Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

25 decembrie 2008

Salata de boeuf

Probabil ca toata lumea stie sa prepare o salata de boeuf, dar fiecare dintre noi o pregateste intr-un anume fel.

Iata cum am preparat eu salata de boeuf pentru Craciun.

Ai nevoie de:
10-15 cartofi mari (cca 3kg), 5 morcovi mari (1kg), o telina mare (800g), 500g carne de vita sau manzat (eu am luat vrabioara de manzat), 400g mazare boabe din conserva (Bonduelle), un borcan castraveciori acri (850g) si un borcan gogosari acri (850g) de la Olympia (eu am mai adaugat inca 5 buc. castraveciori acri), 1kg maioneza vegetala, o lingurita sare.

Cum am procedat:
Am curatat cartofii, i-am taiat in patru si i-am pus la fiert in apa rece cu putina sare.

Morcovii impreuna cu telina, le-am curatat, le-am taiat in bucati potrivite si le-am pus la fiert separat, in apa rece cu putina sare.

Carnea de vita am spalat-o bine, am taiat-o cubulete cam de 5cm apoi am pus-o la fiert. Cand a dat in clocot am inceput sa o spumuiesc (adica sa scot spuma cu spumiera) pana a incetat sa mai faca spuma. Am adaugat apoi in apa o lingura cu coniac pentru a o fragezi.

Am scos apoi mazarea din cutie, am strecurat-o si am clatit-o in cateva ape ai am pus-o intr-un bol (sa astepte, pana la momentul potrivit :)).

Am scos muraturile - castraveciorii si gogosarii - din sucul lor, le-am clatit si le-am pus intr-un bol si pe ele.

Cand au fiert legumele si carnea le-am strecurat si le-am lasat sa se raceasca foarte, foarte bine.

De fapt, eu am fiert legumele si carnea cu o seara inainte de a prepara salata.

Ei, si acum, trecem la treaba cea mai meticuloasa, intrucat mie imi place salata cu legumele taiate cubulete de marime nici prea mica, nici prea mare, deci sa nu iasa nici ca o pasta si nici grosolana, asa ca am dat o atentie mai mare acestei etape.

Dar cu o muzica buna in surdina, o cafea aromata si un strop de coniac alaturi, am putut sa fac fata situatiei.

Am inceput tocatul cu carnea, apoi cartofii, legumele si la sfarsit muraturelele.

Cand au fost toate gata, am adaugat mazarea si maioneza si am omogenizat usor, cu mila, ca sa nu se sfarame cubuletele.

Am gustat, am adaugat sarea putin cate putin pana mi-a placut gustul.

Este bine sa gustati inainte de a adauga sarea, pentru ca daca muraturile sunt foarte sarate este posibil sa nu mai fie nevoie sa adaugat sare.

Iar daca muraturile nu sunt suficient de acre, mai puteti adauga zeama de lamaie.

Ei si acuma, urmeaza asezarea in vase si decorarea... o treaba care poate deveni o distractie, cu putina imaginatie :) Na, ca am facut si o rima :) :)

Eu am umplut mai multe vase, dar din pacate nu le-am pozat pe toate, pentru ca unele au plecat spre casa copiilor, ca sa aiba si ei in frigider preparate traditionale.

Iata vasul care a stat pe masa noastra de Craciun!

Pofta buna si petrecere frumoasa in continuare!

2 comentarii:

kris spunea...

Frumos facut! Un vas putea pleca si spre Napoli ;-)
Craciun fericit!

Anonim spunea...

Multumesc Kris! Cu mare placere ti-as trimite :)
Craciun fericit si tie si La Multi Ani frumosi si buni!

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase