draga doamna Dana,
retetele d-stra arata minunat. probabil ca sunteti o buna gospodina. dar...trebuie sa fim seriosi. nu spuneti retetele cum trebuie. probabil din orgoliu de gospodina nemaipomenita. blatul la tortul asta sub varianta pe care ati prezentat-o, nu o sa iasa niciodata asa cum trebuie. nu toata lumea poate arunca cu banii pe retete. si am habar de ce spun, credeti-ma.

Dana2dor spunea...

Draga Anonimule,

Multumesc pentru observatia ca retetele mele arata minunat. Te cred, pentru ca nu este numai parerea ta, ci si a celor peste 400 de persoane care ma urmaresc zilnic.

Cat despre "orgoliul de gospodina nemaipomenita" trebuie sa iti spun ca nici macar nu vreau sa par asa:) Am un job complex, cu multe responsabilitati si foarte putin timp. Sunt insa o femeie moderna care si-a ales drept hoby arta culinara si fotografia.

Sa revenim acum la supararea ta. Faptul ca nu ti-a iesit o reteta, nu iti da dreptul sa arunci asa cu vorbele. Poti intreba si poti primi sfaturi, pentru ca sa iti iasa si tie la fel.

Exista, foarte rar, posibilitatea ca intr-o anumita reteta sa fi omis ceva, dar nu din intentie, ci pentru ca de obicei public retetele dupa ora 24:00, dupa o zi de lucru plina.

Am verificat totusi aceasta reteta si am constatat ca nu am omis nimic.

Asa ca, daca nu ti-a iesit "asa cum trebuie", parerea mea este ca tu ai omis ceva si, sincer, imi pare rau pentru nereusita. Mai incearca...

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase