Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

29 decembrie 2009

Cozonaci minunati, pufosi si aromati

Pentru cele/cei dintre voi care vor sa faca cozonaci pentru Anul Nou, ma grabesc sa postez reteta cozonacilor mei de Craciun. Din cantitatile de mai jos au iesit 4 cozonaci de dimensiuni diferite, asa cum ii vedeti in imagine.

Atentie: reteta este pentru pregatirea aluatului (framantare si dospire) in masina de paine si v-as sfatui sa injumatatiti cantitatile sau sa scoateti aluatul crescut din cuva masinii la jumatatea timpului de dospire, intrucat aluatul va creste enorm!!!
Iata si imaginea graitoare:


Ce am folosit:
Pentru aluat: 1 kg faina, 50 g drojdie proaspata, 250 g zahar, 500ml lapte (mai grasut), 200g unt (puteti combina 100g unt si 100ml ulei de floarea soarelui), 5 galbenusuri (albusurile le veti folosi pentru umpluturi), 1 lingurita sare, arome (vanilie, coaja rasa de lamaie, coaja rasa de portocala).
Pentru umpluturi eu am folosit: cele 5 albusuri batute bine cu 5 linguri de zahar, 250g mac macinat, 300g nuca macinata nu foarte fin, 2 linguri cacao, 1 lingura scortisoara macinata si cca 200g rahat diferit colorat

Cum am procedat:
am pregatit mai intai umpluturile:
1) am separat galbenusurile de albusuri, si am mixat bine albusurile apoi am adaugat zaharul si am mixat pana la dizolvare, apoi am lasat deoparte vasul;
2) am taiat rahatul feliute, am macinat macul si apoi nuca si le-am pastrat in vase separate;
3) atat macul cat si nuca le-am inmuiat cu cateva linguri de lapte si le-am pus la foc mic ca sa se umfle putin, apoi le-am lasat sa se raceasca;
4) dupa ce s-au racit compozitiile de mac si de nuca, am adaugat in fiecare cateva linguri din albusul batut cu zahar, compozitia ajungand ca o smantana foarte groasa, sau ca untul moale.

Pentru aluat:
1) am pus la foc mic intr-o craticioara laptele cu zaharul si am amestecat pana s-a topit;
2) am adaugat untul taiat cubulete si am amestecat pana s-a topit si el;
3) am luat de pe foc laptele si am adaugat coaja de lamaie si zaharul vanilinat;
4) am pregatit maiaua astfel: am faramitat drojdia intr-un bol si am frecat-o cu cateva linguri din laptele (care trebuie sa fie doar caldut), apoi am presarat o mana de faina peste drojdia astfel frecata si am lasat-o sa stea la caldurica...
5) intr-un bol am frecat galbenusurile cu sarea, apoi am adaugat usor laptele pregatit, integrandu-l complet;
6) am cernut faina intr-un castron, si gata: restul urmeaza sa-l faca masina de paine!

Acum pregatiti masina, verificati cuva sa fie curata, turnati mai intai amestecul lichid de lapte, apoi faina, intr-un strat cat mai uniform si deasupra maiaua (drojdia frecata, care intre timp a crescut, dublandu-si volumul) si am programat masina la programul 7 (framantare si dospire).

Intre timp am pregatit formele pe care le-am uns cu unt si le-am tapetat cu faina.
Am pregatit intr-un bol si doua galbenusuri frecate cu putin lapte si pensula pentru uns cozonacii.
Pentru presarat deasupra am pregatit zahar brun, pe care il puteti inlocui cu ce doriti: mac, susan, zahar alb etc.

Am pregatit apoi si locul unde voi forma cozonacii, ungand suprafata cu putin ulei.

Am scos aluatul inainte de terminarea programului, intrucat crescuse enorm, impingand in sus capacul masini, asa cum ati vazut in imaginea de mai sus :)

Am impartit apoi aluatul in patru bucati si fiecare bucata am mai impartit-o in doua. Apoi am in ceput sa formez cozonacii.
Am intins bucatile, doua cate doua, si le-am umplut; apoi le-am rasucit si le-am asezat in tavi.

I-am uns pe fiecare cu amestecul de galbenus si i-am mai lasat sa creasca cca 20 de minute, apoi i-am uns din nou, am presarat zahar brun si i-am introdus in cuptorul preincalzit pentru cca 30 de minute. Verificati dupa 15-20 minute si daca se prajesc prea tare la suprafata, asezati o folie de aluminiu deasupra.

Primul, cel rotund din stanga-sus, l-am umplut cu bucatele de rahat, pentru nora-mea. Nu am sectiune pentru ca i l-am daruit intreg.

Acest cozonac in forma de colac l-am umplut cu nuca si cu mac si l-am copt in forma de guguluf.

Iata si sectiune:

Cel de jos, din prim-plan, l-am umplut cu nuca in care am adaugat doua linguri de cacao si inca putin din albusul batut cu zahar.


Si sectiune:
Iar cel din dreapta l-am umplut cu mac si cu nuca si l-am copt in forma tipica de cozonac.
Iata si sectiunea:


Cateva sfaturi suplimentare:
a) Toate ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei, de preferinta sa stea in bucatarie cu 24 de ore inainte.
b) La modelarea aluatului, nu folositi faina, ci ungeti-va mainile cu ulei.
c) In timpul modelarii aluatului pentru formarea cozonacilor temperatura in bucatarie trebuie mentinuta constanta. Nu deschideti geamul sau usa.
d) Pentru cele dintre voi care nu au posibilitatea sa foloseasca drojdie proaspata, o pot inlocui cu drojdie uscata. Pe fiecare pliculet trebuie scrie pentru ce cantitate de faina este doza si adaptati astfel numarul de pliculete la cantitatea de faina folosita. In acest caz, drojdia se dizolva si se freaca cu putin lapte caldut, iar deasupra se presara faina, ca si in cazul drojdiei proaspete.

Spor la preparat si petrecere frumoasa in continuare !!!!

16 comentarii:

CristinaK spunea...

Vai, Dana, cat de bine arata cozonacii! :) Imi place mai ales cel cu nuca... fiindca are muuulta umplutura :P
Sarbatori fericite si un An Nou cu sanatate si numai bucurii!
La multi ani!

Unknown spunea...

Ce frumosi sant!
Si ce gustosi trebuie sa fie, cu ingredientele care le are...

I-ti doresc, un an nou fericit!

CamiWitt spunea...

Multumes mult ca ai gasit timp sa pui reteta ! Ma crezi ca si eu pun aceleasi ingrediente? Citeodata mai pun un galbenus mai mult. Asta e mama retetelor ! Eu o am intr-o carte publicata in '78- Cozonaci moldovenesti! Ei acum esti sorella mea de cozonaci! Te tzuc dulce si o zi minunata! Cami

furnicuta boscodina spunea...

Arata senzational cozonacii!
Sarbatori fericite si un An Nou cu pace in suflet , muulta sanatate si vise devenite realitatea!

LF spunea...

felicitari inca o data,atat pt.cozonaci cat si pt.reteta super-extra-mega explicita! te puppp!

Ana Thomas spunea...

Muuuultumim frumos...
Nu ne ramane decat sa ne apucam de treaba!!!
Revin cu urarile de Anul Nou!Plus pozele cu cozonacii, care sper sa-mi iasa ...
Intre timp, numai bine din California!

adriana gherman spunea...

Noul An să-ţi aducă sănătate, să fie mai bogat în împliniri şi plin de succese. La mulţi ani!
Am notat reţeta, cred că sunt foarte gustoşi.

Nina spunea...

La Multi Ani Dana si familia!
Totul arata SUPER!!!
May all your dreams come true and may you be blessed with all the best things in life! Happy New Year 2010! XO

Alexandrina spunea...

La multi ani!
Un 2010 plin de realizari frumoase pe toate planurile!

dana2dor spunea...

Dragele mele, va multumesc din inima pentru urari si va doresc ca anul 2010 sa va aduca tot ce va doriti, in special sanatate, prosperitate si muuulta imaginatie si rabdare ca sa va iasa preparatele frumoase, sanatoase si gustoase... si... "La cat mai multi vizitatori pe blogurile voastre"!!!!
La Multi Ani!!!!

Andreea spunea...

Servus Dana, nu stiu daca ai vreo intelegere cu site-ul din link insa eu mi-am gasit o reteta copiata cuvant cu cuvant inclusiv poza, apoi am rasfoit putin indexul lor de retete si am gasit o reteta care mi-a parut deja vu http://www.retetenet.com/cozonaci-minunati-pufosi-si-aromati/

Dana2dor spunea...

Nu am facut nicio intelegere, Andreea. Multumesc ca m-ai avertizat.

Nil spunea...

cat de bine arata! miroase deja a sarbatoare

Mihaela spunea...

Dana, cozonacii tai arata foarte pufosi, iar poza cu aluatul crescut in masina de paine este bestiala :) Am incercat si eu azi... si nu au iesit... dar o sa tin cont de sfaturile tale si o sa incerc din nou. Multumesc :) Sarbatori de Paste fericite!

Anonim spunea...

" 2) am taiat rahatul feliute "

Am intampinat o problema la pasul asta. Anume, rahatul meu e prea moale, si se lipeste de cutit. Cumva trebuie sa-l tai cu atza, ca pe mamaliga ? Mersi mult.

Dana2dor spunea...

Poti sa uzi cutitul de fiecare data inainte sa tai rahatul, apoi sa dai bucatile taiate prin zahar pudra.
Spor!

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase