Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

09 februarie 2009

Turnul Babel - varianta simpla



Am mancat mai demult la un restaurant acest minunat fel de friptura si mi-a placut tare mult.
Desi am modificat putin reteta originala, am patrat numele, pentru ca mi se pare la fel de potrivit.

Iata ce am folosit eu:
un muschiulet de porc, trei pulpe superioare de pui dezosate, 7 ciupercute proaspete, 3 rosii potrivite feliate, 200g mozzarella feliata, 7 rosioare cerise, 2-3 lingurite unt, sare, piper, mirodenii dupa plac, 7 tepuse pentru frigarui.
(In reteta originala erau folosite: cotlet de porc fara os, muschi de vita si piept de pui)

Cum am procedat:
Am spalat muschiuletul de porc si l-am feliat, am pus feliile intr-un bol si am presarat sare, piper, mirodenii pentru friptura de porc, apoi am amestecat bine feliile ca sa se uniformizeze aromele.
Am spalat bine pulpele de pui, am scos ramasitele de zgarciuri si oase, le-am taiat in bucatele (cca 4-5 cm), le-am pus intr-un bol si le-am aromatizat cu sare, piper si mirodenii pentru friptura de pui.
Am spalat bine ciupercutele, le-am scos coditele si le-am lasat si pe ele intr-un bol.

Am pus apoi pe gratar feliile de muschiulet de porc, bucatelele de pulpe de pui si ciupercutele in care am pus cate un varf de lingurita de un si putina sare si le-am perpelit pe toate, nu foarte tare.

Am luat apoi un vas termorezistent pe care l-am uns cu putin unt si am inceput sa formez turnuletele astfel: o felie muschiulet, o felie rosie, o felie mozzarella, o felie pulpa pui, o felie rosie, o felie mozzarella, o ciupercuta, in interiorul ciupercutei am pus un cubulet mai mic de mozzarella si o rosioara cerise. Am fixat turnuletul cu o tepusa de frigarui pe care am taiat-o apoi cu doi centimetri deasupra turnuletului.

Am format 7 turnulete si le-am bagat la cuptorul preincalzit pentru cca 15-20 minute.


Intre timp am pregatit si garnitura de cartofi astfel: am curatat cartofii, i-am spalat si i-am taiat in felii groase. Am uns un vas termorezistent cu unt, am pus feliile de cartofi, am stropit cu putin ulei de masline si am presarat ierburi aromatizante pentru cartofi. Am introdus vasul in cuptor pentru cca 15 minute.

Si iata ce a iesit!

Inainte de servire scoateti tepusele, dar nu imediat ce le scoateti din cuptor ca sa nu se destabilizeze turnuletul.

Alaturi am preparat si o salata de muraturi pe care n-am mai apucat sa o fotografiez.

11 comentarii:

Anonim spunea...

ooooooooooooooooooo
wooooooooooooooowwwwwwwwwwwwwwwwwww
Doamne fereste cat poate arata de bine si de apetisant! Ce mananc maine seara(ca azi ma duc la o petrecere)? Ia ghici? Turnuletzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!
Nu e interesanta reteta e MGNIFICA! Tot ce iubesc eu mai tare in asta lume: pui, ciiuperci rosii!
A, da intrebare! mozarella pot sa o inlocuiesc cu branza de capra? Ca mereu am avut nelamurirea asta(am cate 10 kg de branza de capra in casa si gasesc reteta cu mozarella)
:))
O zi EXCELENTAAAAA!!!!
AndreeaR

Unknown spunea...

Valeu,da ce bine arata!
Foarte interesant ... imi face si mie cu ochiul pentru o cina :) Te pup , Dana:* !

Dana2dor spunea...

Buna AndreeaR si bine ai venit pe la mine :)
M-ai binedispus cu exclamatiile tale. Cam asa face si sotul meu cand le vede in farfurie :):)
Sigur ca poti inlocui mozzarella si cu alta branza sau cascaval.
De fapt, si eu am modificat reteta de baza, asa cum am explicat in post. Poti incerca si alte combinatii dupa imaginatie si gust, dar sa ne spui si noua cum a iesit varianta ta, te rugaaaaaam!
Pup si o zi minunata !!!
Dana

Dana2dor spunea...

Buna Iulia, incearca-le ca sunt delicioase! Si sa ne povestesti apoi cum ti-au iesit!
Pa-pa-pa! Pupici multi :):)

Anonim spunea...

Dana! Dana! Dana!
Super ultra total multumesc pt idee si reteta! A fost o seara linistita (cu niste foarte buni amici)! Toata lumea a fost rasfatzata cu...turnuletzele mele! Aplauzele au mai lipsit! Sotul a fost fascinat iar amicii...foarte super incantati:))
Au iesit ele cam...intr-o parte...dar le voi zice de acum turnurile din pisa;))
Am facut cu muschiuletz tiganesc si au avut o aroma super buna! Iar pieptul a fost de curcan. Nu am incercat cu branza de capra dar am ps cascaval!
O minune! Serios! Nu ma laud pt ca nu a fost reteta mea! Dar o sa mai incerc si cu ocazii mai speciale si o sa incerc sa le indrept:))
Asa simpla si ieftina reteta...serios! (am dat in jur de 30 de roni dar mi-a mai ramas muschi si mi-au iesit 4 turnuletze)
AndreeaR

Dana2dor spunea...

Buna AndreeaR!
Tare ma bucur ca ti-a reusit seara si cu ajutorul retetei de la mine :).
Si mie mi s-au inclinat putin, dar pentru ca am facut mai multe am observat ca daca nu scot tepusele imediat si le mai las putin asa, se intareste un pic cascavalul si nu mai aluneca.
Sau daca vrei sa le servesti fierbinti, poti pastra tepusele in turnulete cand servesti dar invelesti varfurile cu putin staniol ca sa para festive.
Acum mi-a venit ideea hi-hi :)
Te pup si o noapte cu somnic linistit!
Dana

lauralaurentiu spunea...

mama mia! Super apetisant si, pe deasupra, mai si aduna la un loc o parte din gusturile care mi se par cele mai imbietoare! Felicitari, superbe!

Dana2dor spunea...

Multumesc de vizita si de cuvintele frumoase, Laura!
Sunt intr-adevar gustoase, aspectuoase si destul de usor de facut!
In week-end voi reproduce clatitele tale si-ti voi spune impresiile alor mei :)

Unknown spunea...

Mai,Dana,mai :) ce pot sa-ti spun?Decat multumesc pentru reteta! Te pupic rau de tot! Le-am facut si eu si le-am postat pe blog . Numai ca eu am prajit carnea in ulei pentru ca inca nu detin un grill.Dar a fost super,super bun. O friptura mai speciala ca sa zic asa. Pooop! :*

Dana2dor spunea...

Iulia draga, m-am bucurat foarte tare cand am vazut ca ai "produs" turnuletele si ai "constatat personal" cat sunt de bune :)
Ti-au iesit super aspectuoase!
Felicitari!

Naina spunea...

Doamne cat de bine pot sa arate aceste turnulete....sigur le voi incerca....ma bucur foarte tare ca am ajuns pe blogul dumneavostra, pt ca am multe si bune de invatat de aici!!! Bravo! Bravo! Va pup

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase