Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

14 aprilie 2009

Meniul meu de Paste


La sugestia Cristinei, voi prezenta in acest articol cateva preparate traditionale specifice zonei in care traiesc. Deci, sunt din Bucuresti si traiesc in Bucuresti, Romania.

N-as putea spune ca Bucurestiul are traditii culinare specifice in legatura cu Sarbatorile Pascale. Populatia Capitalei cumpara de obicei din Super/Hyper-Market-uri cozonaci, oua si iepurasi din ciocolata, bauturi fine, fursecuri, bomboane, cutii cu bomboane, ba chiar cosuri pline cu tot ce-ti trebuie pentru o masa asa-zisa traditionala.

De obicei lumea Bucurestiului (prea putini credinciosi si prea multi "dubiosi") merge la Biserica unde asculta slujba si ia Lumina (pe care fiecare se straduie sa o duca pana acasa nestinsa) apoi se aseaza la masa acasa sau la prieteni si incepe festinul.

Cei mai "ortodocsi" insa (asa cum inteleg sa fiu si eu) cumpara miel din piata si prepara din el urmatoarele mancaruri specifice:
- bors de miel cu ierburi (loboda, spanac, stevie, leustean, ceapa si usturoi verde);
- drob din maruntaie de miel invelit in prapur - copt in forma de chek sau de tort;
- friptura la tava (cu precadere pulpa) cu garnitura de spanac.
Eu sigur le voi pregati, asa ca voi reveni cu retete si imagini ale preparatelor.

Voi mai pregati si cateva salate de primavara, cum ar fi:
salata de ciuperci cu sos de smantana si usturoi,
salata norvegiana,

salata din creier de miel si oua fierte,
salata de vinete in cupe de rosii (brotacei)

salata de cruditati... si cam atat la salate.

Tot in casa voi pregati cozonacii si pasca. Din retetele mele mai vechi sau mai noi, iata cateva preparate specifice:

Cozonac Rosenkrantz - un cozonac de exceptie dupa o reteta a Gabrielei Cara pe care o pup si ii multumesc :) - descrierea completa si imagini suplimentare voi posta in cel mai scurt timp.


si o sectiune:


Cozonaci cu cacao, nuca si cu rahat:



Pasca cu ciocolata:


Voi reveni saptamana viitoare cu noi preparate si, bineinteles, cu imagini elocvente :)
Pana atunci va doresc Happy cooking si Sarbatori Pascale in pace si bunastare!!!!

10 comentarii:

Anonim spunea...

Toate arata delicios.Si eu sunt pentru cozonacii facuti in casa, intrucat nu se compara gustul lor cu al acelora cumparati din comert.

David Octavian spunea...

Cel mai important este sa faci preparatele de sarbatori in casa.Eu doar asa simt sarbatorile....dupa aroma cozonacilor facuti in casa.
Iar pasca o voi face cu smantana si stafide,caci este mai pufoasa.
Insa voi incerca si pasca ta cu ciocolata.Arata foarte bine.

Laura spunea...

Un meniu mai atragator eu, sincer, nu am vazut nicaieri...asa ca, plina de admiratie, iti spun: Esti the best!!! :)
Cei mai dulci pupici pentru cea mai rafinata "bucatareasa"!

nicolina spunea...

Arată foarte bine totul şi eu gătesc în casă totul .Îţi doresc sărbători fericite .

Dana2dor spunea...

Bine ai venit pe la mine, Anonim!
Asa este, fara cozonaci facuti in casa, parca nu e sarbatoare :)

Dana2dor spunea...

@ Victoria draga (David Octavian), si eu voi prepara pasca traditionala cu branza si smantana pentru masa de Paste.
Pasca cu ciocolata a fost doar o incercare de reteta noua pentru ca mi-au venit copiii Duminica trecuta la masa.
Mi-a placut insa cum a iesit, asa ca o voi trece printre retetele preferate.

@ Laura scumpa, la astfel de mese imi place sa fac exces de zel pentru ca in restul timpului gatesc sporadic. Iti multumesc pentru cuvintele frumoase si iti doresc si eu Sarbatori Pascale pline de lumina, pace si prosperitate!
Un pupic dulce si lui Bogdanel si o imbratisare calda tie :):)

@ Multumesc, Nicolina, pentru vizita si pentru cuvintele frumoase.
Iti doresc si eu Happy cooking si Sarbatori Pascale in pace si indestulare!

Gabriela Cara spunea...

Te pup si eu, fata harnicuta si te felicit pentru preparatele alese pe care le pregatesti. Totul la superlativ.
Va doresc un Paste fericit!

Dana2dor spunea...

Gabi, draga mea, te-am pomenit si te voi pomeni si de Paste pentru reteta ta minunata de Cozonac Rosenkrants.
A iesit o minune, asa ca-l voi repeta!
...Si multumesc pentru cuvintele frumoase si pentru urare...
...Si va doresc Sarbatori Pascale pline de lumina, dragoste si bunastare!

Estrella spunea...

SI vedi delicioso!!

Ada spunea...

Am descoperit acest site de bunatati si nu ma mai satur..."mancand"; toate par delicioase
Astept aperitive deosebite de Paste, pt. ca drob, salata boeuf, ciuperci cu maioneza am tot facut

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase