Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

01 aprilie 2009

Sufleu de ciuperci si creier


Din seria de budinci si sufleuri sarate, pe aceasta o iubesc cel mai mult, pentru ca nimic nu mi se pare a fi mai savuros ca imbinarea aromei usor picante a ciupercutelor si consistenta cremoasa a creierului. Dar asta este parerea mea si gustul meu, iar voua, daca va plac cele doua elemente separat, sigur o sa va placa si impreuna.

Si acum sa va spun si reteta!

Ce am folosit:
300g ciuperci proaspete, 300g creier de porc, 3 fire ceapa verde, 3 fire usturoi verde, 3 felii franzela, 3 linguri faina, 300ml lapte, 3 oua, 3 linguri smantana, sare, piper, o lingura de patrunjel sau marar tocat, putin cascaval ras pentru presarat deasupra, de imagine :), iar pentru tapetat vasul/vasele un cubulet de unt sau margarina si putin pesmet.

Cum am procedat:
Am spalat bine ciupercutele si le-am tocat marunt. Am spalat ceapa si usturoiul verzi si le-am tocat si pe ele marunt.
Creierul l-am lasat o ora in apa rece in care am pus o lingura de otet, apoi l-am scos din apa si l-am pus in apa noua, curata, la fiert cu putina sare.

Dupa ce a dat apa in clocot, l-am lasat 15 minute sa fiarba apoi l-am scos si l-am lasat intr-un bol sa se racoreasca.

Am inabusit apoi intr-o cratita cu doua linguri de ulei ceapa si usturoiul tocate, am adaugat ciupercile taiate si le-am lasat sa se inmoaie sub capac cam 15 minute.
Am dat la o parte capacul, am adaugat putina sare si am lasat sa scada zeama pe care au lasat-o ciupercile.

Am pregatit sosul alb, astfel: am pus intr-o cana faina si am dizolvat-o cu laptele rece.

Am adaugat apoi sosul in cratita cu ciuperci si am amestecat continuu ca sa nu faca cocoloase. Am oprit apoi focul si am lasat sa se racoreasca bine.

Intre timp am sfaramat cu o furculita creierul fiert, fara a-l pasa insa, pentru ca nu trebuie sa-l facem pasta.

Am luat apoi un bol si am rasturnat ciupercile, am adaugat creierul sfaramat, apoi feliile de franzela inmuiate in lapte, sarea, piperul, verdeata si galbenusurile si am omogenizat usor ca se omogenizeze compozitia.
Am adaugat apoi si smantana si am gustat sa vad daca mai trebuie ceva pentru un gust perfect.

Am batut apoi albusurile spuma tare si le-am incorporat usor cu o lingura, amestecand de jos in sus.

Am pregatit vasele pe care le-am tapetat cu unt si pesmet, apoi am asezat compozitia in ele si am presarat putin cascaval ras deasupra pentru aspect.

Apoi am pregatit un vas cu apa in care le-am asezat si le-am introdus in cuptorul preincalzit.

Asa aratau cand le-am introdus in cuptor:

Si asa aratau cand le-am scos:


Si pentru ca mi-a mai ramas compozitie, am mai umplut si trei vasulete mici:


Si o inchititura pentru voi din partea mea :)

Pofta bunicica!

3 comentarii:

diana spunea...

Minunata reteta, o voi face si eu, pentru ca imi place creierul si chiar voiam sa fac altceva decat creier pane.
M-au impresionat si formele acelea mici, dreptunghiulare si cu tortite. Ce frumoase sunt... Oare pot gasi si eu?

Dana2dor spunea...

Diana, poti sa faci sufleul doar cu creier sau doar cu ciuperci si adaugi putin orez sau gris fierte prealabil. Te poti juca in fel si chip cu reteta, daca iti plac sufleurile.
Formele le-am comandat pe internet la Gastrodelux Brasov care le importa din Franta. Sunt cam scumpicele, dar m-am indragostit de ele si gata, le-am luat.

Anonim spunea...

functioneaza foarte bine in vase de Yena... testate de mine...

grozava reteta... iar "verdeturile" le puteti combina dupa voie...

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase