Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

09 septembrie 2009

Supa de rosii cu galuste


Vara care tocmai a trecut am facut deseori aceasta supa de rosii cu galuste, dar abia de data asta am reusit sa o "trag" in poze, asa ca iata "produsul" si iata si reteta:

Ce am folosit pentru o oala de 3 litri:
o ceapa mare, doi morcovi, o telina, un pastarnac, 1 litru suc de rosii, 2 oua, 8 linguri gris, 4 linguri ulei, sare (dupa gust), patrunjel verde tocat.

Cum am procedat:
Am curatat mai intai toate legumele. Am taiat morcovii si pastarnacul rondele, iar telina am taiat-o cubulete.

Am pus la fiert in oala cu 2 litri apa: ceapa intreaga (bineinteles curatata) si legumele maruntite, 2 linguri ulei si sarea.
... Intre timp, cine nu are suc de rosii gata preparat poate prepara sucul din rosii proaspete.
Dupa ce au fiert legumele, am scos ceapa si am aruncat-o.

Am adaugat sucul de rosii si am lasat din nou sa intre in clocot. Cand a inceput sa clocoteasca m-am apucat de preparat galustele astfel:

Am separat oualele, am frecat galbenusurile cu doua linguri de ulei, iar albusurile le-am batut spuma cu un praf de sare.
Am adaugat apoi galbenusurile peste albusurile batute si 8 linguri de gris, una cate una, amestecand usor dupa fiecare.

Se micsoreaza focul la supa si se adauga o ceasca de apa rece. Se ia apoi din compozitia de galuste cu lingurita inmuiata in supa fierbinte si se lasa sa plonjeze in supa.

Daca raman la suprafata inseamna ca le mai trebuie putin gris.
Daca se cufunda si nu se ridica repede, inseamna ca sunt prea tari si mai adaugam in compozitie putin apa rece.

Daca nu se intampla niciunul din cele doua evenimente, inseamna ca sunt numa'bune si ne grabim sa le plonjam pe toate pana terminam compozitia. Pentru a ne asigura ca vor iesi pufoase, mai adaugam o ceasca de apa rece si acoperim. Focul trebuie sa fie foarte mic.

Dupa cca 15-20 min., incercam o galusca si daca sunt patrunse, adaugam patrunjelul verde tocat, stingem focul, acoperim oala si lasam asa, intrucat galustile vor continua sa se umfle.



Cateva sfaturi suplimentare pentru galuste de succes:

* ingredientele (oualele, grisul, uleiul) trebuie sa fie la temperatura camerei;
* opriti fierberea inainte de a lasa sa plonjeze galustele in supa, adaugand o cescuta de apa rece;
* folositi o lingurita pentru portionarea aluatului de galuste - daca faceti galuste mari, chiar daca vor fi pufoase la suprafata, vor ramane tari in mijloc;
* daca vreti sa scapati de orice stres, adaugati in compozitia de galuste 1/2 lingurita de bicarbonat de sodiu;
* esential: incepeti prepararea aluatului de galuste in momentul in care trebuie sa le introduceti in supa - daca le preparati mai devreme, grisul se va intari si vor iesi galustele tari.

Iata ce frumusete de galuste:


Pofta bunicica!

3 comentarii:

Livia spunea...

Ce bine arata , cred ca e foarte buna, mi-ai facut o pofta, mmmm!

Unknown spunea...

Arata foarte bine, Dana! Dupa ce am incercat borsul tau de perisoare si am vazut cat de minunat a fost...caci l-am facut de cel putin 7 ori pana acum...voi incerca si aceasta supa caci sigur va iesi ceva super bun! Pupici!

Dana2dor spunea...

@ E buna si simplu de facut, Livia! Cea mai buna supa de rosii este cu galuste, dar daca vrei mai simplu, poti pune paste in loc de galuste...

@ Iulia, draga mea, te rog sa incerci sa vezi ce bunatate de supa iese... si sa-mi spui si mie cum ti-a placut :) Pupici!

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase