Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

04 ianuarie 2009

Christmas jelly cake



Acest desert aspectuos, in forme de stelute si inimioare, gustos si sanatos l-am gandit pentru masa de Craciun.
Numai ca, avand in vedere cererea mare de cozonaci pe care i-am produs in doua randuri, am amanat realizarea acestuia pentru noaptea de Anul Nou.

Iata ce am folosit: o punga zmeura congelata de 450g, 5 fructe kiwi, o cutie lapte de cocos de 250ml, 7 pliculete gelatina de la dr. Oetker (eu am avut numai alba, dar puteti folosi colorata), 7 linguri zahar gelifiant de la dr. Oetker.

Cum am procedat:
Am pasat fructele de zmeura (le puteti mixa) apoi le-am pus pe foc mic cu 3 linguri de zahar gelifiant. Intre timp am pregatit gelatina, 3 pliculete cu 3 linguri de apa rece si am lasat-o cateva minute sa se umfle, apoi am rasturnat-o peste zmeura si am amestecat incontinuu.
Cand a dat in fiert am luat vasul de pe foc amestecand in continuare. Am pus vasul intr-un alt vas cu cuburi de gheata si am amestecat pana s-a racorit bine.

In alt vas am pus laptele de cocos cu o lingura de zahar gelifiant si l-am pus pe foc mic, pana am pregatit gelatina, folosind de data asta doar un pliculet. In continuare am procedat la fel ca la zmeura.

Am curatat apoi fructele de kiwi, le-am pasat, le-am pus intr-o craticioara cu 3 linguri de zahar gelifiant, apoi am adaugat 3 pliculete de gelatina folosind acelasi procedeu ca si la zmeura.

Cand toate trei compozitiile au fost gata si racorite bine, am procedat astfel: am umezit formele cu putina apa rece (pentru ca le-am scos cam greu din forme, data viitoare voi incerca sa le ung cu putin unt topit sau alt fel de grasime), apoi am asezat un strat din jeleul de zmeura si am introdus formele la frig.

Aici sunt formele folosite, cea rosie cu inimioare si cea albastra cu stelute.

Dupa doua ore am scos formele si am asezat inca un strat, mai subtire, de data asta din laptele de cocos si am introdus formele din nou la frig.

Dupa inca doua ore am scos formele si am asezat stratul de jeleu de kiwi, pana s-au umplut formele si le-am dat la frig pana a doua zi.

A doua zi am scos formele, le-am trecut usor pe deasupra unei lumanari (mai pot fi asezate foarte rapid intr-un vas cu apa fiarta) si am procedat la scoaterea jeleurilor din forme. A fost putin cam migalos, pentru ca nu le-am inchegat foarte tare.

Jeleurile in forma de stea, de exemplu, au fost putin compromise, dar cele in forma de inima au iesit aproape perfecte.

Data viitoare voi incerca si alte metode, poate chiar sa le inghet, pentru ca sunt sigura ca si in forma inghetata ar fi un dulce deosebit.

Cand le-am servit, am presarat in farfurioara si cateva bombonele sidefii.


Oricum, acest desert a fost super, super apreciat :)

PostScriptum:

Pentru Mihaela si alte fete care m-au intrebat despre produsele: zahar gelifiant si lapte de cocos, atasez fotografia ambalajelor cu specificatia ca ambele produse le-am achizitionat de la Mega Image.

10 comentarii:

Mihaela spunea...

da dana, eu ti-am lasat un mesaj. mi-a placut mult cum arata acest jeleu, dar am fost surprinsa sa descopar ca in reteta folososesti ceva ce (sincer eu una) nu am vazut la noi in magazine. deci, intrebarea principala e: de unde ai luat lapte de cocos (nume magazin si nume firma producatoare) si daca poti, pune si o poza. iar cealalta intrebarea era: ce este zaharul gelifiant de la dr. oetker? pot spune ca sunt familiarizata cu produsele dr. oetker - au fabrica la mine in oras - dar acest produs nu-l cunosc. eu cunosc doar gelatina (granule - se pune la inmuiat) si tort gelee (praf fin - se prepara ca atare).
merci. ma poti contacta si la messenger yahoo: mihaela.georgescu si la messenger gmail: mika1802.
:)

Dana2dor spunea...

Mihaela draga, ambele produse le-am cumparat de la Mega Image.
Laptele de cocos este importat de Mega Image de la Delhaize Group - Bruxelles si este produs in Thailanda.
Maine voi posta si imaginile ca sa te poti orienta mai bine.
Oricum, ambele produse le-am gasit pe raftul cu produse dietetice: dulceturi fara zahar, seminte, biscuiti fara zahar, cereale etc.

Ina Todoran spunea...

F frumoase! Of... Daca as gasi si eu agar-agar le-as face pt ca gelatina nu folosesc :-( Oricum arata deosebit!

Maya spunea...

Foarte dragutele fructele gelatinate!
Aspectuase de numa,si bune sigur sînt!

Dana2dor spunea...

Nici eu nu am vazut pana acum in magazine agar-agar, Ina. Daca gasesti in vreun market sa-mi zici si mie, te rog.

Dana2dor spunea...

Sunt bune si usoare, Maya, dar cred ca mergeau mai putin dulci, pentru gustul meu.

Data viitoare voi incerca sa le fac cu mai putin zahar gelifiant.

Mirela spunea...

Am facut si eu acest jeleu,in loc de zmeura am pus portocale..au iesit super.Am sa le postez si eu pe blog cand o sa am timp!Sarbatori fericite!!!!

Anonim spunea...

Acum cateva zile cand am fost la cumparaturi am observat ca cei de la Dr Oetker au scos gelatina pentru vegetarieni, ma intreb daca o putem folosii in loc de cea clasica

Dana2dor spunea...

Am incercat sa o folosesc si eu, Simona, dar nu are acelasi rezulat. Aproape ca am ratat o reteta din cauza asta, noroc ca am reusit s-o dreg, folosind o cantitate mai mare de gelifiant. Nu te sfatuiesc sa o folosesti fara sa o probezi mai intai...

retete- ina spunea...

foarte frumos,trebue sa incerc si eu,multumesc pentru reteta

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase