Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

06 ianuarie 2011

Curcan umplut la Vita Cook - pentru masa de Craciun

Am gatit acest curcan dupa o reteta primita de la prietena mea, Claudia, si mi-a iesit super delicios. Reteta este putin laborioasa, dar va asigur ca merita tot efortul. Cuptorul cu halogen Vita Cook mi-a fost si el de un real folos si a contribuit in mare masura la reusita retetei.

Ingrediente:

un curcan de 4,7 kg;
pentru brine (marinata): 4-5 litri apa (sa acopere curcanul cu vreo 4 degete), 4 linguri sare grunjoasa, 500ml cidru de mere sau suc din mere proaspete, 2-3 cuisoare, 10 boabe de piper, 2-3 catei de usturoi, 3 foi de dafin, cateva boabe de mustar, 1/2 lingura seminte de fenel, o ceapa taiata in doua, 2-3 fire de cimbru;
pentru gatit: 100g unt topit amestecat cu 400-500 ml vin alb, o bucata tifon in doua straturi, cat sa acopere tot pieptul si copanele curcanului; doua linguri ulei de masline, piper macinat;

Nu am folosit umplutura, pentru ca noua nu ne place, asa ca am pregatit garnitura separat. In acest caz, am umplut curcanul cu o ceapa, o capatana de usturoi, o lamaie si un mar verde taiate in patru si o ramurica de rozmarin.

Mod de preparare:

Curcanul trebuie sa stea la marinat minimum 18 ore, astfel carnea curcanului va fi zemoasa si condimentata pana la os. Cu cat curcanul este mai mare, cu atat mai mult trebuie sa stea la marinat.
Deci.... se spala bine curcanul si se pregateste pentru marinat. Se aseaza intr-un  vas mare (oala, cratita).
Se pregateste marinata, adaugandu-se in apa toate ingredientele, apoi se toarna peste curcan. Lichidul trebuie sa depaseasca suprafata curcanului cu cca 4 degete. Ca sa nu se ridice, puneti o greutate deasupra curcanului. La cateva ore, il mai intoarceti pe cealalta parte.

Dupa 18 ore, scoateti curcanul, il spalati bine cu apa rece si il stergeti ca sa fie uscat. Il ungeti cu ulei de masline si pe interior si pe exterior, il presarati cu piper macinat proaspat, apoi il umpleti cu o ceapa, o capatana de usturoi, o lamaie si un mar, toate taiate in patru. Eu am adaugat si o ramurica de rozmarin.

Intr-o craticioara topiti untul si adaugati vinul alb. Imbibati tifonul cu amestecul de unt si vin alb si il asezati peste pieptul si copanele curcanului.


Incalziti cuptorul la 200 grade Celsius, introduceti curcanul in cuptor si il lasati mentinand temperatura asa pentru vreo 20 de minute, apoi cu o pensula imbibati din nou tifonul cu amestecul de unt si vin alb si coboriti temperatura la 175 grade Celsius.

 
Dupa inca 20 de minute ungeti din nou tifonul, iar cam dupa o ora, scoateti tifonul de pe curcan, cu grija ca sa nu-i desprindeti si pielea, ungeti curcanul cu lichidul din tava si-l mai lasati inca o ora, cat sa se rumeneasca frumos, dar sa nu se arda. Eventual mai coboriti putin temperatura.

 
 
La Vita Cook, am folosit ambele tavite. Am asezat curcanul pe tavita cu perforatii iar sub ea am asezat a doua tavita pentru colectarea grasimii. Daca folositi cuptor normal, este recomandabil sa folositi o tava speciala cu gratar pentru fripturi.

Avand in vedere ca fiecare cuptor este diferit, este recomandabil sa verificati temperatura in partea cea mai adanca a pieptului curcanului, care ar trebui sa ajunga la cca 74 grade Celsius (verificata cu termometru pt.carne). Atunci opriti cuptorul si acoperiti curcanul cu o folie de aluminiu "sa se odihneasca" cca 20 de minute, apoi il puteti scoate.

Din lichidul lasat la copt, puteti prepara un sos delicios, adaugand putina faina, piper si vin. Puneti la foc pentru cca 6 minute si il serviti alaturi de friptura si alte garnituri preferate.

Eu am avut ca garnitura piure de cartofi, sos de ciuperci cu gorgonzola, sos de merisoare si sosul de la copt preparat ca mai sus. Ah, si sa nu uitam muraturile! Gogosarii umpluti cu struguri si muraturile mixte au fost delicioase si au mers excelent la friptura.

Pe langa acest minunat curcan, pe masa de Craciun am mai avut: deja cunoscutele salate din piept de curcan si din batog afumat, sarmalute, piftie, cozonaci - in mare, preparate traditionale.

In posturile urmatoare va voi prezenta doar preparatele noi, care nu se regasesc in arhiva blogului, ori cele pentru care am folosit un mod de prezentare deosebit.

Va doresc tuturor o zi excelenta si mult spor!

8 comentarii:

Momo spunea...

covirsitoare imagini!:)

Dana2dor spunea...

Alison, draga mea, a fost covirsitor si pentru noi... sa-l devoram :)

Daniela Addario spunea...

Mama, ce mi-as infige si eu macar un dinte intr-o pulpa de curcan... Dar nu am un vas special ca al tau si mai trist, sotului meu nu-i place curcanul. Dar am sa cumpar macar o pulpa s-o fac racituri si sa ma gindesc la curcanul tau, ca sa-mi treaca pofta ! Pupici si la cit mai multe retete delicioase !

Unknown spunea...

Hehehe...am si eu o prietena veche...cred ca de pe timpul cand m-am nascut...tot Claudia:D.
Curcanul tau arata delicios! Felicitari pentru reusita! Te pup cu drag!

Dana2dor spunea...

Ha-ha, Danielutza! Daca ai fi fost mai aproape l-as fi impartit cu tine, ca tare multa carne a avut, desi nu a fost prea mare.
Si eu am o problema cu sotul, pentru ca mie imi place foarte tare pestele iar el nu il prea agreaza, asa ca ma incumet destul de rar sa pregatesc ceva cu peste.

Dana2dor spunea...

Prietena mea sta in Seattle, Iulia, si reteta este pe stilul american. Mi-a trimis si un sos de cranberry gata preparat (in casa); o sa-i cer reteta sa o postez.
Te pup si eu cu mult drag!

sara & Miki spunea...

Arata minunat, acel aparat ii da o culoare, ca-l mananci privindu-l. O zi frumoasa.

Dana2dor spunea...

Multumesc Sara, dar nu aparatul e vinovat de culoarea curcanului ci intregul mod de coacere.
Aparatul m-a ajutat foarte mult doar pentru ca, avand termostat, am avut posibilitatea sa reglez temperaturile mai bine decat la cuptorul pe gaz.
Si, desi a fost delicios, nu cred ca voi repeta prea curand experienta, pentru ca mi se pare prea laborioasa pentru stilul meu de viata :)

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase