Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

14 noiembrie 2010

Gem de gutui


Asa cum va spuneam in postul anterior (Zacusca cu ciuperci), printre preparatele pentru camara de anul acesta s-a numarat si acest gem de gutui, deosebit de parfumat si gustos.

Ce am folosit pentru 6 borcanele de 260g:

1,5 kg gutui, 1 kg zahar, sucul de la o lamaie.

Cum am procedat:

Am spalat bine gutuile, apoi le-am curatat de coaja si le-am razuit pe razuitoarea mare pana la cotoare. Pe masura ce le razuiam le spreiam cu suc de lamaie (am stors lamaia si am pus sucul intr-un recipient cu dispozitiv de stropire) ca sa nu se oxideze si sa ramana culoarea frumoasa.

Am pus apoi gutuile razuite intr-o craticioara si am adaugat zaharul. Le-am amestecat si am lasat vasul acoperit pentru cateva ore ca sa lase zeama. Dupa vreo trei ore, am pus craticioara pe foc si am gatit gemul cca 2 ore, amestecand din cand in cand ca sa nu se prinda.
Daca doriti arome mai puternice, puteti adauga scortisoara si cuisoare. Noua ne place gustul natural de gutuie, asa ca nu am pus alte mirodenii.


A iesit o bunatate!

Nota: Nu aruncati cojile si cotoarele! Din ele scoateti o peltea minunata, asa cum veti vedea in postul urmator!

8 comentarii:

Momo spunea...

dana,atit si zacusca cit si dulceata de gutui sunt doua super-postari,imi plac tare mult,mai ales ca eu nu am comis nimic din toate acestea,din varii motive...cit despre peltea,copilaria mea era plina de peltea de gutui si mere,borcanele si transparenta lor aurie fac parte din farmecul acelor vremuri atit de frumoase!

Dana2dor spunea...

Draga Alison, nici eu nu mai "comisesem" pana acum asemenea bunatati.
Pe cand mai traia buna mea mama mi le facea ea, acum mai imi pregateste si mama soacra cate ceva, dar de mult tanjeam sa le fac eu cu manutzele mele si dupa gustul meu, asa ca, iata-le, primele mele preparate pentru camara!

sara & Miki spunea...

Vorba lui alison, genul de gutui ne aminteste de copilarie. Nu stiu de ce... ca doar se faceau si din alte fructe... dar poate ca gutuile, mie cel putin, imi plac mult.
O saptamana frumoasa!

Dana2dor spunea...

Poate pentru ca sunt cam ultimele fructe din an, Sara, din care se mai facea gem si simteam mirosuri de toamna, rosii fierte pentru bulion, zacusca si arsul frunzelor si crengilor uscate.... ei? Amintiri....

Bea spunea...

De peste ocean, cautand o reteta de gem/dulceata de gutui, am dat peste blogul tau, Dana si tare ma bucur. Mama nu mai e sa o intreb ce minuni facea cu dulceata de gutui de care imi amintesc din copilarie, asa ca m-am indreptat spre internet. Am descoperit aici, in Canada, niste gutui minunate si nu m-am putut abtine sa nu cumpar. Am 8 bucati si voi face intai gem si apoi peltea. Culmea - desi in Romania dulceata de gutui era o dulceata "de toata ziua" iar gutuile erau destul de ieftine la piata (pe vremea mea, cel putin), aici sunt tare scumpe. Se vand de obicei la bucata, dar acum le-am gasit la kilogram (echivalentul a aproape 20 lei/kg, dar convenabil fata de pretul obisnuit, de 10 lei bucata). Le mai las pe masa pana in weekend, sa capete culoare si parfum mai puternic, si apoi fac dulceata. O sa-ti spun cum a iesit.

Dana2dor spunea...

Si eu ma bucur, Bea, ca m-ai gasit si am putut astfel sa-ti fiu de folos.
Si aici gutuile au ajus trufandale:) Am gasit unele, la poarta taranului, la sosea, si erau mai scumpe decat in supermarket, adica vreo 7 lei/kg. Am luat cateva dar erau viermanoase desi la suprafata nu se vedea nimic rau, si nu am putut sa fac nimic cu ele.
Apoi am gasit la Mega Image cu 5,6 lei/kg si am luat. Au fost foarte bune si cred ca voi repeta reteta pentru ca tare mult au fost apreciate de ai mei, atat gemul cat si jeleul.

Alexandra spunea...

Buna ziua,
Am o intrebare... cantitatea de 1,5 kg este aferenta gutuilor intregi sau doar pulpei acestora.
Intentionez sa prepar astazi reteta ta si sper sa fie o reusita. Rezultatul tau arata demential!!!
Astept raspunsul tau.
Multumesc,
Alexandra.

Dana2dor spunea...


Draga Alexandra,1,5 kg doar pulpa. O zi frumoasa si spor la dulcegarit :)

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase