Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

17 octombrie 2008

Strudel cu mere

Ai nevoie de:
un pachet foi de placinta,10 mere mari, zeama de la o jumatate de lamaie, un cubulet cat intra intr-o lingurita de unt, 6-8 linguri de zahar, 1 ligurita scortisoara, 1 plic zahar vanilinat, 2 linguri pesmet, un galbenus de ou, o lingura lapte, o lingura zahar cristal.

Cum am procedat:
am splat merele, le-am curatat coaja si le-am ras mare, am stropit razatura cu zeama de lamaie ca sa nu se oxideze, apoi le-am pus intr-o craticioara in care am topit o lingurita de unt, la foc moale. Dupa ce s-au inmuiat putin, am adaugat zaharul, zaharul vanilinat si scortisoara si le-am luat de pe foc.
Ca sa separ merele de zeama eu le-am pus intr-o strecuratoare, dar nu le-am lasat foarte mult ca sa nu piarda toata zeama.

Dupa ce le-am rulat pe toate, le-am asezat in tava tapetata cu hartie cerata, le-am uns cu un galbenus de ou batut cu putin lapte si am presarat putin zahar tos, ca sa le dea o culoare frumoasa si le-am dat la cuptor la foc mediu cca 30-45 de minute. Cand s-au rumenit le-am scos si le-am taiat dupa ce s-au racorit putin.
Iata cum au iesit:

si aici o sectiune:

S-au mancat, cat ai zice "placinta" :)

3 comentarii:

Anonim spunea...

Arata demential!!! Parca le simt si gustul :-) Foi;e de placinta le-ai uns cu ulei sau alt fel de grasime? As vrea sa ma incumet sa fac si eu, insa nu prea am inteles procesul de "asamblare" al foilor cu merele (nu am lucrat niciodata cu foi de placinta). Multumesc anticipat pentru raspuns, si felicitari pentru blog ... sunt fff multe retete delicioase!
Anda

Dana2dor spunea...

Buna Anda si multumesc pentru apreciere :)
Foile folosite la placinta din imagine au fost de fapt un aluat fraged, in concluzie am folosit o singura foaie rulata. Daca folosesti foi subtiri, atunci le ungi pe fiecare in parte cu un amestec de 1/2 ulei si 1/2 unt topit, si asezi una peste alta cam 4-5 foi pe care le poti rula dupa ce asezi deasupra umplutura, ori poti aseza un strat la baza, pui umplutura si asezi un alt strat de 4-5 foi deasupra.
Mult succes si spor in toate!

Anonim spunea...

arata bestial, urmeaza sa fac si sa vad daca iese la fel :)

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase