Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

24 februarie 2009

Pui in aspic - inimioare


Pentru cina de Dragobete am pregatit cateva elemente surpriza pentru sotul meu, printre care si aceste inimioare din aspic cu piept de pui. Pentru aspect am folosit inimioare decupate din gogosari acri si albus de ou fiert.

Voi reveni cu reteta detaliata... dar pana atunci va urez un Dragobete fericit!

Post scriptum:
Iata ca am revenit, asa cum v-am promis, cu descrierea retetei:

Ce am folosit:
o casoleta cu aripi de pui, o ceapa, un morcov, 3 catei de usturoi, 6 boabe piper, 1/4 lingurita sare, o lingura otet.
Pentru ornat, am folosit inimioare decupate din gogosari acri si albusul de la un ou fiert. Pentru platou am mai folosit o frunza de salata verde taiata fideluta.

Cum am procedat:
Am spalat bine aripile de pui si le-am pus in apa rece pentru 2 ore, avand grija ca apa sa depaseasca nivelul carnii cu cca 4 cm.
Dupa doua ore am pus cratita la foc foarte mic si am adaugat si sarea in apa pentru ca sa sporeasca formarea spumei.
Atentie, focul trebuie sa fie foarte mic, altfel riscam sa nu se mai lege piftia. Am spumuit foarte des pentru ca sa iasa limpede aspicul.

Dupa o jumatate de ora, cand nu s-a mai format spuma, am adaugat morcovul si ceapa curatate si cele 6 boabe de piper si am lasat sa fiarba in continuare incet.

Dupa 4 ore am verificat daca zeama se incheaga; am pus o lingura de zeama intr-un bol mic de sticla pe care l-am introdus in frigider. Daca nu s-a inchegat intr-un sfert de ora, se mai lasa piftia pe foc inca 30-40 de minute.

Daca piftia s-a inchegat, atunci se adauga in cratita cateii de usturoi zdrobiti si olingura de otet. Se amesteca, se gusta si, eventual, se mai adauga sare si/sau otet pana ne place gustul.

Strecuram apoi carnea si legumele de zeama, alegem carnea de pe oase, doar ce dorim sa pastram in piftie (eu, de exemplu, nu am pus in piftie decat carnea macra, pielea de pe aripi am aruncat-o).

Apoi am luat apoi forma rosie cu inimioare pe care o vedeti in imaginea alaturata...


... si am pus cate o lingurita de zeama in fiecare din ele dupa care le-am introdus in frigider pentru cca 30 minute.

Dupa 30 de minute am scos forma si am fixat in aspicul inchegat, in centrul fiecarei inimioare, cate o inimioara rosie din gogosar acru, iar de jur imprejur am presarat cubulete din albus de ou fiert, apoi fisiute de carne de pe aripioare si am turnat deasupra cu grija zeama. Apoi am introdus din nou forma in frigider pana a doua zi.

A doua zi am scos forma, am lasat-o putin la temperatura camerei, apoi am tras usor de forma in directii opuse ca sa se desprinda piftiuta, am asezat o tava deasupra si am rasturnat brusc forma cu inimioare.

Nu au iesit ele inimioarele asa cum am dorit, adica nu au iesit marginile perfecte, asta pentru ca
ma incapatanez sa nu adaug supliment de gelatina.


Dar sunt destul de dragute iar sotul meu a fost de-a dreptul incantat :)

3 comentarii:

Unknown spunea...

Foarte,foarte aspectuos!Cat de bine arata!

Dana2dor spunea...

Multumesc Iulia, arata bine... dar se putea si mai bine, insa ma incapatanez sa nu folosesc supliment de gelatina asa ca muchiile nu sunt atat de exacte cum mi-as fi dorit...
Eh, sotului meu sigur o sa-i placa :)
Te pup si multumesc de vizita!

Monica spunea...

Blogul acesta cred ca este cel mai tare blog culinar!!! retete delicioase cu prezantari colorate!!!
Incredibil!
Felicitari!

Am sa iti urmez retetele cu mare drag, sper sa imi iasa :)

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase