Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

31 decembrie 2008

Piftie de porc in forme festive

Dintre produsele traditionale de pe masa noastra de Craciun nu putea lipsi Piftia de porc. Ei, dar ca sa o adaptam putin vietii urbane, i-am dat si cateva forme festive... asa cum vedeti in imagini. Sper sa va placa!


Ce am folosit:
doua picioare porc (adidasi),m doua rasoale porc, o ceapa, un morcov, o capatina usturoi,10 boabe piper, mujdei din 4-5 catei usturoi, o lingurita sare si doua linguri de otet.

Cum am procedat:
Am spalat bine picioarele de porc si rasoalele si le-am pus intr-o cratita cu apa rece. Apa trebuie sa depaseasca cu 4-5 cm nivelul carnii.Am adaugat o lingurita de sare (care va contribui la formarea spumei) si am lasat vasul deoparte cca 30 de minute inainte de a-l pune pe foc (pentru ca gelatina sa iasa treptat din oase).

Am pus apoi vasul pe foc foarte mic sa fiarba domol si am spumuit permanent pana nu s-a mai format spuma. Cand a inceput sa clocoteasca usor, am adaugat zarzavatul: ceapa, morcovul si capatana de usturoi necuratata dar spalata bine si crestata putin cu un cutit. Am adaugat si boabele de piper si am lasat sa fiarba vreo 3 ore, pana ce carnea s-a desprins usor de pe os.
Am facut apoi si proba cu putina zeama pusa pe o farfurie si data la rece pentru a vedea daca se incheaga usor. Am mai adaugat apoi mudeiul de usturoi si am lasat putin sa se intrepatrunda aromele.

Am strecurat apoi partea solida de zeama si am dat vasul cu zeama la rece, pana a doua zi, pentru a se inchega si a inlesni degresarea. Am ales carnea de pe oase si am pastrat-o intr-un bol acoperit pana a doua zi.

A doua zi am degresat bine piftia si am pus-o din nou pe foc, foarte putin, pentru a o inmuia.

Am pregatit apoi formele. Am folosit forma preferata de silicon cu stelute, o alta in forma de bradut si alte cateva vase de yena. Am pus cu o lingura putina zeama in fiecare dintre ele si le-am dat la rece pentru 10 minute.

Le-am scos si am inceput decorarea, fixand in zeama usor inchegata stelute din morcov fiert, feliute de masline umplute, frunze din castraveciori acri, frunze de patrunjel etc.

Am adaugat apoi bucatele de carne si zeama alternativ, pana am umplut vasele, apoi le-am dat la rece.

Pentru a rastruna usor formele decorative, le-am trecut iute peste o lumanare aprinsa, apoi le-am rasturnat pe un platou. Le-am mutat apoi cu paleta de tort in vasul de prezentare si am decorat cum se vede in imagini.



Am fotografiat doar o parte din formele preparate, pentru ca la restul s-a "umblat" pana sa ajung sa le imortalizez.

8 comentarii:

Dan Gheorghe spunea...

arata extraordinar. la multi ani!

Cristina's World spunea...

Arata minunat!

Dana2dor spunea...

Multumesc Dan! La multi ani si tie!

Dana2dor spunea...

Multumesc de vizita Cristina si La Multi Ani!

Anonim spunea...

Wowwww, minunate piftiile, nu am mai vazut piftii atat de frumos prezentate!! Felicitari, Dana!!Te pup! :)

MAMAS IN BUCATARIE spunea...

Vai ce bine arata!ce ingenioasa esti si plina de imaginatie!tot asa sa fii si in anul 2oo9!multumim!

Dana2dor spunea...

Buna Iulia! Si eu te pup si-ti doresc petrecere faina si La Multi Ani!

Dana2dor spunea...

La Multi Ani, Mariana! Multumesc de urari, te pup "festiv" :)!

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase