Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

28 decembrie 2008

Sarmalute in foi de varza acra


Bineinteles ca nu puteau lipsi sarmalutele de la masa noastra de Craciun.

Ingrediente folosite:
Foile de la trei capatini de varza, 1kg carne macra de porc tocata si 500g carne grasa de porc tocata, 250g piept afumat tocat, 250g piept afumat feliat, o cana orez, doua cepe tocate, o lingura arome pentru sarmale, doua linguri bulion, piper, sare.

Din cantitatile prezentate mi-au iesit 83 de sarmalute de marime medie.

Cum am procedat:
Am spalat in trei ape foile de varza si le-am asezat una peste alta intr-un castron.
Am amestecat carnea tocata macra cu cea grasa si cu pieptul afumat tocat.
Am tocat ceapa si am inmuiat-o putin in ulei, apoi am adaugat peste ea orezul spalat in multe ape si l-am inabusit impreuna cu ceapa.
Am luat apoi cratita de pe foc si am lasat sa se racoreasca putin compozitia.
Dupa ce s-a racorit am amestecat-o cu carnea tocata, am adaugat o lingura de arome pentru sarmale, sarea si piperul si am omogenizat compozitia.

Am pregatit cratita pentru sarmale, am tocat cateva foi si le-am asezat intr-un strat pe fundul cratitei, apoi am rasucit sarmalele si le-am asezat in cercuri concentrice suprapuse. La terminarea fiecarui strat, am asezat printre sarmale felii de piept afumat.

Deasupra ultimului strat am mai asezat unul de foi tocate, apoi am adaugat apa pana am acoperit sarmelele si am pus vasul la fiert pe foc mic pentru aproximativ o ora.

Dupa o ora am incercat cu furculita daca s-a fiert umplutura, apoi am pregatit un sos din doua linguri de bulion diluat cu apa in care am mai adaugat o lingura de arome pentru sarmale, putina sare si putin piper, am adaugat sosul peste sarmale si am bagat cratita in cuptorul preincalzit pentru inca o jumatate de ora.

Foarte important: gustati varza si daca este foarte sarata micsorati cantitatea de sare adaugata in umplutura si sos. Eu am nimerit o varza exelenta, nici prea sarata si nici prea acra, iar sarmalele au iesit minunate.

Le-am servit cu mamaliguta alaturi.

4 comentarii:

Dan Gheorghe spunea...

arata excelent!

Petit Patch spunea...

Mi se lasa apa în gura...aici nu am varza acra întreaga ca sa le fac, gasesc doar la Paris la magazine gresesti ...Eu le fac în vas de lut :
vas Alsacian pentru Baeckeoffe:
http://www.alsace-depot.fr/boutique/liste
_produits.cfm?code_
lg=lg_fr&type=11
si le pun la cuptor si în loc de apa pun pe ele o sticla întreaga de suc de rosii cu legume (e un suc care se bea la aperitiv, are în el morcovi, telina , etc...)
Smaranda

Dana2dor spunea...

Multumesc Dan si Sarbatori fericite!

Dana2dor spunea...

Smaranda draga, imi pare rau pentru tine :) Dar cred ca si cum le faci tu ies bune...
Ti-as mai da o idee: poti opari foile de varza cruda in bors, dar cred ca nici bors nu gasesti pe acolo :)

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase