Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

23 februarie 2009

Clatite banatene sau "ca la Ana Lugojana"


II multumnesc Laurei Laurentiu pentru delicioasa reteta.

Am avut ocazia sa gust din delicioasa budinca acum cativa ani, pe cand treceam prin meleagurile Banatului intr-un concediu de vara si tare mi-a placut.
Acum cateva zile, Laura mi-a facut deosebita surpriza sa produca acest minunat desert si sa ne faca si noua cunoscuta reteta.

Asa ca m-am pus pe treaba si am realizat si eu minunatul desert!

Am modificat putin cantitatile, pentru ca desertul ne-a fost destinat doar noua, adica pentru doua persoane. Sa stiti, insa, ca a mai ramas cate o portie supliment pentru amandoi.

Iata ce am folosit:

Pentru 5 buc. clatite:
2 oua, 150ml lapte,30g unt, 100g faina, 10g zahar, arome.
(mi-au iesit 7 clatite, dar am folosit doar 5 la reteta)

Pentru umplutura, sos si crusta:
200 de grame de branza de vaci
3 oua
2 plicuri de zahar vanilat
100 grame de smantana dulce
200 de grame de zahar
stafide dupa gust
unt pentru uns vasul gratinabil

Cum am procedat:
Pentru clatite:
Am pus la incalzit laptele cu untul pana s-a topit, fara sa dea in clocot, apoi l-am lasat la racit.
Am batut cele doua oua cu zaharul, faina si laptele in fir pana la incorporare completa, am adaugat apoi un praf de sare si zaharul vanilinat.
Am copt clatitele pe ambele parti in tigaia teflonata si le-am asezat una peste alta ca sa-si pastreze temperatura.
Aici le-am rasucit putin ca sa vedeti mai bine cat de frumoase au iesit :)



Pentru umplutura:
Am amestecat branza cu un ou intreg, 50g zahar, stafidele si un pliculet zahar vanilinat.
Pentru sos:
Am separat cele doua oua, galbenusurile le-am mixat cu un plic de zahar vanilinat, 50g zahar si smantana.

Pentru crusta:
Am batut albusurile spuma tare apoi am adaugat 100g zahar si am continuat baterea pana s-a dizolva complet zaharul si spuma a devenit lucioasa.
Montare:
Am pregatit un vas termorezistent si l-am uns cu putin unt.
Am umplut apoi clatitele cu crema de branza, le-am rulat ca pe sarmale si le-am asezat in vas.


Am uns apoi clatitele cu cativa fulgi de unt, am turnat sosul si deasupra am asezat bezeaua cu lingura, acoperind complet clatitele.



Am introdus vasul in cuptorul incalzit la 150 de grade si l-am lasat cca 10-15 minute, pana ce s-a caramelizat bezeaua.


Aici am postat si cateva imagini cu portioarele asezate in farfurii:


Am decorat portiile cu cate o felie de portocala, pentru ca se asorta foarte bine si la gust si la imagine...

Daca nu ati avut ocazia sa gustati pana acum acest desert, va recomand sa incercati reteta.
Cu siguranta va deveni desertul preferat al familiei.

11 comentarii:

Anonim spunea...

Danaaa ,ce bine mai arata clatitele!!!!

Dana2dor spunea...

Si sunt teribil de gusoase, Lissa :):)

lauralaurentiu spunea...

Dana, ma bucur foarte mult! Sa va fie de bine, ti-au iesit minunata si pentru mine e o incantare ca v-au placut! Te pup!

Dana2dor spunea...

Inca o data multumesc, Laura!
Sa stii ca am mai facut astazi o serie si pentru copii pentru ca le voi face o vizita diseara...
Iti voi spune impresiile...
Te pup si sa ai o saptamana excelenta!

Gargarita spunea...

Vai, ce super arata!!!Mie imi plac mult clatitele si daca au si bezea sunt si mai si.Felicitari!!

Dana2dor spunea...

Multumesc de felicitari,Ramona!
Sa stii ca se fac destul de usor si se mananca la fel de usor :)

Melianda spunea...

trebuie sa fac si eu aceste clatite...sunt absolut bestiale si felicitari pentru toate retetele pe care le faci, te admir mult si chiar daca nu scriu nimic sa stii ca iti urmaresc blogul des.
Pupici si o zi buna!

Dana2dor spunea...

Neaparat sa le faci, Melianda, pentru ca sunt de-a dreptul divine :)
Sa stii ca si eu te vizitez si admir bunatatile tale...
Pupici si o seara excelenta!

Miha spunea...

Am facut si eu reteta asta de clatite...
Intr-adevar sunt delicioase.
Numai ca mie mi-au iesit mai...legate...ca un fel de budinca,nu stiu cum sa-i zic. :)

Elizabeth Wind spunea...

Aceasta reteta se poate face si cu nuci macinate in loc de branza. Si ca aroma se poate pune putina esenta de rom.

grasu64 spunea...

INVITATIE DE PARTICIPARE LA CAMPANIA "CLATIDIADA BLOGGERILOR CULINARI"
Primii 70 de bloggeri care se inscriu la acest "drive test" al tigailor pentru clatite, primesc GRATUIT cate o tigaie pentru clatite marca Fissler.
http://retete-de-mancaruri.blogspot.ro/2012/07/clatidiada-bloggerilor-culinari.html

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase